Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Website onbereikbaar
Website onbereikbaar
06 nov 2015 00:29 - 06 nov 2015 00:31
Hallo iedereen,
Wij hebben al 8 jaar een Radiowebsite draaien op Joomla ( versie 2.5.28 zonder problemen. Nou hebben we laatst in ons dorp hier een stroomstoring gehad en nou denken ze zelf ( wat eigenlijk niet kan ) dat het misschien daarmee te maken heeft. Onze website is af en toe onbereikbaar. De admin is dan ook zelfs niet bereikbaar. Dit gebeurd naar ons idee tijdens een live uitzending. Wij hebben een internetradiostation en draaien af en toe live met aan en afkondiging en daarbij hebben wij ook een database draaien. De leden kunnen via de website een database bekijken en muziek aanvragen. Tijdens de liveuitzending gebeurd er eigenlijk niet veel anders dan een gewone nonstop uitzending. Behalve dat er af en toe een schuifje open gaat op het mengpaneel om te praten.
Nu hebben wij dan na (die stroomstoring....misschien toeval?? ) dat de website dus onbereikbaar is op bepaalde momenten.
Als de live uitzending klaar is, kunnen we de website na ongeveer 5 minuten weer bekijken en dan is er niks aan de hand. Ook de admin is dan weer bereikbaar. We hebben de webhost al gemaild en zij vertelde dat via ons eigen ip heel veel verkeer naar de website word gestuurd en dat daarom dan de website niet meer bereikbaar is. Maaaaaar hoe lossen wij dit op? Wij hebben echter geen flauw idee waar dit vandaan komt en wat we hier aan kunnen doen. Ik heb de errorlogs opgeslagen. Voor wie dit wilt bekijken ( heel graag zelfs ) kan even een privebericht sturen en dan stuur ik hem naar je toe.
Onze website is: www.avalonradio.nl
Groetjes Angelique
Wij hebben al 8 jaar een Radiowebsite draaien op Joomla ( versie 2.5.28 zonder problemen. Nou hebben we laatst in ons dorp hier een stroomstoring gehad en nou denken ze zelf ( wat eigenlijk niet kan ) dat het misschien daarmee te maken heeft. Onze website is af en toe onbereikbaar. De admin is dan ook zelfs niet bereikbaar. Dit gebeurd naar ons idee tijdens een live uitzending. Wij hebben een internetradiostation en draaien af en toe live met aan en afkondiging en daarbij hebben wij ook een database draaien. De leden kunnen via de website een database bekijken en muziek aanvragen. Tijdens de liveuitzending gebeurd er eigenlijk niet veel anders dan een gewone nonstop uitzending. Behalve dat er af en toe een schuifje open gaat op het mengpaneel om te praten.
Nu hebben wij dan na (die stroomstoring....misschien toeval?? ) dat de website dus onbereikbaar is op bepaalde momenten.
Als de live uitzending klaar is, kunnen we de website na ongeveer 5 minuten weer bekijken en dan is er niks aan de hand. Ook de admin is dan weer bereikbaar. We hebben de webhost al gemaild en zij vertelde dat via ons eigen ip heel veel verkeer naar de website word gestuurd en dat daarom dan de website niet meer bereikbaar is. Maaaaaar hoe lossen wij dit op? Wij hebben echter geen flauw idee waar dit vandaan komt en wat we hier aan kunnen doen. Ik heb de errorlogs opgeslagen. Voor wie dit wilt bekijken ( heel graag zelfs ) kan even een privebericht sturen en dan stuur ik hem naar je toe.
Onze website is: www.avalonradio.nl
Groetjes Angelique
- Avalonradio
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Website onbereikbaar
06 nov 2015 09:29
Hallo,
Dat die stroomstoring er iets mee te maken heeft kan ik me niet voorstellen. Wat ik begrijp is dat jullie tijdens zo'n live uitzending contstant aan het "uploaden" zijn...Daar kan volgens mij de site niet van uit de lucht raken maar de webserver moet die data wel kunnen verwerken. Het mag volgens mij hooguit zijn dat het geluid met onderbrekingen wordt verzonden maar als de site helemaal niet meer te bereiken is ligt dat (volgens mij) aan je webhost......
Dat die stroomstoring er iets mee te maken heeft kan ik me niet voorstellen. Wat ik begrijp is dat jullie tijdens zo'n live uitzending contstant aan het "uploaden" zijn...Daar kan volgens mij de site niet van uit de lucht raken maar de webserver moet die data wel kunnen verwerken. Het mag volgens mij hooguit zijn dat het geluid met onderbrekingen wordt verzonden maar als de site helemaal niet meer te bereiken is ligt dat (volgens mij) aan je webhost......
- bruno-01
- Bekend met Joomla!NL
-
Website onbereikbaar
06 nov 2015 10:39 - 06 nov 2015 10:40
Hallo Angelique,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Vreemd dat je hoster je niet meer informatie kan geven. Je kunt eventueel je errorlogs hier als bijlage toevoegen (kan zijn dat je het bestand eerst even moet inpakken).
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Vreemd dat je hoster je niet meer informatie kan geven. Je kunt eventueel je errorlogs hier als bijlage toevoegen (kan zijn dat je het bestand eerst even moet inpakken).
Wordt er veel verkeerd verstuurd of worden er heel veel verbindingen aangemaakt?zij vertelde dat via ons eigen ip heel veel verkeer naar de website word gestuurd
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Website onbereikbaar
06 nov 2015 13:17
Ook dit is een aandachtspuntje.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Website onbereikbaar
07 nov 2015 01:07bruno-01 schreef : Hallo,
Dank jullie wel voor de antwoorden De webhost zegt dat dat niet het geval is. Maar dat het aan ons ligt.
En geen idee of er veel verkeer word verstuurd of aangemaakt. Ik heb wel de logs dan opgeslagen. Maar heb echt geen idee wat dat allemaal inhoud Zou ik de logs naar iemand prive mogen sturen? Ik weet niet of er info instaat van ons die beter niet openbaar gemaakt kunnen worden
Ook die blacklisted heb ik nagekeken. Bij google enz is het allemaal prima, we staan alleen bij mccafee blacklisted en daar heb ik aangevraagd of ze onze site nogmaals eens willen scannen. Dat heeft volgend mij niets met dit gebeuren te maken waar we nu mee kampen. Maar evengoed bedankt voor het meedenken
Groetjes Angelique
- Avalonradio
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden