Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost bestelformulier loopt vast.
bestelformulier loopt vast.
17 jul 2013 08:12
Ok, ik heb even hulp nodig want de zooi loopt de soep in.....
Ik was bezig met verzend en betaalmethode, voor het verzenden heb ik dit verhaal gevolgd
forum.joomlanl.nl/forum/53-virtuemart-2-...-posttarieven-postnl
Dus de tarieven voor tnt post voor Nederland, Europa, en hun pakketpost zitten erin.....
Goed dat gecontroleerd en het werkte wel zij het dat hij alles onder pakketpost gooide, maar dat zal komen vermoed ik omdat ik bij de artikelen de maten niet goed heb gedaan, waardoor hij alles voor pakketpost aan ziet.
Daarna een standaard betalingsmethode aangemaakt voor overschrijving.
Ik dacht dat ik dat verkeerd had, weer verwijderd en opnieuw gedaan...
Maar nu zie ik dat het bestelformulier vastloopt
Je kan geen naam meer invullen, en klik je op bestelmethode of verzend methode dan blijft hij maar lopen, tot de server er uiteindelijk te lang over doet en die kukelt hem er af....
Probeer maar eens dan zie je het wel... www.barock.nl/
Ook kan ik oude bestellingen niet verwijderen, hij zegt dan dit :
vmError:
vmError: VirtueMartModelOrders::remove 3
Bestelling kan niet worden verwijderd.
Kortom, pure paniek hier en het zweet breekt me uit
Hoe pak ik dit aan?
Ik was bezig met verzend en betaalmethode, voor het verzenden heb ik dit verhaal gevolgd
forum.joomlanl.nl/forum/53-virtuemart-2-...-posttarieven-postnl
Dus de tarieven voor tnt post voor Nederland, Europa, en hun pakketpost zitten erin.....
Goed dat gecontroleerd en het werkte wel zij het dat hij alles onder pakketpost gooide, maar dat zal komen vermoed ik omdat ik bij de artikelen de maten niet goed heb gedaan, waardoor hij alles voor pakketpost aan ziet.
Daarna een standaard betalingsmethode aangemaakt voor overschrijving.
Ik dacht dat ik dat verkeerd had, weer verwijderd en opnieuw gedaan...
Maar nu zie ik dat het bestelformulier vastloopt
Je kan geen naam meer invullen, en klik je op bestelmethode of verzend methode dan blijft hij maar lopen, tot de server er uiteindelijk te lang over doet en die kukelt hem er af....
Probeer maar eens dan zie je het wel... www.barock.nl/
Ook kan ik oude bestellingen niet verwijderen, hij zegt dan dit :
vmError:
vmError: VirtueMartModelOrders::remove 3
Bestelling kan niet worden verwijderd.
Kortom, pure paniek hier en het zweet breekt me uit
Hoe pak ik dit aan?
Lang leve de lol.
- stapper
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
17 jul 2013 15:55
Hier
staat er wel iets over. AIO niet up to date of je probeert orders te verwijderen die gekoppeld zijn aan een verwijderde verzend- of betaalmethode.
Heb je overigens wel ergens een menu-item Virtuemart standaard layout? Die zie ik ook niet. Kan je ook doen met een zogenaamd hidden menu, maar dat zou misschien het crashen kunnen veroorzaken.
Heb je overigens wel ergens een menu-item Virtuemart standaard layout? Die zie ik ook niet. Kan je ook doen met een zogenaamd hidden menu, maar dat zou misschien het crashen kunnen veroorzaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 jul 2013 18:52
hallo,
betreft idd 4 test boekingen die ik deed met een oude betaalmethode die ik later heb verwijderd
wat bedoel je met die standaard layout? dat vat ik ff niet.....
bvd
betreft idd 4 test boekingen die ik deed met een oude betaalmethode die ik later heb verwijderd
wat bedoel je met die standaard layout? dat vat ik ff niet.....
bvd
Lang leve de lol.
- stapper
-
18 jul 2013 07:30
zat er over na te denken, maar heb ik daar een verkeerde layout instaan of zo?
Ik zit ook wat met die thumbnails, die zijn veel te klein, komt ik heb alle foto's liggend gedaan, en die layout is kennelijk voor staande foto's, is daar een andere layout voor dan?
rare is dat verzenden werkte eerst wel, tot ik die betaal methode weg deed en een nieuwe maakte omdat ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan....
Ik zit ook wat met die thumbnails, die zijn veel te klein, komt ik heb alle foto's liggend gedaan, en die layout is kennelijk voor staande foto's, is daar een andere layout voor dan?
rare is dat verzenden werkte eerst wel, tot ik die betaal methode weg deed en een nieuwe maakte omdat ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan....
Lang leve de lol.
- stapper
-
18 jul 2013 08:15
Vergeet mijn opmerking over VM standaard layout. Zag dat dat wel goed staat op je homepage (had net ver genoeg naar beneden gescrolld).
Ik krijg nu overigens bovenaan de winkelwagen de melding: Er is geen betaalmethode geconfigureerd. Dus daar gaat in ieder geval iets niet goed nu.
Ik krijg nu overigens bovenaan de winkelwagen de melding: Er is geen betaalmethode geconfigureerd. Dus daar gaat in ieder geval iets niet goed nu.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 jul 2013 09:31
Ik ga er mee aan de gang,,,,denk dat die er nu even niet inzit omdat ik gisteravond na lang rommelen ben gestopt.....kreeg er even een puntkop van.
Raar eerst deed dat ding het prima, en gister liep het zonder reden vast zoals je zag...
Laat maar even open dit als je wilt, dan kom ik er later wel op terug.
Bedankt alvast.
Raar eerst deed dat ding het prima, en gister liep het zonder reden vast zoals je zag...
Laat maar even open dit als je wilt, dan kom ik er later wel op terug.
Bedankt alvast.
Lang leve de lol.
- stapper
-
18 jul 2013 13:03
heb nu even als test een standaard formulier gemaakt....voor betaling per bank...
Maar wat ik ook doe,,,het werkt niet..
Klik ik op winkelmandje boven in dan werkt dat niet.
Ook het formulier kan ik niet invullen, loopt vast of reageert niet....
wat te doen?
Maar wat ik ook doe,,,het werkt niet..
Klik ik op winkelmandje boven in dan werkt dat niet.
Ook het formulier kan ik niet invullen, loopt vast of reageert niet....
wat te doen?
Lang leve de lol.
- stapper
-
18 jul 2013 15:51
Lastig. Neem aan dat je je Joomla cache geleegd hebt?
Anders misschien even al je verzendmethodes depubliceren en een nieuwe aanmaken. Even om te testen gewoon afhalen, By weight zip and countries en dan niets invullen bij configuratie.
Anders misschien even al je verzendmethodes depubliceren en een nieuwe aanmaken. Even om te testen gewoon afhalen, By weight zip and countries en dan niets invullen bij configuratie.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
18 jul 2013 21:16
Welke pak ik dan opschonen verlopen cache of wissen?
Lang leve de lol.
- stapper
-
18 jul 2013 21:42
Allebei. Maar ik zag nog iets. Heb je ssl aanstaan bij je VM configuratie? Zet die eens uit.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden