- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost verzenden tnt post
verzenden tnt post
21 jul 2013 09:31Ik heb eerst dit gemaakt (overgenomen van iemand hier op de site waarvoor dank)
Om te testen heb ik ze allemaal uitgezet, behalve POST NL Briefpost 1 (0 tot 20 gram).
zie bijlage 1
Verzendmethode als volgt ingevuld en logo in de map van virtuemart gezet.
zie bijlage 2 & 3
Het is nu bij deze verzendmethode de bedoeling dat hij niet naar de afmetingen ziet, alleen maar naar het gewicht (zijn kleine pakjes voor brievenbus)
Dus bij het invullen heb ik de afmetingen op 0 gezet, en een gewicht wat tussen de 1 en 20 gram valt, in dit geval 10 gram (waarom hij bij het saven al die nullen erachter zet is mij een raadsel..)
zie bijlage 4
Als ik nu test en dit artikel bestel, zegt hij dat er geen verzendwijze is die van toepassing is... dus kennelijk denk ik verkeerd of ik doe wat verkeerd......
Het is mijn bedoeling om pakketpost die later niet door de brievenbus kan aan te geven met de afmetingen aangezien ik daar niet zoveel artikelen van heb.
Wat zit hier verkeerd, en hoe los ik dit op?
- stapper
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
verzenden tnt post
21 jul 2013 10:21 - 21 jul 2013 10:21Ik zou alle gewichten binnen Virtuemart houden op KG (en niet gram)
Heb je al getest zonder minimum en maximum gewicht in de verzendmethode?
Ben je als klant wel toegewezen aan Nederland?
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
verzenden tnt post
21 jul 2013 11:27Op dit moment kun je gewoon als gast inloggen.....
al die artikelen zijn ook nog niet goed ingevuld,,,, maar die ik test heb ik zo gedaan als beschreven
Voorheen werkten ze, maar omdat ik bij artikelen de zaken nog niet had ingevuld gooide hij alles voor 6,75 in de pakketpost, dat moet ik niet hebben, zijn kleine dingetjes.....
Hoe bedoel je dat testen zonder min en max?
gewichten op kg vat ik niet,,,, meeste artikelen zullen gaan van een paar gram tot paar honderd gram
Tja eerste keer dat ik met virtuemart aan het rommelen ben.....valt niet mee
hij staat hier ,lord help me
bvd.....
- stapper
-
verzenden tnt post
21 jul 2013 11:55Virtuemart kan niet goed omgaan met gram i.p.v. Kg
Ik vul mijn gewichten altijd in als Kg, dus 100 gr > 0,1 kg (de nullen vult Virtuemart wel in)
Heb even getest en de betaalmethode wordt zelf ingevuld maar de verzendmethode wil niet!
Maar ik weet dan ook niet bij welke producten je wel en niet een gewicht hebt ingevuld.
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
verzenden tnt post
21 jul 2013 12:11Ik ga een paar artikelen nalopen om te testen, dan kom ik daarop terug....
Temeratuur loopt nogal op hier,,,, dus maar ff pauze, snik heet nu
bvd
- stapper
-
verzenden tnt post
26 jul 2013 15:53Ik heb nu een verzendmethode voor 1 tot 20 gram
Gewicht op kg gezet dat word dan 0.001 kg tot en met 0.02
Ik neem aan dat het een punt moet zijn en niet een komma, na de nul?
( zie bijlage 1)
Om te testen 1 artikel ingevuld met een gewicht van 15 gram
Dat zou dus moeten werken op die verzendmethode.
( zie bijlage 2)
Dit is het artikel wat ik hier voor heb gebruikt.
www.barock.nl/index.php?option=com_virtu...emart_product_id=323
Het zou dan in mijn optiek moeten werken, niet dus.....
Help, want ik snap er echt niks, meer van, dat zou nu toch moeten werken?
bvd
- stapper
-
verzenden tnt post
27 jul 2013 13:18Dit zie ik nu:
Login of registreer om deze te zien.
Dus geen tarief bij het laagste gewicht.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
verzenden tnt post
27 jul 2013 21:34Snap ook niet hoe het kan dat je die drie verzend methodes ziet,,,, ik heb ze weliswaar nu allemaal wel aanstaan, maar tot nog toe heb ik die 3 niet te voorschijn zien komen....
Die debug staat nu aan en zichtbaar voor iedereen,,, misschien dat jij kunt zien wat er fout zit, want dit gaat me boven de pet....
bvd
- stapper
-
verzenden tnt post
28 jul 2013 09:18 - 28 jul 2013 09:19Al je het moeilijk vindt om de debug te lezen, dan kan je het beste steeds alleen de verzendmethode(s) (Nederland en Europa) activeren voor het product dat je wilt testen.
Kleine uitleg:
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 1 = TRUE for variable weight = 0.015 Reason: is within Range of the condition from 0.001 to 0.02
Dit klopt dus. TRUE geeft hier aan dat het gewicht binnen de door jou aangeven grenzen valt.
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 1 = TRUE for variable products quantity = 1 Reason: no boundary conditions set
Dit klopt ook, omdat je geen aantallen ingeeft. Dat kan dus is geen probleem.
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 1 = TRUE for variable order amount = 15 Reason: no boundary conditions set
Dit klopt ook, omdat je geen order bedrag ingeeft. Dat kan dus is geen probleem.
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 1 = TRUE for variable zip = 1234AA Reason: no boundary conditions set
Dit klopt ook, omdat je geen postcodegrenzen ingeeft. Dat kan dus is geen probleem.
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 1 = TRUE for variable virtuemart_country_id = 150, Reason: Country in rule or none set
Dit klopt ook, het land-id is 150 en dat is Nederland.
vmdebug shipmentmethod Post NL Briefpost 2 = FALSE for variable weight = 0.015 Reason: is NOT within Range of the condition from 21 to 50
Hier kan je zien dat je het gewicht bij je verzendmethode niet goed hebt ingesteld. Dat moet je dus nog omzetten in kilo's. Dan moet er overigens nog FALSE komen, omdat 15 gram niet tussen 0.021 en 0.050 valt.
vmdebug shipmentmethod Post NL Pakket Europa = TRUE for variable virtuemart_country_id = 21, 73, 81, 150, Reason: Country in rule or none set
Hier kan je zien dat country-id 150 (Nederland) ook bij pakketpost Europa staat en dat is dus fout ingesteld.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
verzenden tnt post
28 jul 2013 11:17Ik denk dat ik maar een test groepje met artikelen neerzet, en dan eerst van 0 - 20 gram
Alle verzendmodules uit, behalve die daarvoor bestemd is, en dan maar eens testen.
Begin er aardig dol van te worden inmiddels
Nog even een vraag: Is er via die TNT post niet een kant en klare plug in of zo, die gelijk rekening houd met het gewicht, tatieven en eventuele prijsstijgingen te krijgen? Zat daarvoor te zoeken, maar zag door de bomen het bos niet meer.....
Kan me zo voorstellen dat die TNT goede zaken doet via de webshops, of zie ik dat verkeerd, en lopen ze daar weer eens te slapen?
Alvast bedankt voor het rappe antwoord,,, ik gooi een paar aspirines achterover en daar gaan we weer
- stapper
-
verzenden tnt post
30 jul 2013 06:59ik heb ze allemaal uitgezet de verzend modules, en toen eerst een test groep gemaakt voor alles in Nederland (briefpost), en toen ingelogd zelf.... hij zette keurig het tarief erbij, te gek.
even iets wat me opviel, misschien heeft een ander daar ook nog wat aan:
Bij de verzendmodules moet je bij de prijs een . gebruiken kennelijk en niet een , doe je dat wel dan staat de prijs niet of niet geheel op de factuur.
afijn pakketten moeten nog voor Nederland, en dan nog de hele boel voor Europa...
Er zit weer schot in de zaak, heb nog niet alles getest ook, maar ziet er goed uit al.
Dit topic kan wel dicht, komen vast weer meer vragen, maar dan open ik wel een nieuwe...
- stapper
-