Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

er worden geen emails verstuurd na een bestelling

01 aug 2013 20:10
Hallo,

heb veel berichten op het forum doorgespit maar geen oplossing gevonden die ik kon toepassen..
Als een klant zich aanmeldt krijg ik daar wel een bevestiging van, maar van een eventuele bestelling krijg ik of klant geen bericht. Wie kan mij hiermee helpen?

Joomla 2.5.11
VM 2.0.22a
www.mx-onlineshop.nl

groetjes,
Hennie
  • Hennie2402
  • Hennie2402's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

01 aug 2013 21:28
Vermoedelijk ben jezelf de verkoper?
Controleer de instelling Winkel > Winkel > tabblad aanvullende informatie naar beneden scrollen aan Klantgegevens
Bij de vraag: "Ontvangt systeem e-mails" Ja aangevinkt?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

01 aug 2013 21:34 - 01 aug 2013 21:34
Misschien heb je hier wat aan. Als je tenminste je klanten met iDEAL laat betalen bij een bestelling.

In dat topic schrijft Chaldama:

chaldama schreef : Ik kon het probleem met de verzending van VM e-mails oplossen door in de configuratie van Virtuemart onder Templates het Safe path in te stellen. Je moet hiervoor eerst via FTP een map aanmaken.

Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

01 aug 2013 22:55 - 05 aug 2013 00:34
reactie op het antwoord van Anne

Bij de vraag: "Ontvangt systeem e-mails" Ja aangevinkt?

"ja" is aangevinkt..

Ik heb mijn provider gevraagd een map vmfiles aan te maken.. had zelf geen rechten op de plesk om deze aan te maken :-( Dus kan morgen pas kijken of dit de oplossing is..
Alhoewel ik bij een betaling met paypal ook geen bevestiging krijg..

ik kom erop terug, alvast bedankt voor jullie reactie..

Hennie

Edit Jelle.D: Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Hennie2402
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

02 aug 2013 18:00 - 05 aug 2013 00:32
volgens mijn provider (webreus) kan ik het beste de map-vmfiles aanmaken onder httpsdocs. Dit heb ik gedaan en de foutmelding in de backend van VM is verdwenen nadat ik het safepad had ingesteld.
Maar krijg nog steeds geen bevestigingsemail als er iets is besteld.. Wel als er een betaling is gedaan na een bestelling.
In de oudere versie van VM kreeg je toch van alles een email? bestelling - annulering etc.

Op een ander forum heb ik dit gelezen waar de vrager ook geen emails binnen kreeg:

I think your user is not vendor. You could try under order & shoppers -> Shoppers, select your vendor user user and click on the top left the button "is a vendor".
If this did not work then open your database using phpmyadmin and go to the table xxx_virtuemart_vmusers, find your user id and be sure that haves "1" in both virtuemart_vendor_id AND user_is_vendor. The other users should not have user_is_vendor=1, so if haves place it to "0".

Ik voeg een printscreen toe van mijn database maar kan niet vinden wat hierboven bedoeld wordt. wel een uitroepteken.

Edit Jelle.D: Ik heb het citaat tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Hennie2402
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

02 aug 2013 18:55 - 02 aug 2013 18:55
Als je wel mail krijgt na een betaling dan vermoed ik dat dat wel klopt. Wat staat er ingesteld bij Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper bij configuratie - Afrekenen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

02 aug 2013 20:44
er staat ingesteld:
- in behandeling - bevestigd door klant - bevestigd - afgebroken - teruggestort -

bij verzending van factuur: in behandeling en bevestigd -
  • Hennie2402
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

03 aug 2013 09:57
Krijg je bijvoorbeeld bij een testbestelling waarvan je de status wijzigt in "bevestigd" wel een e-mail?

Die foutmelding van de database zit me niet lekker. Maak een backup van in ieder geval je database en ga naar het tabblad gereedschap - update/migratie. Kies daar voor Installeer tabellen en repareer indien noodzakelijk.

Om de tabel te controleren moet je hem openen. Je ziet nu de structuur en je moet de records zien. Tabje Verkennen. Maar in principe kan je je vendor ook resetten (vermoed nog steeds niet dat dat het is) via update/migratie onderaan op het tabblad migratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

04 aug 2013 17:13
Hallo Hennie,

Heb je misschien al gecontroleerd of de mail in een SPAM box terecht komt?
Als de hoster zijn omgeving niet goed heeft ingericht, dan wordt als verzendend e-mail adres het user account of de naam van de webserver gebruikt.
Op dat moment voldoet de mail niet aan de RFC, want er is immers een andere verzender dan het domein waar het vandaan komt.

Je kunt eventueel kijken in het SMTP log van de server (als je daar van je hoster bij mag) of er wel een mail verzonden wordt. Ten laatste kun je ook nog in het hoofdaccount van je hosting omgeving kijken of er daar bounces terecht gekomen zijn.

Gebaseerd op de informatie die je op dit moment geeft is het met hagel schieten en hopen dat je een geluks treffer krijgt.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.709 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie