Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

No installation plugin has been enabled

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 15:39
#13
Die oranje knop is er inderdaad pas in latere versies bijgekomen zie ik nu. Dus dat kan kloppen dat je die niet hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 15:41
#14
Als ik kijk bij pluginbeheer dan staan er geen plugins tussen met type installer.
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 15:49
#15
Dan zou ik even een 3.6.5 updatepakket downloaden in installeren via de upload en update methode van de update component.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 17:59
#16
Dit heb ik geprobeerd, echter krijg ik de vraag om in te loggen en vervolgens log in in en krijg ik een acces denied. Zie bijlagen.

Ik weet het even niet meer...
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 18:35
#17
Weet je zeker dat al je mappen en bestanden schrijfbaar zijn en dat je log_path goed staat in je configuration.php?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

15 nov 2018 20:21 - 15 nov 2018 20:31
#18
Nog eens gekeken, en volgens mij wel.

Wel valt me op dat als ik iets probeer in de algemene instellingen te wijzigen dat ik deze melding krijg:
Kan configuratiebestand niet openen om te schrijven

Toch staan de bestandsrechten op 777 (zelfs dat werkt niet). 755 werkt ook niet.
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 13:27
#19
Dan ben je waarschijnlijk geen eigenaar van het bestand en staat er iets op serverniveau niet goed. Kijk eens of je bij je hoster een owner reset uit kunt voeren. configuration.php staat standaard zelfs op 444 en als je het via ftp wilt wijzigen dan moet je het even naar 644 zetten omdat je anders de wijzigingen niet op kunt slaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 13:59
#20
Inmiddels kan ik weer plugins installeren. De hele map installer miste... Die heb ik er via ftp op gezet.
Wel kan ik nog steeds geen nieuwe joomla update installeren of een nieuwe core erop zetten. Dan krijg ik weer die 403 melding.

Een owner reset kan ik zo te zien bij de hoster niet doen (of moet ik dan bij de hoster een verzoek doen?)

Ook werkt mijn editor niet goed, je ziet alleen de code taal, ook als ik een andere editor kies. Ik denk dat er nog meer bestanden missen, hebben jullie enig idee welke dat zouden zijn?
En er is ook iets geks met de taal, de site springt naar /en. Maar ik vrees dat dat al was voor ik begon (niet op gelet).

De site doet het nog wel goed. Dat is in ieder geval iets.

En alvast weer erg bedankt.
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 14:33
#21
Ik zou dat van die owner toch even bij de hoster vragen. Maak een backup van de huidige (redelijk) werkende situatie en zet met ftp alle mappen en bestanden van een 3.6.5 installatiepakket over (behalve de map installation natuurlijk). Repareer dan de database via de backend en kijk bij ontdekken. Zou misschien kunnen werken.
Maak eventueel voor dat taalprobleem een nieuw draadje aan, zo houden we het forum overzichtelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 14:58
#22
De hoster weet niet wat een owner reset is. Ik eigenlijk ook niet, maar van de hoster verwachtte ik het niet.
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 15:09
#23
Bij dit soort hosters ben ik over het algemeen snel weg. Of ik zet een backup lokaal of op mijn eigen server, update daar de site en pas alles aan en zet dan de backup weer terug.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37431

No installation plugin has been enabled

16 nov 2018 15:16 - 16 nov 2018 15:19
#24
Tja ik heb deze hoster niet gekozen. Ik help iemand uit de brand...
Overigens kijkt er nu een collega naar, dus wie weet.
  • BiancaWisseloo
  • BiancaWisseloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.837 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie