Ik gebruik de laatste Joomla 2.5 versie en Virtuemart 2.6.12.2 (laatste versie). Incidenteel komt het voor dat een bestelling 2x binnen komt. De bestellingen zijn identiek (zelfs de datum/tijd van de bestelling), maar hebben wel een uniek bestelnummer. Navraag bij deze klanten leert dat zij 1x hebben besteld, maar 2 bevestigingsmails ontvangen met verschillende bestelnummers.
Is dit een bekent probleem? Is hier een oplossing voor?
Heeft dit misschien te maken met dit topic
op het VM forum?
Hier wordt geschreven dat als de klant dubbelklikt op de knop om de bestelling te bevestigen, dat de order dan dubbel wordt geboekt.
Misschien helpt de oplossing in dat topic je verder.
Het is inderdaad een bekend probleem in VM dat nog voor een beperkt aantal browsers optreedt. Het VM team heeft al 2 fixes aangebracht wat het aantal dubbele orders terug heeft gedrongen. Echter, er komt geen nieuwe fix voor het resterend aantal gevallen, omdat het een oude VM versie betreft waar ze niet verder in investeren.
Alle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!