Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Geen mail van Virtuemart

Geen mail van Virtuemart

01 apr 2013 10:15
#1
Voor zover mij bekend geeft stuurt VM een mail naar het de koper én naar het emailadres die opgegeven is in VM, van de eigenaar, de admin, de verkoper.

Ik zie dat er producten worden gekocht, maar ik zie geen mail verschijnene die naar de verkoper gaat.

Als ik de status van de bestelling verander van confirmed naar pending, en vervolgens van pending naar confirmed, zie ik de bewuste email wel naar de verkoper gaan.

Klopt het wat ik zeg, en zoja, welke richting moet ik denken om dit op te lossen ?
Ik wil die mails ook zien als ik zelf (als beheerder van de webshop) niet tussenbeide kom.

Groet, Pannemanski
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Geen mail van Virtuemart

01 apr 2013 11:04
#2
Ik ben dit wel eens tegengekomen in combinatie met bepaalde betaalplugins. Heb je die geinstalleerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37440

Geen mail van Virtuemart

01 apr 2013 12:27
#3
Ik heb Vm en alleen plugins van ideal-checkout geïnstalleerd.
Ik zie in VM zelf de bestellingen voor bij komen, maar ik zie geen emails.
Als ik zelf de boel wijzig van confirmed naar pending en weer terug, dan zie ik wel mails voorbij komen.

Groet, Pannemanski
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Geen mail van Virtuemart

01 apr 2013 17:31
#4
Heb je het al getest met betaalmethode contant en verzendmethode ophalen bijvoorbeeld? Dan kan je zien of het aan je idealplugin ligt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37440

Geen mail van Virtuemart

01 apr 2013 17:56
#5
Betaalmethode contant ? Ik weet niet wat je hiermee bedoelt (bankbiljetten)
Verzendmethode ...... Die staat op zgn email, het produkt wordt per email verzonden zeg maar.

Wat ik niet begrijp is dat als ik het zelf in VM wijzig er wel email heen en weer gaat, maar niet als er al confirmed staat vanuit de terugkoppleing van de bank.

Groet, Pannemanski
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Geen mail van Virtuemart

02 apr 2013 08:39
#6

Wat ik niet begrijp is dat als ik het zelf in VM wijzig er wel email heen en weer gaat, maar niet als er al confirmed staat vanuit de terugkoppleing van de bank.

Zoals al eerder aangegeven heeft dit hoogstwaarschijnlijk te maken met ideal checkout. Dus vandaar mijn advies om het te testen met een betaalmethode die geen gebruik maakt van een externe plugin.
Maar misschien dat dit het oplost:
Dit wijzigen in regel 307 van /plugins/vmpayment/idealcheckoutideal/idealcheckoutideal.php
Code:
$aOrder['customer_notified'] = 0;
naar
Code:
$aOrder['customer_notified'] = 1;
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37440

Geen mail van Virtuemart

09 apr 2013 15:52
#7
Astrid,

Het werkt !!!! :)

Hartelijk dank voor (wederom) de goede tip.
Over en sluiten maar en door voor de volgende vraag.

Groet, Pannemanski
  • Pannemanski
  • Pannemanski's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 171

Geen mail van Virtuemart

09 apr 2013 15:56
#8
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13625
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.655 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie