Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost wie host bij Mijn Domein een webshop?

wie host bij Mijn Domein een webshop?

16 dec 2013 19:54
Er schijnt een probleem te zijn tussen het hosten van een site met Virtuemart, gebruikmakend van bepaalde Payment Service Provider en Mijn Domein. Het geeft een probleem met Ioncube en dat draait niet bij Mijn Domein.
Nu is mijn vraag: wie host er een site bij Mijn Domein met een shop in Virtuemart en maakt gebruik van een goede psp zonder problemen?
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

16 dec 2013 20:13 - 17 dec 2013 14:30
Je probeert opnieuw met een nieuwe topic het probleem op te lossen die Ioncube heet. In deze topic heb ik een mogelijke oplossing aangedragen. Je hebt de plugin aangeschaft zonder naar de systeemeisen te kijken.

Er zijn maar weinig hosters die Ioncube standaard aanbieden. Dus in dit geval heeft verhuizen naar een andere hoster ook geen zin ;)
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

16 dec 2013 21:40
Niet om elkaar in de haren te vliegen, maar ik heb ook aangegeven dat ik qua werken met Virtuemart een groentje ben en dan lijkt het mij makkelijker aan anderen te vragen hoe zij het hebben geregeld dan opnieuw het wiel uit te vinden.

Ik heb namelijk begrepen van de persoon die mij de plug-in heeft verkocht (ideal-module.com) dat de meeste hosts tegenwoordig Ioncube juist wel toestaan.

Daarnaast: ik heb inderdaad niet naar de systeemeisen gekeken omdat ik daar simpelweg niet van op de hoogte was.

Vandaar wederom mijn vraag: hoe hebben anderen het gedaan met Virtuemart en Mijn Domein?
  • David

16 dec 2013 21:50

Vandaar wederom mijn vraag: hoe hebben anderen het gedaan met Virtuemart en Mijn Domein?

Het antwoord is eenvoudig. Zonder Ioncube gaat deze plugin niet werken. Bij mijn Mijn Domein niet en ook niet ergens anders zonder Ioncube.

Heb je al naar mijn mogelijke oplossing gekeken!
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

24 dec 2013 21:12
Joomla en Mijndomein is geen goede combinatie.

Mijn ervaring is dat Mijndomein zeeeer traag is met Joomla.
  • lonerfr
  • lonerfr's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 jan 2014 12:35
Joomla! op mijndomein is trager dan andere hosts maar verder lijkt het tegenwoordig wel "ok" te gaan.

Jou vraag over IonCube heeft niet zoveel te maken met "Webwinkel bij mijndomein". De extensie die je noemt gebruikt ioncube om de boel te versleutelen (wat eigenlijk niet mag van Joomla! omdat het open source is!!), en daarvoor is IonCube nodig. Dat is HEEL irritant, weet ik uit ervaring omdat ik het tot 2010 ook deed met mijn extensie cciDEAL
www.chillcreations.com/joomla-extensions...orm-ideal-for-joomla

Het veroorzaakte zoveel vervelende situaties dat we oa. daarom ermee gestopt zijn. Het was vervelend voor zowel mij (veel extra support die eigenlijk niets met de extensie zelf te maken had, omdat mensen licentie sleutels etc nodig hadden) als voor mijn klant, omdat de hoster wel eens IonCube uitschakelt en dan werkt de extensie niet meer....

Probeer, als je extensies voor Joomla! kiest, op te letten dat ze niet versleuteld zijn met IonCube of Zend Optimizer.
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950

20 jan 2014 01:08
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb nu JDideal.

Dit bedrijf heeft mij SUPER telefonisch te woord gestaan en heb nu via hun software en tussen komst van Mollie mijn ideal betalingen geregeld.
  • tedted33
  • tedted33's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

02 mei 2014 16:14
Webshop draait inmiddels een paar maanden en, op wat kleine issues na, zonder problemen.
  • David
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.260 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie