Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
11 mei 2018 18:20 - 11 mei 2018 18:23
Als ik een bestelling namens een bestaande klant wil doen in Virtuemart 3.2.14 in Joomla 3.8.7 krijg ik de foutmelding:
Het gebeurt dus alleen als ik zelf inlog. Heb daarvoor mijn gegevens bekeken en zag daar geen fouten. Voornaam en Achternaam zijn gewoon ingevuld.
Hoe kan dit gebeuren, en hoe kan het opgelost worden?
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Als een klant zelf een account aanmaakt gaat het bestelproces wel helemaal goed.Attentie
Waarde ontbreekt voor Voornaam
Waarde ontbreekt voor Achternaam
Het gebeurt dus alleen als ik zelf inlog. Heb daarvoor mijn gegevens bekeken en zag daar geen fouten. Voornaam en Achternaam zijn gewoon ingevuld.
Hoe kan dit gebeuren, en hoe kan het opgelost worden?
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Hill2
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 135
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
11 mei 2018 18:38
Als jij namens een klant een bestelling aanmaakt dan moet je die klant eerst selecteren. Jouw gegevens zijn dan niet belangrijk. Ik vermoed toch dat je iets niet goed doet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
11 mei 2018 20:29
Als ik inderdaad eerst de klant selecteer, en dan opslaan kies, krijg ik de foutmelding.
Ik kan dus geen bestellingen voor die klant invoeren wat nu juist de bedoeling is.
Iets klopt er niet met mijn profiel schat ik in, maar ik kan het niet zien waar deze fout zit.
Ik kan dus geen bestellingen voor die klant invoeren wat nu juist de bedoeling is.
Iets klopt er niet met mijn profiel schat ik in, maar ik kan het niet zien waar deze fout zit.
- Hill2
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 135
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
12 mei 2018 07:50
Hier had je blijkbaar zelf de oplossing gevonden
forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...ant-toevoegen#146753
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
12 mei 2018 13:16
Dat dacht ik toen ook.
Het was toentertijd wel de oplossing, maar dat blijkt toch niet de oplossing te zijn voor dit probleem.
Ik heb nog geprobeerd dat draaitje te heropenen, maar dat gaat niet.
Heb nu aardig zitten te puzzelen met de klantvelden zoals toen. Helaas zonder resultaat.
Ik zag op het forum wel iets staan dat VM een eigen login heeft los van Joomla gebruikers. Heb geprobeerd deze te volgen maar kan nergens de VM login plugin of module vinden. Geregistreerde klanten komen nu ook bij de joomla gebruikers te staan, wat volgens mij ook losgekoppeld kan worden.
Misschien zit daarin een conflict?
Het was toentertijd wel de oplossing, maar dat blijkt toch niet de oplossing te zijn voor dit probleem.
Ik heb nog geprobeerd dat draaitje te heropenen, maar dat gaat niet.
Heb nu aardig zitten te puzzelen met de klantvelden zoals toen. Helaas zonder resultaat.
Ik zag op het forum wel iets staan dat VM een eigen login heeft los van Joomla gebruikers. Heb geprobeerd deze te volgen maar kan nergens de VM login plugin of module vinden. Geregistreerde klanten komen nu ook bij de joomla gebruikers te staan, wat volgens mij ook losgekoppeld kan worden.
Misschien zit daarin een conflict?
- Hill2
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 135
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
12 mei 2018 17:18
Je kunt in principe inloggen via de Joomla login en via de VM login die zich in het winkelwagentje bevindt. Maar als je verder geen joomla gebruikers hebt en alleen een webshop, dan zou ik je aanraden om de Joomla login niet te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Afronden bestelling in front end voor een klant lukt niet
13 mei 2018 09:13
Gaat niet zozeer om het inloggen maar het registreren van de klant:
forum.virtuemart.net/index.php?topic=121767.msg415582#msg415582
forum.virtuemart.net/index.php?topic=121767.msg415582#msg415582
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
- Berichten: 1722
Tijd voor maken pagina: 0.729 seconden