Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
"bekijk uw bestelling online" uit e-mail halen
02 apr 2012 17:47
Hallo,
Ik heb best veel met VM1 gewerkt, en daar kon ik het altijd wel een beetje vinden om dingen aan te passen..
Nu in VM2 is dat voor mij toch wat lastiger..
Ik heb de footer in de mails al wel weg weten te werken, maar nu heb ik het volgende:
Als een klant een mail krijgt, staat er bovenin de mail "bekijk uw bestelling online".
Maar de klanten hoeven zich niet te registreren, dus is dat niet altijd mogelijk om te bekijken, in krijg in ieder geval een error als ik op de link klik.
Gebruik Joomla 2.5.4 en VM 2.0.2
alvast bedankt!
Ik heb best veel met VM1 gewerkt, en daar kon ik het altijd wel een beetje vinden om dingen aan te passen..
Nu in VM2 is dat voor mij toch wat lastiger..
Ik heb de footer in de mails al wel weg weten te werken, maar nu heb ik het volgende:
Als een klant een mail krijgt, staat er bovenin de mail "bekijk uw bestelling online".
Maar de klanten hoeven zich niet te registreren, dus is dat niet altijd mogelijk om te bekijken, in krijg in ieder geval een error als ik op de link klik.
Gebruik Joomla 2.5.4 en VM 2.0.2
alvast bedankt!
- Rich
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2012 21:22
Hoi Rich,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je zou het bestand kunnen aanpassen door de link eruit te slopen (of uitcommenteren).
Let op: bij een volgende update van Virtuemart wordt deze wijziging dan wel overschreven.
of je plaatst het gewijzigde bestand in je Joomla template in de map /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/
(als je Joomla template deze mappen niet heeft dan kan je deze gewoon aanmaken)
Het bestand van de email naar de klant is te vinden in
/components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php in regels 46 t/m 50:
Let op dat je het gewijzigde bestand opslaat in codering: UTF-8 zonder BOM
want anders krijg je rare tekentjes ! Gebruik dus een speciale code-editor bijvoorbeeld Notepad++
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je zou het bestand kunnen aanpassen door de link eruit te slopen (of uitcommenteren).
Let op: bij een volgende update van Virtuemart wordt deze wijziging dan wel overschreven.
of je plaatst het gewijzigde bestand in je Joomla template in de map /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/
(als je Joomla template deze mappen niet heeft dan kan je deze gewoon aanmaken)
Het bestand van de email naar de klant is te vinden in
/components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php in regels 46 t/m 50:
Code:
<p>
<a class="default" title="<?php echo $this->vendor->vendor_store_name ?>" href="<?php echo JURI::root().'index.php?option=com_virtuemart&view=orders&layout=details&order_number='.$this->orderDetails['details']['BT']->order_number.'&order_pass='.$this->orderDetails['details']['BT']->order_pass; ?>">
<?php echo JText::_('COM_VIRTUEMART_MAIL_SHOPPER_YOUR_ORDER_LINK'); ?></a>
</p>
Let op dat je het gewijzigde bestand opslaat in codering: UTF-8 zonder BOM
want anders krijg je rare tekentjes ! Gebruik dus een speciale code-editor bijvoorbeeld Notepad++
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
02 apr 2012 22:02
Bedankt!
Maar als ik het goed begrijp, als ik dit doe (wat inmiddels is gelukt, bedankt!) en straks update, de tekst gewoon weer in de mails komen te staan?
Maar als ik het goed begrijp, als ik dit doe (wat inmiddels is gelukt, bedankt!) en straks update, de tekst gewoon weer in de mails komen te staan?
- Rich
- Nieuw op Joomla!NL
02 apr 2012 22:15
Als je het gewijzigde bestand hebt opgeslagen in de oorspronkelijke map wordt met een volgende update het bestand overschreven.
Vandaar dat ik je te tip gaf van het "template override"
Dus opslaan in je Joomla template /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php
dan blijft dit bestand bestaan en heb je geen last van updates.
Alleen zit je dan aan je Joomla template vast. Wil je een ander Joomla template gebruiken zou je eraan moeten denken om dit bestand in /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php over te zetten in je nieuwe Joomla template.
Dat heet dan "template override".
Nooit meer last van updates.....
Vandaar dat ik je te tip gaf van het "template override"
Dus opslaan in je Joomla template /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php
dan blijft dit bestand bestaan en heb je geen last van updates.
Alleen zit je dan aan je Joomla template vast. Wil je een ander Joomla template gebruiken zou je eraan moeten denken om dit bestand in /html/com_virtuemart/view/invoice/tmpl/mail_html_shopper.php over te zetten in je nieuwe Joomla template.
Dat heet dan "template override".
Nooit meer last van updates.....
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
04 apr 2012 11:00
Ah oke, dus ik moet m hier neerzetten:
/httpdocs/WEBSITE/templates/freshock-fjt/html
en hier dan de map com_virtuemart aanmaken, en daarin weer de mappen met de losse files die ik aangepast heb?
/httpdocs/WEBSITE/templates/freshock-fjt/html
en hier dan de map com_virtuemart aanmaken, en daarin weer de mappen met de losse files die ik aangepast heb?
- Rich
- Nieuw op Joomla!NL
04 apr 2012 11:27
Hier
staat een duidelijk instructie van Anne.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 apr 2012 18:07
@Rich,
Helemaal goed
@Astrid,
Dank je wel.
Helemaal goed
@Astrid,
Dank je wel.
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden