Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

31 mei 2020 14:39 - 31 mei 2020 19:12
#1

TCPDF ERROR: [Image] Unable to get the size of the image: www.iwt-customparts.com/images/virtuemar...ment/logo_postnl.png

Bij het afronden van de bestelling krijg ik deze foutmelding te zien. Eergisteren was er niets aan de hand en werkte het zonder problemen. Er is niets aan de website veranderd. De bestelling is wel aanwezig in de backend, maar de klant krijgt geen bevestiging en na de foutmelding eindigt de bestelprocedure met een blanco pagina waarin bovenin deze melding verschijnt. Nwste Joomla en VM geïnstalleerd php 7.2 . Als ik het logo in de configuratie weghaal dan werkt het wel.

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 31 mei 2020 19:12 door Jelle.
  • Jack_IWT
  • Jack_IWT's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

31 mei 2020 16:00
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Hier staat hetzelfde probleem met in ieder geval een tijdelijke oplossing.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

31 mei 2020 16:09
#3
Bedankt voor je snelle reactie Astrid.
Ik blijf het vreemd vinden dat de code moet worden veranderd terwijl er niets gewijzigd is. Eergisteren werkte alles perfect. Ik ga dit dus ook niet doen aangezien er toch wat anders aan de hand is. Dan maar geen post nl logootje voorlopig.
Maar nogmaals bedankt voor de link.
Groeten,
Jack
  • Jack_IWT
  • Jack_IWT's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

01 jun 2020 10:08
#4
De mysteries van computers, servers en internet soms. Maar er is wel degelijk iets veranderd, anders ontstaat zo'n foutmelding niet. Als je zeker weet dat er niks is geïnstalleerd of geüpdatet dan heeft je hoster misschien onderhoud aan de server verricht en updates geïnstalleerd.
Wat ook zou kunnen is dat de afbeelding bij het uploaden (of op een andere manier) corrupt en onleesbaar is geraakt. Dat je het plaatje in je browser ziet wil niet zeggen dat een script dat ook kan. Als je een andere afbeelding met dezelfde naam upload, krijg je de foutmelding dan ook?
Als je de mogelijkheid en ruimte hebt om een testomgeving op te zetten kun je een backup van een paar dagen geleden installeren en kijken of het probleem dan is opgelost. Zo ja, dan zit het zeer waarschijnlijk in je Joomla-installatie. Zo nee, dan zit het zeer waarschijnlijk op serverniveau.
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

01 jun 2020 10:17
#5
Bedankt voor je reactie Yolknet.
Imiddels heb ik diverse plaatjes geprobeerd.( .gif, .jpg en .png)
De foutmelding blijft. Ik las dat de absolute url van het plaatje het probleem zou kunnen zijn. Blijft de vraag waar om het altijd goed is gegaan en nu ineens niet meer.
Ik zal mij provider het probleem voorleggen. Misschien dat er inderdaad iets aan hun kant is gewijzigd.
  • Jack_IWT
  • Jack_IWT's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 12:41
#6
Hallo, is het probleem verholpen? Ik heb nl hetzelfde probleem. Ik heb gisteren de update naar de laatste versie van Joomla en VM gedaan. Alleen als ik de logos bij de verzender en bij de betaalwijze weg haal in VM wordt de PDF gemaakt. Ik alle fora al afgezocht maar kan de oplossing nog niet vinden. Nu probeer ik nieuwe versie altijd in een testomgeving op de server uit, dus mijn productie loopt nog, maar vind het wel vervelend dat ik niet kan upgraden. Ideeën zijn van harte welkom!
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 14:36
#7
AlfredJK, heb je mijn tip gevolgd en de afbeeldingen opnieuw geüpload?
Vanaf welke VM-versie heb je geüpdatet?
Bij onze webshops heb ik het probleem niet, maar wellicht heb je "last" van deze verandering in de update: "changed function isImage so, that it takes now a full url and not just the extension as input parameter." Als je de afbeeldingen opnieuw upload is het misschien opgelost?
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 15:07
#8
Hallo yolknet,

ik zit met joomla nu op versie 3.9.20. Met VM zit ik nu op 3.8.4 10335.
Als ik, in mijn geval, het logo van PostNL en het logo voor handmatige betaling weg haal dan gaat het goed. Als ik deze logo's weer plaats dan gaat het fout. Ik heb het met totaal andere bestanden geprobeerd maar geen succes. Ook heb ik het zelfs met een .tiff geprobeerd. maar ook dat loste het probleem niet op. Zie zo even geen oplossing.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 15:20 - 24 aug 2020 15:27
#9
Aanvulling: de versie van tcpdf is 1.0.8
De URL met daarin de genoemde image geeft in een losse browse-tab het image weer. Het pad is dus ook van buitenaf bereikbaar. Ik zie het juiste image ook in de cart verschijnen.

Additioneel heb ik naast de versie van virtuemart ook de laatste versie van virtuemart AIO geïnstalleerd.

en verder - de testsite draait in een subdomein (test.domein.nl) van mijn site.
Laatst bewerkt 24 aug 2020 15:27 door AlfredJK.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 16:13
#10
Krijg je ook dezelfde foutmelding als Jack?
Wat ik op een forum lees: Try with a gif.. TCPDF doesn't like png's Dus zorg dat afbeeldingen geen png-bestanden zijn.
Je kunt ook proberen een oudere versie van TCPDF te installeren, die vind je hier: dev.virtuemart.net/projects/tcpdf/files
Wat ook nog kan is dat wat in forum.virtuemart.net/index.php?topic=128538.45 bij een na laatste post wordt geschreven: het databaseveld (vendor_letter_header_html) waarin het pad naar de logo's wordt opgeslagen is te klein. Er zijn meer karakters nodig dan het databaseveld toestaat.
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

24 aug 2020 16:18
#11
wat ik niet gedaan heb is om terug te gaan naar de vorige versie van tcpdf. De rest al wel. Ik zal versie 1.0.4 van tcpdf nog eens proberen.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 11:18
#12
Helaas - dit heeft niet mogen baten. Ik heb verschillende oudere versies van tcpdf geprobeerd. Op de andere versies kreeg ik niet meer het oorspronkelijke probleem maar een font-probleem. Daarop heb ik de laatste VM code opnieuw geplaatst. Dat bracht echter nog minder succes :-) Daarop heb ik vandaag mijn testomgeving opnieuw opgezet met de operationeel zijnde productie versie. Echter ook nu, nog voor updating Joomla en VM, krijg ik de tcpdf image error :-( Dat maakt het leven er niet makkelijker op.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.827 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie