Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Emailadres controle
Emailadres controle
22 mei 2013 13:02
Voor een webwinkel die ik aan het bouwen ben is het belangrijk dat het mailadres juist is, aangezien er geen producten via de post worden verzonden maar de factuur een bevestiging is van de aankoop die men moet uitprinten en meenemen.
Om zeker te weten dat er geen typefouten worden gemaakt in het mailadres wil is graag een controle uitvoeren door het mailadres dubbel in te voeren. Komen de ingevoerde mailadressen niet overeen dan moet er hiervan een melding komen voordat men verder kan gaan met het bestelproces.
Ik kan deze controle niet vinden in VM, mogelijk dat er een plugin voor beschikbaar is maar google heeft me nog niet de juiste kant op gestuurd.
Iemand enig idee hoe dit uit te voeren?
Joomla versie is 2.5.9 (update naar 2.5.11 moet ik nog doorvoeren) en VM versie is 2.0.20b
Alvast vriendelijk dank voor het meedenken.
Om zeker te weten dat er geen typefouten worden gemaakt in het mailadres wil is graag een controle uitvoeren door het mailadres dubbel in te voeren. Komen de ingevoerde mailadressen niet overeen dan moet er hiervan een melding komen voordat men verder kan gaan met het bestelproces.
Ik kan deze controle niet vinden in VM, mogelijk dat er een plugin voor beschikbaar is maar google heeft me nog niet de juiste kant op gestuurd.
Iemand enig idee hoe dit uit te voeren?
Joomla versie is 2.5.9 (update naar 2.5.11 moet ik nog doorvoeren) en VM versie is 2.0.20b
Alvast vriendelijk dank voor het meedenken.
- goofyboy
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Emailadres controle
23 mei 2013 09:55Dat zou ik dan eerst maar doen. I.v.m. veiligheid is het belangrijk dat je updates doorvoert zodra ze beschikbaar komen.(update naar 2.5.11 moet ik nog doorvoeren)
Google geeft mij ook niets. Je zou je vraag kunnen stellen op het VM forum, of een iets minder foolproof oplossing kunnen gebruiken door een extra klantveld e-mailcontrole aan te maken zodat je klant het e-mailadres 2x in moet vullen en zo hopelijk ziet dat hij het de eerste keer fout ingevuld heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Emailadres controle
23 mei 2013 10:10
Dank voor je reactie. De site is nog niet live en voordat deze live gaat zijn alle updates doorgevoerd.
Ik heb de vraag ook op het VM forum gezet in de hoop dat iemand een oplossing weet. Het dubbel invullen heb ik nu al staan, maar de voorkeur gaat uit naar een echte controle.
Ik heb de vraag ook op het VM forum gezet in de hoop dat iemand een oplossing weet. Het dubbel invullen heb ik nu al staan, maar de voorkeur gaat uit naar een echte controle.
- goofyboy
- Joomla!NL ontdekker
-
Emailadres controle
23 mei 2013 10:16 - 23 mei 2013 10:48
Goed dat je het ook daar hebt gevraagd.
Wil je hier nog even laten weten wat het VM-antwoord en/of de oplossing is geworden?
Zo leren de forumbezoekers van deze site mogelijk ook weer wat van jouw vraag.
Wil je hier nog even laten weten wat het VM-antwoord en/of de oplossing is geworden?
Zo leren de forumbezoekers van deze site mogelijk ook weer wat van jouw vraag.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Emailadres controle
10 jun 2013 14:34
Het antwoord is: Het bestaat niet. Enkel door zelf een plugin te schrijven zou het mogelijk gaan worden.
Vond ik te veel werk, dus heb het anders opgelost. Heb een checkbox verplicht gemaakt en daarin gevraagd of het bovenstaande mailadres juist is. Door een vinkje te zetten hoop ik dat men zich nog even goed bewust er van gaat worden.
Vond ik te veel werk, dus heb het anders opgelost. Heb een checkbox verplicht gemaakt en daarin gevraagd of het bovenstaande mailadres juist is. Door een vinkje te zetten hoop ik dat men zich nog even goed bewust er van gaat worden.
- goofyboy
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.785 seconden