Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Virtuemarts bepaling voor in te laden template

13 mrt 2013 21:33
Dag allemaal,

Momenteel ben ik bezig om de grafische schil van Virtuemart voor een website aan te passen naar eigen wensen. Ik heb totaal 0 verstand van Joomla maar kan wel redelijk overweg met HTML/CSS en PHP. Tot nu toe is het dan ook aardig gelukt om te realiseren wat ik wil, alleen bij de Productdetails snap ik het niet meer.

Logischerwijs zou ik verwachten dat Virtuemart uit de tmpl map (components/com_virtuemart/view/productdetails/tmpl) default.php als template bestand inlaad. Echter in mijn geval blijkt pdf.php ingeladen te worden. Aangezien ik nog steeds niet door heb hoe de achterliggende gedachte voor het inladen van templates werkt hoop ik dat iemand mij kan uitleggen hoe Virtuemart bepaalt welk bestand als template moet worden ingeladen en hoe ik kan zorgen dat default.php wordt ingeladen.

Al vast bedankt.
Bart Erlings
  • NMMOnline
  • NMMOnline's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

13 mrt 2013 21:46
Het blijkt dat zodra pdf.xml en pdf.php uit de map tmpl worden verwijderd dat het probleem verholpen lijkt te zijn. Het is wel noodzaak dat beide bestanden worden verwijderd anders lost het nog niets op of krijg je foutmeldingen.

Ondanks dat dit probleem voor nu opgelost is zou ik nog steeds graag weten hoe binnen Joomla dan wel Virtuemart wordt bepaalt welk template bestand wordt ingeladen.

Groet,

Bart Erlings
  • NMMOnline
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

13 mrt 2013 23:16
Hoi Bart,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Dan zal je wel de installeing in de backend van Virtuemart Configuratie > tabblad Templates bij
Artikelweergave hebben staan op PDF i.p.v. default?

Of je hebt in je Joomla template in de map /html/com_virtuemart/productdetails een template override hebben staan in default.php?

Dus de zogenaamde templates voor Virtuemart kan je zelf bepalen in het beheersgedeelte van Virtuemart.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

14 mrt 2013 21:26 - 14 mrt 2013 21:27
Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie.

Dat ik de template informatie op de door jou omschreven methode kon wijzigen was bekend. Ik heb ook de weergave opties nagekeken en getest met andere waarden, maar daar blijkt niet het probleem te zitten.

Ook de tweede optie is niet het geval omdat ik de "view" productdetails nog niet in mijn Joomla template folder heb staan. Dit weet ik ook zeker omdat als ik, zoals eerder omschreven, de bestanden pdf.php en pdf.xml uit de virtuemart map verwijder het probleem lijkt verholpen te zijn...

Er moet dus nog ergens iets zijn dat invloed heeft op de template keuze.
  • NMMOnline
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

14 mrt 2013 22:23
Ok.

Dan heb je mogelijk in de diverse categorieën de afwijkende template voor productdetails gekozen?
De instelling in een categorie overruled de standaard instelling in Configuratie > Templates
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie