Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Krijg geen mailtje bij bestelling
Krijg geen mailtje bij bestelling
09 aug 2013 15:35
Ik krijg het niet voor elkaar dat VM automatisch een mailtje stuurt bij een nieuwe bestelling. Mail werkt wel want als ik de bestel status wijzig dan krijgt de klant wel een mailtje daar van. Alleen automatische mailtjes doen het kennelijk niet.
Ik zit hier al dagen vast op.
Wie heeft er wat tips?
Ik zit hier al dagen vast op.
Wie heeft er wat tips?
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
09 aug 2013 16:00
heb je al bij Configuratie op het tabblad afrekenen gekeken of de instellingen voor het verzenden van mail in combinatie met de orderstatus kloppen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 09:35
Ja, daar staat:
Bestelstatus voor verzending van factuur: betaald, besteld
Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar klant: betaald, besteld, geannuleerd, verzonden
Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper: besteld
Wat ik daar ook neer zet, geen enkel effect...
Bestelstatus voor verzending van factuur: betaald, besteld
Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar klant: betaald, besteld, geannuleerd, verzonden
Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper: besteld
Wat ik daar ook neer zet, geen enkel effect...
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 09:50
Vreemde volgorde. Kan je die niet aanpassen? Gebruik je een betaalplugin? Iemand anders hier op het forum had hetzelfde probleem en daar lag het aan de serverconfiguratie, dus anders misschien even contact met je hoster opnemen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 10:31 - 13 aug 2013 10:39
Volgorde? Is dat van belang? Ik heb met intypen ook niet echt op de volgorde gelet.
Bij bestelstatus staat:
Geannuleerd d 20
Betaald g 25
verzonden S 30
besteld P 25
De hoster is Versio en daar kan ik echt niet zo veel mee qua support op dit soort dingen. Al veel gedonder gehad over rechten waardoor we nu op PHP 5.4 zitten dmv een htaccess verwijzing (waardoor strict error checken niet uit te zetten was).
Betaal plugin is JDIdeal. Die wilde niet automatisch installeren, dan kreeg pubic_html 777 rechten en liep PHP dus niet meer. (internal server error). Ik heb die met behulp van JDIDeal support toen handmatig moeten installeren.
Probleem met het niet automatisch versturen van mails is de laatste en ik zit er al dagen mee te worstelen. Let wel: alleen de automatisch verstuurde mails werken niet! Mail die ik zelf trigger werkt wel. Ik zou erg blij zijn als iemand daar een gouden tip voor heeft.
edit: je verwees naar dit ( forum.joomlanl.nl/forum/53-virtuemart-2-...ijn-bestelling#70803 ) topic, maar het is natuurlijk altijd jammer als mensen er geen oplossing bij zetten...
Bij bestelstatus staat:
Geannuleerd d 20
Betaald g 25
verzonden S 30
besteld P 25
De hoster is Versio en daar kan ik echt niet zo veel mee qua support op dit soort dingen. Al veel gedonder gehad over rechten waardoor we nu op PHP 5.4 zitten dmv een htaccess verwijzing (waardoor strict error checken niet uit te zetten was).
Betaal plugin is JDIdeal. Die wilde niet automatisch installeren, dan kreeg pubic_html 777 rechten en liep PHP dus niet meer. (internal server error). Ik heb die met behulp van JDIDeal support toen handmatig moeten installeren.
Probleem met het niet automatisch versturen van mails is de laatste en ik zit er al dagen mee te worstelen. Let wel: alleen de automatisch verstuurde mails werken niet! Mail die ik zelf trigger werkt wel. Ik zou erg blij zijn als iemand daar een gouden tip voor heeft.
edit: je verwees naar dit ( forum.joomlanl.nl/forum/53-virtuemart-2-...ijn-bestelling#70803 ) topic, maar het is natuurlijk altijd jammer als mensen er geen oplossing bij zetten...
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 10:39
Staan die letters onder Code bestelstatus? En waar staan die getallen?
Over Versio zullen we het idd maar niet hebben
Over Versio zullen we het idd maar niet hebben
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 10:43 - 13 aug 2013 10:45
Plaatje van bestelstatus pagina:
die die van configuratie / afrekenen ook maar even:
die die van configuratie / afrekenen ook maar even:
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 10:52
Dacht al zoiets. VM gebruikt de Code bestelstatus voor de acties. Die heb je veranderd, dus wordt niet herkend.
Hier even een voorbeeldje:
En die volgorde kan je in principe even handmatig intypen in de vakjes onder volgorde en dan op de diskette klikken om ze op te slaan. Is in principe niet zo spannend, maar twee die op 25 staan is wel vreemd, dus doe toch maar even.
Hier even een voorbeeldje:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
En die volgorde kan je in principe even handmatig intypen in de vakjes onder volgorde en dan op de diskette klikken om ze op te slaan. Is in principe niet zo spannend, maar twee die op 25 staan is wel vreemd, dus doe toch maar even.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 11:06
Ik heb het even helemaal gelijk gemaakt aan jouw screendump. Toch werkt het nog niet.
Het ziet er bij mij nu zo uit:
en
Het ziet er bij mij nu zo uit:
en
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 11:16
De eerste actie die een klant doet is de order bevestigen. En je hebt bevestigd nu niet bij e-mail naar klant staan!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 11:32
Ik heb het nu allemaal aangezet:
Ik heb getest met 2 afreken methodes, iDeal dmv JDIdeal en bankoverboeking. Vreemd genoeg was bankoverboeking eerst niet mogelijk, ik heb daar een nieuwe voor aan moeten maken en de oude weg moeten gooien voordat ik die optie had.
Resultaat:
- iDeal: Niemand krijgt een mailtje
- Bankoverboeking: Klant krijgt een mailtje verkoper niet.
Even voor de duidelijkheid nog, de plek om het mail adres van de verkoper in te vullen is toch gewoon: Winkel -> Winkel -> Aanvullende informatie -> Informatie factuuradres -> E-mail
Ik heb getest met 2 afreken methodes, iDeal dmv JDIdeal en bankoverboeking. Vreemd genoeg was bankoverboeking eerst niet mogelijk, ik heb daar een nieuwe voor aan moeten maken en de oude weg moeten gooien voordat ik die optie had.
Resultaat:
- iDeal: Niemand krijgt een mailtje
- Bankoverboeking: Klant krijgt een mailtje verkoper niet.
Even voor de duidelijkheid nog, de plek om het mail adres van de verkoper in te vullen is toch gewoon: Winkel -> Winkel -> Aanvullende informatie -> Informatie factuuradres -> E-mail
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
13 aug 2013 11:45
Je hebt bij configuratie een extra optie om aan te geven of de e-mail naar de winkeleigenaar moet of naar het algemene site-adres. Dat kan je dus nog even controleren.
Ideal moet je even bij de makers van de extensie vragen, volgens mij moet dat ook gewoon werken, maar die ken ik helaas niet.
Ideal moet je even bij de makers van de extensie vragen, volgens mij moet dat ook gewoon werken, maar die ken ik helaas niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Tijd voor maken pagina: 1.025 seconden