Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Installeren Ideal lukt niet
13 feb 2013 09:19 - 13 feb 2013 09:22
Medestrijders,
Na enige problemen ben ik weer zover met virtuemart dat Ideal wordt geïnstalleerd.
Tot nu toe is dit niet gelukt.
Ik heb via de site idealchout.nl volgens mij de juiste route bewandeld, (database ingevuld en plugin geconfigureerd) en vervolgens met FTP geupload.
Ik maak gebruik van Idel-only van de ABN/AMRO.
Gaarne kom ik in contact met iemand die mij kan helpen met installeren.
Vriendelijke groet, Pannemanski
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Na enige problemen ben ik weer zover met virtuemart dat Ideal wordt geïnstalleerd.
Tot nu toe is dit niet gelukt.
Ik heb via de site idealchout.nl volgens mij de juiste route bewandeld, (database ingevuld en plugin geconfigureerd) en vervolgens met FTP geupload.
Ik maak gebruik van Idel-only van de ABN/AMRO.
Gaarne kom ik in contact met iemand die mij kan helpen met installeren.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Pannemanski
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
14 feb 2013 16:33
Eerst maar reageren op mijn eigen vraag want ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben.
Het configureren van de file dbase en de plugin lijkt goed te gaan.
Deze upload ik dan met FTP.
Alsik VM open en bij betaalwijzen kijk, zie ik de bewuste plugin er niet bij staan.
Mijn vraag is dus, kan iemand mij aangeven waar ik waarschijnlijk de fout in ga ?
Het configureren van de file dbase en de plugin lijkt goed te gaan.
Deze upload ik dan met FTP.
Alsik VM open en bij betaalwijzen kijk, zie ik de bewuste plugin er niet bij staan.
Mijn vraag is dus, kan iemand mij aangeven waar ik waarschijnlijk de fout in ga ?
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
14 feb 2013 16:47 - 14 feb 2013 16:48
Er ontbreekt nogal wat basale informatie:
Welke versie Joomla
Welke versie van VirtueMart
Welk iDEAL component
Dan wordt het eenvoudiger om een reactie te geven.
Welke versie Joomla
Welke versie van VirtueMart
Welk iDEAL component
Dan wordt het eenvoudiger om een reactie te geven.
- Otto
- Bezoeker
14 feb 2013 17:15Waar staat hij dan niet bij?Alsik VM open en bij betaalwijzen kijk, zie ik de bewuste plugin er niet bij staan.
Hij zou in de dropdown achter Betaal Class naam moeten komen.
Zo niet, dan heb je toch iets niet goed gedaan. De instructies van idealcheckout zijn helder volgens mij.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 feb 2013 19:25 - 14 feb 2013 19:33
Joomla 2.5.4 (stable)
Virtuemart 2.0.18a
Ideal only component, gedownload van idealcheckout.nl en gebruiksaanwiizing gevolgd,
iDEAL Checkout plugin voor Joomla 1.7 & VirtueMart 2.0.0+, deze staat op:
www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-joomla-virtuemart.html
(Die dus)
Dus file database veranderd. Plugin laten genereren (gegevens ingevoerd (SPDID, SHAin en SHAout).
Antwoord op andere vraag: Het staat niet in de dropdown van betaalwijzen. Ik zou inderdaad iets niet goed hebben gedaan, dat denk ik ook, ik weet alleen niet wat.
in de gebruiksaanwijzing staat iets over het configureren van de plugin. Hoe zet ik die vervolgens op de juiste plek (en welke plaats is dat) ? Ik heb het gevoel dat daar de crux zit.
Groet, Pannemanski
Virtuemart 2.0.18a
Ideal only component, gedownload van idealcheckout.nl en gebruiksaanwiizing gevolgd,
iDEAL Checkout plugin voor Joomla 1.7 & VirtueMart 2.0.0+, deze staat op:
www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-joomla-virtuemart.html
(Die dus)
Dus file database veranderd. Plugin laten genereren (gegevens ingevoerd (SPDID, SHAin en SHAout).
Antwoord op andere vraag: Het staat niet in de dropdown van betaalwijzen. Ik zou inderdaad iets niet goed hebben gedaan, dat denk ik ook, ik weet alleen niet wat.
in de gebruiksaanwijzing staat iets over het configureren van de plugin. Hoe zet ik die vervolgens op de juiste plek (en welke plaats is dat) ? Ik heb het gevoel dat daar de crux zit.
Groet, Pannemanski
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
14 feb 2013 21:07
Wat voor foutmelding krijg je precies?
Voor de veiligheid van je site zou ik Joomla even updaten wij zijn inmiddels bij versie 2.5.9
Voor de veiligheid van je site zou ik Joomla even updaten wij zijn inmiddels bij versie 2.5.9
- Otto
- Bezoeker
14 feb 2013 22:38 - 14 feb 2013 22:52
Volgens FAQ op idealcheckout.nl:
Fout: De betaalmethode is niet te terug te vinden in de beheeromgeving.
Oplossing 1. Mogelijk zijn bestanden op de verkeerde plek geupload waardoor het systeem de betaalmethoden niet kan inladen. Zorg dat je de bestanden upload in de hoofdmap van je webhop.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
15 feb 2013 18:02
Ondertsande tekst staat in de gebruiksaanwijzing.
3. Upload ALLE mappen en bestanden UIT de map "public_html" IN de root-map van jouw (online) Joomla omgeving.
De webshop maakt deel van een site;
Moet ik alles uploaden in de root van de Joomla omgeving of in een root van Virtuemart ? En indien dat Virtuemart is, waar vind ik dan de root van Virtuemart ?
Bij voorbaat dank, Pannemanski
3. Upload ALLE mappen en bestanden UIT de map "public_html" IN de root-map van jouw (online) Joomla omgeving.
De webshop maakt deel van een site;
Moet ik alles uploaden in de root van de Joomla omgeving of in een root van Virtuemart ? En indien dat Virtuemart is, waar vind ik dan de root van Virtuemart ?
Bij voorbaat dank, Pannemanski
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
16 feb 2013 09:35
In de root van Joomla. Als je het goed hebt gedaan zie je in ieder geval dat er boven de map "images" een map "idealcheckout" bijgekomen is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 feb 2013 17:39
Ziezo, dank voor antwoord.
Ideal checkout deze keer tot op de letter geïnsttaleerd.
Dat lijkt te lukken, zowel op de échte' als op de schaduwsite, is de ideal checkout zichtbaar.
Als ik op de schaduwsite iets bestel, komt ik tot het betalen, daarna doetie het niet, omdat kennelijk de handelaar nog niet actief is.
Maar nu heb ik wel een VM vraag (topic weer verplaatsen ?)
In de site heb ik een artikele aangemaakt, met categorie enz enz. Voorraad op 100 gezet.
Als ik nu via categorieën naar het artikel wil surfen, krijg ik op eens geen artikel meer te zien.
Hoe kan dat ?
(Gaat lekker met VM en Ideal, ik lijk wel de enigste met zoveel problemen)
Groet, Pannemanski
Ideal checkout deze keer tot op de letter geïnsttaleerd.
Dat lijkt te lukken, zowel op de échte' als op de schaduwsite, is de ideal checkout zichtbaar.
Als ik op de schaduwsite iets bestel, komt ik tot het betalen, daarna doetie het niet, omdat kennelijk de handelaar nog niet actief is.
Maar nu heb ik wel een VM vraag (topic weer verplaatsen ?)
In de site heb ik een artikele aangemaakt, met categorie enz enz. Voorraad op 100 gezet.
Als ik nu via categorieën naar het artikel wil surfen, krijg ik op eens geen artikel meer te zien.
Hoe kan dat ?
(Gaat lekker met VM en Ideal, ik lijk wel de enigste met zoveel problemen)
Groet, Pannemanski
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
16 feb 2013 17:44Graag een nieuw topic aanmaken. Aangezien je oorspronkelijke vraag beantwoord is, sluit ik dit draadje.Maar nu heb ik wel een VM vraag (topic weer verplaatsen ?)
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden