Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Frontpage Virtuemart probleem
Frontpage Virtuemart probleem
15 jul 2013 20:36
Goedenavond mensen!
Ik zit met een probleem, ik ben bezig met mijn site: www.hardcartuning.nl echter wil ik een verandering doorvoeren via de backend van joomla/virtuemart.
Alleen verandert er niks.
Wat wil ik veranderen, je kan kiezen binnen de backend van virtuemart als je een webwinkel omschrijving wil tonen of dat de hoofdcategorieen worden getoont, echter wil ik geen van beide getoond hebben. Maar hij heeft standaard bij mij al de hoofdcategorieen gehanteerd.
Als ik dit wil uitzetten gebeurt er niks, ik heb ook al allerlei diverse dingen geprobeerd via de views alleen komt er nog steeds geen verandering op de site.
Weet iemand wat ik kan proberen om dit te veranderen?
Alvast hartstikke bedankt!!
Ik gebruik Joomla 2.5 en Virtuemart 2.0
Ik zit met een probleem, ik ben bezig met mijn site: www.hardcartuning.nl echter wil ik een verandering doorvoeren via de backend van joomla/virtuemart.
Alleen verandert er niks.
Wat wil ik veranderen, je kan kiezen binnen de backend van virtuemart als je een webwinkel omschrijving wil tonen of dat de hoofdcategorieen worden getoont, echter wil ik geen van beide getoond hebben. Maar hij heeft standaard bij mij al de hoofdcategorieen gehanteerd.
Als ik dit wil uitzetten gebeurt er niks, ik heb ook al allerlei diverse dingen geprobeerd via de views alleen komt er nog steeds geen verandering op de site.
Weet iemand wat ik kan proberen om dit te veranderen?
Alvast hartstikke bedankt!!
Ik gebruik Joomla 2.5 en Virtuemart 2.0
- hardcartuning
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
15 jul 2013 21:38
Hoi hardcartuning,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Welke versie Virtuemart gebruik je momenteel?
Heb je in je Joomla template map /html/com_virtuemart template overrides staan?
Ik kan met versie Virtuemart 2.0.20b kan in backend Configuratie > tabblad Templates gewoon het vinkje weghalen bij "Toon categorie" en dan worden de hoofdcategorieën niet getoond.
Haal ik de winkelbeschrijving leeg dat is de standaard layout voorpagina geheel leeg!
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Welke versie Virtuemart gebruik je momenteel?
Heb je in je Joomla template map /html/com_virtuemart template overrides staan?
Ik kan met versie Virtuemart 2.0.20b kan in backend Configuratie > tabblad Templates gewoon het vinkje weghalen bij "Toon categorie" en dan worden de hoofdcategorieën niet getoond.
Haal ik de winkelbeschrijving leeg dat is de standaard layout voorpagina geheel leeg!
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
16 jul 2013 14:38
Beste Anne,
Ik heb de versie die jij getest hebt, ik heb nu de winkelomschrijving en de categorie uit staan.
En toch blijft de categorieen weergegeven worden.
Ik heb nog gekeken bij layout voor uw homepage, hier staat alleen default en no overide.
Kortom de vink zelf doet het niet want hij staat nu uit.
Is het mogelijk om hem via html uit te zetten? En zo ja weet je misschien ook waar ongeveer?
Ik heb de versie die jij getest hebt, ik heb nu de winkelomschrijving en de categorie uit staan.
En toch blijft de categorieen weergegeven worden.
Ik heb nog gekeken bij layout voor uw homepage, hier staat alleen default en no overide.
Kortom de vink zelf doet het niet want hij staat nu uit.
Is het mogelijk om hem via html uit te zetten? En zo ja weet je misschien ook waar ongeveer?
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
16 jul 2013 15:06Heb je dit al nagekeken?Heb je in je Joomla template map /html/com_virtuemart template overrides staan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 jul 2013 15:48
Nee deze heb ik niet staan.
Sorry voor de late reactie, ik dacht he een update even updaten echter ging dat fout gaf foutmelding nu ben ik mijn virtuemart extensie in mijn menu kwijt. Ik zag dat er al een en ander op de forum stond hier ben ik nu mee bezig.
Maar kwa de layout wat zou het kunnen wezen? Ik heb echt van alles al geprobeerd.
Sorry voor de late reactie, ik dacht he een update even updaten echter ging dat fout gaf foutmelding nu ben ik mijn virtuemart extensie in mijn menu kwijt. Ik zag dat er al een en ander op de forum stond hier ben ik nu mee bezig.
Maar kwa de layout wat zou het kunnen wezen? Ik heb echt van alles al geprobeerd.
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
16 jul 2013 16:06
Enige dat ik nog kan bedenken is dat je een menu-item type Virtuemart categorieën voor je homepage hebt in plaats van Virtuemart voorpagina (of standaard lay-out). En die reageert natuurlijk niet op de configuratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 jul 2013 16:11
Beste Astrid,
Dit dacht ik zelf dus eerst ook maar dit is dus ook niet het geval. Het is heel vaag, ik heb ook alles al geprobeerd wat hier op de forum te vinden is.
Is het ook niet via een view ofzo weg te halen de html code ofzo?
Dit dacht ik zelf dus eerst ook maar dit is dus ook niet het geval. Het is heel vaag, ik heb ook alles al geprobeerd wat hier op de forum te vinden is.
Is het ook niet via een view ofzo weg te halen de html code ofzo?
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
16 jul 2013 16:31
Ja, zou wel kunnen door een override te maken van components\com_virtuemart\views\virtuemart\tmpl waar je regel 32 en 33 verwijdert. Maar heeft in dit geval niet mijn voorkeur omdat je dan gaat sleutelen aan iets dat standaard gewoon goed zou moeten werken in VM.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
19 jul 2013 15:45
Zelfs als ik een overide maak met de regels verwijdert veranderd er nog niks. Dus zal het dus iets anders moeten wezen die het er neerzet lijkt mij.
Enig idee wat het zou kunnen wezen? Ik heb al gekeken als er iets aanstaat dat op de content moet verschijnen maar dit is ook niet het geval.
Enig idee wat het zou kunnen wezen? Ik heb al gekeken als er iets aanstaat dat op de content moet verschijnen maar dit is ook niet het geval.
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
19 jul 2013 16:02
Ik weet bijna 100% zeker dat je het verkeerde menu-item type hebt gekozen voor je homepage. Je kruimelpad geeft dit namelijk ook aan:
Als je VM standaard layout gekozen zou hebben dan zou er geen Top Category staan.U bevindt zich hier: Home Winkel Top Category
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
19 jul 2013 16:03
Ik zou het gelijk is even veranderen!
Danku Astrid!
Danku Astrid!
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
19 jul 2013 16:08
Toch als ik kijk bij de top menu staat de doorverwijzing voor ''winkel'' op virtuemart>> Virtuemart standaard layout.
- hardcartuning
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.937 seconden