Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Verzending
Verzending
04 mrt 2012 22:00 - 04 mrt 2012 22:01
Hallo,
In het winkelmandje ziet de klant selecteer verzendwijze. Zonder geregistreerd te zijn ziet ie niets.
Nu wil ik graag dat hij de keuze kan maken uit verzenden of afhalen.
Kiest de klant voor verzenden moet automatisch de bijbehorende tarief gepakt worden en bij afhalen uiteraard het nul-tarief.
Als de klant nu in zou loggen pakt het automatisch de daarbij geldende verzending.
Er zijn een aantal tarieven aangemaakt voor Post NL Binnenland
1 tarief voor duitsland en 1 voor afhalen.
Voor het afhalen heb ik nu een aparte klantengroep aangemaakt, alleen dan moet je alle producten bij langs om deze groep toe te voegen.
Wie o Wie heeft een oplossing ??
Alvast bedankt voor de reactie(s)
In het winkelmandje ziet de klant selecteer verzendwijze. Zonder geregistreerd te zijn ziet ie niets.
Nu wil ik graag dat hij de keuze kan maken uit verzenden of afhalen.
Kiest de klant voor verzenden moet automatisch de bijbehorende tarief gepakt worden en bij afhalen uiteraard het nul-tarief.
Als de klant nu in zou loggen pakt het automatisch de daarbij geldende verzending.
Er zijn een aantal tarieven aangemaakt voor Post NL Binnenland
1 tarief voor duitsland en 1 voor afhalen.
Voor het afhalen heb ik nu een aparte klantengroep aangemaakt, alleen dan moet je alle producten bij langs om deze groep toe te voegen.
Wie o Wie heeft een oplossing ??
Alvast bedankt voor de reactie(s)
- fnuus
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Verzending
04 mrt 2012 22:35
Hoi fnuus,
In de Vezendmethode de klantengroepen verwijderen (Hetzelfde werkt voor de betaalmethode).
Dan toont VM 2.X de verzendmethode zonder naar klantengroepen te kijken.
op tabblad Configuratie ieder land verwijderen.
Nu kan iedere bezoeker bestellen.
en zich registeren indien gewenst.
In de Vezendmethode de klantengroepen verwijderen (Hetzelfde werkt voor de betaalmethode).
Dan toont VM 2.X de verzendmethode zonder naar klantengroepen te kijken.
op tabblad Configuratie ieder land verwijderen.
Nu kan iedere bezoeker bestellen.
en zich registeren indien gewenst.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Verzending
18 apr 2012 15:52 - 18 apr 2012 16:13
Hoi Anne,
Ik heb het nu exact zo staan als je hebt aangegeven in de bijgevoegde afbeeldingen, maar toch kan de klant die zich niet registreert, nog niet kiezen voor de verzendmethode. De knop "Wijzig verzendmethode" is dus niet zichtbaar.
Wel de knop "Wijzig betaalmethode"
"Wijzig verzendmethode" is er wel als ik in VM bij verzendmethode afhalen, bij landen "nederland' aangeef. Maar als ik dan op wijzig verzendmethode klik, krijg ik:
Selecteer alstublieft een verzendmethode
Opslaan Annuleren
Sorry, er is geen overeenkomende verzendmethode met de kenmerken van uw bestelling. Neem alstublieft contact met ons op
Heb je nog een ideetje waar het aan kan liggen?
Ik heb het nu exact zo staan als je hebt aangegeven in de bijgevoegde afbeeldingen, maar toch kan de klant die zich niet registreert, nog niet kiezen voor de verzendmethode. De knop "Wijzig verzendmethode" is dus niet zichtbaar.
Wel de knop "Wijzig betaalmethode"
"Wijzig verzendmethode" is er wel als ik in VM bij verzendmethode afhalen, bij landen "nederland' aangeef. Maar als ik dan op wijzig verzendmethode klik, krijg ik:
Selecteer alstublieft een verzendmethode
Opslaan Annuleren
Sorry, er is geen overeenkomende verzendmethode met de kenmerken van uw bestelling. Neem alstublieft contact met ons op
Heb je nog een ideetje waar het aan kan liggen?
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
Verzending
19 apr 2012 21:48
Wel moet een klant een factuuradres (+ een land) opgeven. VM gaat ervan uit dat de gegevens worden opgeslagen omdat er toch een bestelling plaats zal vinden.
Dus deze data worden toch geregistreerd zonder dat de klant er iets van merkt.
Zelfde naam, adres, woonplaats zal worden gebruikt om de bestelling op te sturen. De verzending is altijd aan een land gekoppeld.
Dus klantgegevens + land van je klant heeft VM nodig. Pas dan kan je aangeven of factuuradres en verzendadres (met land) verschillen.
Alleen het is niet nodig dat de klant een activatielink per email ontvangt.
Stel dat een klant kan bestellen en per bankoverschrijving betaalt:
waarheen stuur je dan de bestelde goederen?
Hoe neem je contact op als er iets mis gaat?
Dus deze data worden toch geregistreerd zonder dat de klant er iets van merkt.
Zelfde naam, adres, woonplaats zal worden gebruikt om de bestelling op te sturen. De verzending is altijd aan een land gekoppeld.
Dus klantgegevens + land van je klant heeft VM nodig. Pas dan kan je aangeven of factuuradres en verzendadres (met land) verschillen.
Alleen het is niet nodig dat de klant een activatielink per email ontvangt.
Stel dat een klant kan bestellen en per bankoverschrijving betaalt:
waarheen stuur je dan de bestelde goederen?
Hoe neem je contact op als er iets mis gaat?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.660 seconden