Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
VM2.10.0 css layout aanpassen
12 okt 2012 18:50 - 12 okt 2012 19:21
Beste Mensen,
hoe verander men VM 2.10.0 artikelen lay-out, ik heb een joomla 2.5.6 met VM 2.10.0 component, ik wil de css aanpassen van virtuemarkt, want de default lay-out is niet zo klant vriendelijk, de prijs staat gewoon op de afbeelding, en er is geen mogelijkheid of keuzen aan de backend, of wel?
Ik had via ftp de VM 2.10.0 kunnen bekijken, maar ik weet niet precies welke map, of hoe ik dit moet uitvoeren. Weet iemand hoe?
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
hoe verander men VM 2.10.0 artikelen lay-out, ik heb een joomla 2.5.6 met VM 2.10.0 component, ik wil de css aanpassen van virtuemarkt, want de default lay-out is niet zo klant vriendelijk, de prijs staat gewoon op de afbeelding, en er is geen mogelijkheid of keuzen aan de backend, of wel?
Ik had via ftp de VM 2.10.0 kunnen bekijken, maar ik weet niet precies welke map, of hoe ik dit moet uitvoeren. Weet iemand hoe?
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- aliteejay
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
12 okt 2012 19:48
Heb je een link naar je site?
Met Firefox en Firebug moet het te vinden zijn.
Update ook ff naar de nieuwste versies van zowel Joomla als VM.
En vergeet niet van tevoren een backup te maken.
Met Firefox en Firebug moet het te vinden zijn.
Update ook ff naar de nieuwste versies van zowel Joomla als VM.
En vergeet niet van tevoren een backup te maken.
- Otto
- Bezoeker
12 okt 2012 20:01
In antwoord op je vraag:
Vermoedelijk bedoel je de productdetail-pagina ?
Voeg onderstaande toe in je Joomla template.css
Vermoedelijk bedoel je de productdetail-pagina ?
Voeg onderstaande toe in je Joomla template.css
Code:
div.main-image img {
width: 100%;
}
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
20 dec 2012 20:35
Hallo Anne, precies, waar lig die joomla template.css map? moet ik via ftp of de backend
- aliteejay
- Bezoeker
20 dec 2012 20:49
Je standaard Joomla template met de CSS bestanden (bijvoorbeeld template.css) kan je het makkelijst bereiken en bewerken in Joomla backend (beheersgedeelte)
Extensies > Templatebeheer
Je ziet dt 2 tabbladen: stijlen en templates
Je gaat naar templates
Je opent de template die je gebruikt voor de website
aan de rechterkant zie je een lijst met allemaal CSS bestanden (bijvoorbeeld css/template.css)
misschien heet er ook een css/personal.css
Als je dan op een CSS bestandsnaam klikt wordt deze geopend en je kunt dit CSS bestand bewerken
Extensies > Templatebeheer
Je ziet dt 2 tabbladen: stijlen en templates
Je gaat naar templates
Je opent de template die je gebruikt voor de website
aan de rechterkant zie je een lijst met allemaal CSS bestanden (bijvoorbeeld css/template.css)
misschien heet er ook een css/personal.css
Als je dan op een CSS bestandsnaam klikt wordt deze geopend en je kunt dit CSS bestand bewerken
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
20 dec 2012 21:02
weet ik, ik heb dat gevraag gesteld omdat naar het toevoeren en opslaan van de gegevens is geen veranderen, misschien als u zelf mijn site bekijkt begrijp U mij iets better
www.altenagala.nl
- aliteejay
- Bezoeker
20 dec 2012 21:06
de prijzen, maat optie staat gewoon op de product afbeelden, en ook winkel variant mogelijk is krom, de toen gratis per extra optie in de drop down maat keus vaak
- aliteejay
- Bezoeker
20 dec 2012 21:27 - 20 dec 2012 21:29
Je gebruikt dus Beez5. Bij een volgende update van Joomla versie zouden de CSS wijzigingen verloren kunnen gaan.
OF
Ga je de CSS wijzigingen in de vmsite-ltr.css (in /components/com_virtuemart/assets/css) aanbrengen dan gaan de CSS wijzigen ook verloren. Per FTP te bereiken. Na bewerken en opslaan altijd meteen een kopie downloaden naar je eigen computer.
Kies één CSS bestand uit voor de CSS wijzigingen.
Voeg toe aan het einde van je gekozen bestand:
voor de grote productfoto
om de kleuren en de maat iets meer ruimte te geven:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
OF
Ga je de CSS wijzigingen in de vmsite-ltr.css (in /components/com_virtuemart/assets/css) aanbrengen dan gaan de CSS wijzigen ook verloren. Per FTP te bereiken. Na bewerken en opslaan altijd meteen een kopie downloaden naar je eigen computer.
Kies één CSS bestand uit voor de CSS wijzigingen.
Voeg toe aan het einde van je gekozen bestand:
voor de grote productfoto
Code:
div.main-image img {width: 100%;}
om de kleuren en de maat iets meer ruimte te geven:
Code:
div.product-field.product-field-type-V {margin: 8px 0;}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
21 dec 2012 10:56
Beste Anne, bedankt voor U tip en kennis, het is mij gelukt, maar nu zie ik dat de verzending optie is miss gegaan naar update naar Joomla 2.5.8, die werkt prima voor de update, nu doet het niet.Wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn instellingen niet kwijt raak naar iedere update?alvast bedankt voor een interessante oplossing.
- aliteejay
- Bezoeker
21 dec 2012 12:20 - 21 dec 2012 12:21
Hallo,
Je eerste vraag is hierbij beantwoord en daarom sluit ik deze topic. Voor je aanvullende vraag kun je eventueel een nieuw topic starten. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Je eerste vraag is hierbij beantwoord en daarom sluit ik deze topic. Voor je aanvullende vraag kun je eventueel een nieuw topic starten. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden