Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Krijg geen mailtje bij bestelling
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 09:31
Is er nog iets wat ik kan proberen?
Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb en ieder forum gelezen heb onderhand.
Ergens een stukje php code inbouwen om te testen waar het mis gaat misschien?
Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb en ieder forum gelezen heb onderhand.
Ergens een stukje php code inbouwen om te testen waar het mis gaat misschien?
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 10:55
Foutopsporing van VM aanzetten misschien. Gebruik je toevallig een gmailadres voor jezelf? Google wil nogal snel e-mail als spam aanmerken namelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 14:27 - 26 aug 2013 14:32
Wel GMail (Google Apps) maar niets in spam.
Die debug output is wel handig, erg veel info. [strike]De meest opvallende is:
"U dient minstens één ontvangers e-mailadres op te geven."
Na het bevestigen van een bestelling dmv bankoverschrijving." Naar welk veld verwijst dit nou precies dan?
--> edit: denk dat het kwam omdat ik een spatie in het mailadres van de ontvanger had staan.[/strike]
Wat is handig om naar te kijken?
Laatste stukje vd log:
vmdebug CustomsFieldCartDisplay Var1:
15::59:5;63:6;
vmdebug getShopperData customer_number 0
vmdebug getMyOrderDetails Var1:
0
Var2:
0
vmdebug getOrderWeight Var1:
0.0000
vmdebug $update_lines 1
vmdebug renderMail by default
vmdebug getShopperData customer_number 0
vmdebug vmTime: VirtuemartControllerCart Finished task confirm: 4.11637997627
vmdebug End used Ram 31.75M
vmdebug Peak memory peak 33.75M
Die debug output is wel handig, erg veel info. [strike]De meest opvallende is:
"U dient minstens één ontvangers e-mailadres op te geven."
Na het bevestigen van een bestelling dmv bankoverschrijving." Naar welk veld verwijst dit nou precies dan?
--> edit: denk dat het kwam omdat ik een spatie in het mailadres van de ontvanger had staan.[/strike]
Wat is handig om naar te kijken?
Laatste stukje vd log:
vmdebug CustomsFieldCartDisplay Var1:
15::59:5;63:6;
vmdebug getShopperData customer_number 0
vmdebug getMyOrderDetails Var1:
0
Var2:
0
vmdebug getOrderWeight Var1:
0.0000
vmdebug $update_lines 1
vmdebug renderMail by default
vmdebug getShopperData customer_number 0
vmdebug vmTime: VirtuemartControllerCart Finished task confirm: 4.11637997627
vmdebug End used Ram 31.75M
vmdebug Peak memory peak 33.75M
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 14:44
Bij VM -> winkel -> aanvullende informatie -> Contactinformatie
staat:
Geen contactgegevens gekoppeld aan deze klant
Zie Componenten -> Contacten -> Contacten voor details.
Ik heb bij contactpersonen wel een contact staan met een mailadres... hoe koppel je dat dan?
staat:
Geen contactgegevens gekoppeld aan deze klant
Zie Componenten -> Contacten -> Contacten voor details.
Ik heb bij contactpersonen wel een contact staan met een mailadres... hoe koppel je dat dan?
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 15:46
OPGELOST:
Probleem zat hem er in dat de (andere) domeinnaam waar de verkoper de mail op zou moeten ontvangen op dezelfde (shared) server staat maar dat die server de mail niet afhandeld (google apps doet dat). M.a.w. de server leverde de mail intern af ipv via de dns de juiste gegevens op te vragen. Vinkje in direct admin onder mx records 'use this server to handle my emails' weghalen (op het ontvangende account!) deed de truck....
Ik had dat vinkje al weggehaald op het hosting account van de webshop... maar moest dus van de ontvangende domeinnaam zijn... arggggg....
Probleem zat hem er in dat de (andere) domeinnaam waar de verkoper de mail op zou moeten ontvangen op dezelfde (shared) server staat maar dat die server de mail niet afhandeld (google apps doet dat). M.a.w. de server leverde de mail intern af ipv via de dns de juiste gegevens op te vragen. Vinkje in direct admin onder mx records 'use this server to handle my emails' weghalen (op het ontvangende account!) deed de truck....
Ik had dat vinkje al weggehaald op het hosting account van de webshop... maar moest dus van de ontvangende domeinnaam zijn... arggggg....
- Hasse
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 60
Krijg geen mailtje bij bestelling
26 aug 2013 15:52
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Tijd voor maken pagina: 0.715 seconden