Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Categorie en artikel layout
Categorie en artikel layout
21 jan 2014 08:36 - 21 jan 2014 10:04
Hallo,
Ik ben bezig met een webshop te maken en heb een paar vragen over de layout.
1. Bij elke categorie is er een foto maar als ik hier met mijn muis op ga dan komt er een hele grote blauwe rand tevoorschijn. Is er een mogelijkheid om dit weg te halen?
[strike]2. Hoe krijg ik mijn artikelen van de hoofdpagina af, zodat ze alleen worden weergegeven in de categorie waar ze behoren?
3. Hoe kan ik een afbeelding van een artikel (wat wordt weergegeven onder categorie) vergroten?
4. Hoe zet ik de knoppen "bestellen en artikelinfo" onder de afbeelding van een artikel?[/strike]
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Thijs
Ik ben bezig met een webshop te maken en heb een paar vragen over de layout.
1. Bij elke categorie is er een foto maar als ik hier met mijn muis op ga dan komt er een hele grote blauwe rand tevoorschijn. Is er een mogelijkheid om dit weg te halen?
[strike]2. Hoe krijg ik mijn artikelen van de hoofdpagina af, zodat ze alleen worden weergegeven in de categorie waar ze behoren?
3. Hoe kan ik een afbeelding van een artikel (wat wordt weergegeven onder categorie) vergroten?
4. Hoe zet ik de knoppen "bestellen en artikelinfo" onder de afbeelding van een artikel?[/strike]
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Thijs
- thijshaarman
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
21 jan 2014 09:58
Sorry zou even de website vermelden is misschien makkelijker.
www.houtproductwebshop.com
- thijshaarman
- Bekend met Joomla!NL
21 jan 2014 10:12
De kleur kun je in de personal.css aanpassen. Regel 749.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
21 jan 2014 10:24
Graag 1 onderwerp per topic. Zou houden we het forum overzichtelijk.
Voor wat betreft je eerste vraag: er staan twee definities voor hover in personal.css die dat veroorzaken. Als je daar de regel met de background weghaalt, is je blauwe vlak weg.
Je kunt eventueel de kleur nog aanpassen. Nu even zwart gemaakt. Als hij wit blijft dan zie je de tekst namelijk niet als je hovert.
Voor wat betreft je eerste vraag: er staan twee definities voor hover in personal.css die dat veroorzaken. Als je daar de regel met de background weghaalt, is je blauwe vlak weg.
Je kunt eventueel de kleur nog aanpassen. Nu even zwart gemaakt. Als hij wit blijft dan zie je de tekst namelijk niet als je hovert.
Code:
a:hover, a:active, a:focus {
color: black;
}
#main a:hover, #main a:active, #main a:focus {
color: black;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 jan 2014 11:09
Het werkt bedankt!
Ik zou voor de overige vragen per vraag even een topic aanmaken excuus daarvoor.
Ik zou voor de overige vragen per vraag even een topic aanmaken excuus daarvoor.
- thijshaarman
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden