Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Verbergen "quantity controls" bij artikel/artikelen

28 jan 2014 13:51
Per artikel heb ik een tekstveld toegevoegd, waardoor de klant per artikel een (bijbehorende) naam kan invullen. Hierdoor moet het niet mogelijk zijn om meer dan 1 artikel te bestellen. Dat heb ik afgevangen door het maximum (van 1) in te stellen.

Maar ik wil ook binnen het scherm de zogenaamde "quantity-controles" onzichtbaar maken, zodat men niet op + of - knop kan klikken, en het aantal rechtstreeks kan intikken. Default moet het dus wel 1 blijven.

Met googelen kan ik alleen een mooie oplossing vinden voor oude versie van virtuemart.
forum.virtuemart.net/index.php?topic=97549.0
Echter is dit niet op deze wijze terug te vinden binnen huidige versie van virtuemart (2.0.26).

Mooiste zou zijn als ik per artikel een override kan doen zodat het veld en knoppen onzichtbaar zijn.
Wie heeft een mooie oplossing ???
  • n.assmann
  • n.assmann's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

28 jan 2014 13:58
Misschien niet echt mooi, maar zou volgens mij wel moeten werken als je dit toevoegt aan je template.css:
Code:
span.quantity-box, span.quantity-controls{ display: none; }
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

28 jan 2014 14:03
ik ben "niet zo sterk" met CSS. Waar vind ik die? En op welke plek binnen deze CSS moet ik dit stuke code toevoegen ?
  • n.assmann
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

28 jan 2014 22:26
Het is de bedoeling om dat stukje code toe te voegen (aan het einde) en een van je CSS stylesheets van jou Joomla template. dus bijvoorbeeld template.css o.i.d.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

06 feb 2014 09:34
Ik heb het zojuist toegevoegd, en het werkt prima! Daarvoor dank.

Aansluitende vraag:
In de winkelwagen zie je per besteld product een invoerveld met daarin het aantal. Dit veld zou ik graag "protected" (dus niet-muteerbaar) willen maken, aangezien men toch maar steeds 1 per artikel kan bestellen. Is dit ook mogelijk ?
  • n.assmann
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

06 feb 2014 10:18 - 06 feb 2014 12:42
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Neem in je stylesheet op (aan het einde):
Code:
.cart-summary input.vmicon.vm2-add_quantity_cart {display: none;}
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.751 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie