Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
01 aug 2013 20:10
Hallo,
heb veel berichten op het forum doorgespit maar geen oplossing gevonden die ik kon toepassen..
Als een klant zich aanmeldt krijg ik daar wel een bevestiging van, maar van een eventuele bestelling krijg ik of klant geen bericht. Wie kan mij hiermee helpen?
Joomla 2.5.11
VM 2.0.22a
www.mx-onlineshop.nl
groetjes,
Hennie
heb veel berichten op het forum doorgespit maar geen oplossing gevonden die ik kon toepassen..
Als een klant zich aanmeldt krijg ik daar wel een bevestiging van, maar van een eventuele bestelling krijg ik of klant geen bericht. Wie kan mij hiermee helpen?
Joomla 2.5.11
VM 2.0.22a
www.mx-onlineshop.nl
groetjes,
Hennie
- Hennie2402
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 85
-
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
01 aug 2013 21:28
Vermoedelijk ben jezelf de verkoper?
Controleer de instelling Winkel > Winkel > tabblad aanvullende informatie naar beneden scrollen aan Klantgegevens
Bij de vraag: "Ontvangt systeem e-mails" Ja aangevinkt?
Controleer de instelling Winkel > Winkel > tabblad aanvullende informatie naar beneden scrollen aan Klantgegevens
Bij de vraag: "Ontvangt systeem e-mails" Ja aangevinkt?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
- Berichten: 1863
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
01 aug 2013 21:34 - 01 aug 2013 21:34
Misschien heb je
hier
wat aan. Als je tenminste je klanten met iDEAL laat betalen bij een bestelling.
In dat topic schrijft Chaldama:
In dat topic schrijft Chaldama:
chaldama schreef : Ik kon het probleem met de verzending van VM e-mails oplossen door in de configuratie van Virtuemart onder Templates het Safe path in te stellen. Je moet hiervoor eerst via FTP een map aanmaken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11280
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
01 aug 2013 22:55 - 05 aug 2013 00:34
reactie op het antwoord van Anne
Ik heb mijn provider gevraagd een map vmfiles aan te maken.. had zelf geen rechten op de plesk om deze aan te maken Dus kan morgen pas kijken of dit de oplossing is..
Alhoewel ik bij een betaling met paypal ook geen bevestiging krijg..
ik kom erop terug, alvast bedankt voor jullie reactie..
Hennie
Edit Jelle. Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
"ja" is aangevinkt..Bij de vraag: "Ontvangt systeem e-mails" Ja aangevinkt?
Ik heb mijn provider gevraagd een map vmfiles aan te maken.. had zelf geen rechten op de plesk om deze aan te maken Dus kan morgen pas kijken of dit de oplossing is..
Alhoewel ik bij een betaling met paypal ook geen bevestiging krijg..
ik kom erop terug, alvast bedankt voor jullie reactie..
Hennie
Edit Jelle. Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Hennie2402
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 85
-
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
02 aug 2013 18:00 - 05 aug 2013 00:32
volgens mijn provider (webreus) kan ik het beste de map-vmfiles aanmaken onder httpsdocs. Dit heb ik gedaan en de foutmelding in de backend van VM is verdwenen nadat ik het safepad had ingesteld.
Maar krijg nog steeds geen bevestigingsemail als er iets is besteld.. Wel als er een betaling is gedaan na een bestelling.
In de oudere versie van VM kreeg je toch van alles een email? bestelling - annulering etc.
Op een ander forum heb ik dit gelezen waar de vrager ook geen emails binnen kreeg:
Ik voeg een printscreen toe van mijn database maar kan niet vinden wat hierboven bedoeld wordt. wel een uitroepteken.
Edit Jelle. Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Maar krijg nog steeds geen bevestigingsemail als er iets is besteld.. Wel als er een betaling is gedaan na een bestelling.
In de oudere versie van VM kreeg je toch van alles een email? bestelling - annulering etc.
Op een ander forum heb ik dit gelezen waar de vrager ook geen emails binnen kreeg:
I think your user is not vendor. You could try under order & shoppers -> Shoppers, select your vendor user user and click on the top left the button "is a vendor".
If this did not work then open your database using phpmyadmin and go to the table xxx_virtuemart_vmusers, find your user id and be sure that haves "1" in both virtuemart_vendor_id AND user_is_vendor. The other users should not have user_is_vendor=1, so if haves place it to "0".
Ik voeg een printscreen toe van mijn database maar kan niet vinden wat hierboven bedoeld wordt. wel een uitroepteken.
Edit Jelle. Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Hennie2402
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 85
-
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
02 aug 2013 18:55 - 02 aug 2013 18:55
Als je wel mail krijgt na een betaling dan vermoed ik dat dat wel klopt. Wat staat er ingesteld bij Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper bij configuratie - Afrekenen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37442
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
02 aug 2013 20:44
er staat ingesteld:
- in behandeling - bevestigd door klant - bevestigd - afgebroken - teruggestort -
bij verzending van factuur: in behandeling en bevestigd -
- in behandeling - bevestigd door klant - bevestigd - afgebroken - teruggestort -
bij verzending van factuur: in behandeling en bevestigd -
- Hennie2402
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 85
-
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
03 aug 2013 09:57
Krijg je bijvoorbeeld bij een testbestelling waarvan je de status wijzigt in "bevestigd" wel een e-mail?
Die foutmelding van de database zit me niet lekker. Maak een backup van in ieder geval je database en ga naar het tabblad gereedschap - update/migratie. Kies daar voor Installeer tabellen en repareer indien noodzakelijk.
Om de tabel te controleren moet je hem openen. Je ziet nu de structuur en je moet de records zien. Tabje Verkennen. Maar in principe kan je je vendor ook resetten (vermoed nog steeds niet dat dat het is) via update/migratie onderaan op het tabblad migratie.
Die foutmelding van de database zit me niet lekker. Maak een backup van in ieder geval je database en ga naar het tabblad gereedschap - update/migratie. Kies daar voor Installeer tabellen en repareer indien noodzakelijk.
Om de tabel te controleren moet je hem openen. Je ziet nu de structuur en je moet de records zien. Tabje Verkennen. Maar in principe kan je je vendor ook resetten (vermoed nog steeds niet dat dat het is) via update/migratie onderaan op het tabblad migratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37442
er worden geen emails verstuurd na een bestelling
04 aug 2013 17:13
Hallo Hennie,
Heb je misschien al gecontroleerd of de mail in een SPAM box terecht komt?
Als de hoster zijn omgeving niet goed heeft ingericht, dan wordt als verzendend e-mail adres het user account of de naam van de webserver gebruikt.
Op dat moment voldoet de mail niet aan de RFC, want er is immers een andere verzender dan het domein waar het vandaan komt.
Je kunt eventueel kijken in het SMTP log van de server (als je daar van je hoster bij mag) of er wel een mail verzonden wordt. Ten laatste kun je ook nog in het hoofdaccount van je hosting omgeving kijken of er daar bounces terecht gekomen zijn.
Gebaseerd op de informatie die je op dit moment geeft is het met hagel schieten en hopen dat je een geluks treffer krijgt.
Heb je misschien al gecontroleerd of de mail in een SPAM box terecht komt?
Als de hoster zijn omgeving niet goed heeft ingericht, dan wordt als verzendend e-mail adres het user account of de naam van de webserver gebruikt.
Op dat moment voldoet de mail niet aan de RFC, want er is immers een andere verzender dan het domein waar het vandaan komt.
Je kunt eventueel kijken in het SMTP log van de server (als je daar van je hoster bij mag) of er wel een mail verzonden wordt. Ten laatste kun je ook nog in het hoofdaccount van je hosting omgeving kijken of er daar bounces terecht gekomen zijn.
Gebaseerd op de informatie die je op dit moment geeft is het met hagel schieten en hopen dat je een geluks treffer krijgt.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.709 seconden