Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Hoe een knop verwijderen uit bestelpagina in VirtueMart
Hoe een knop verwijderen uit bestelpagina in VirtueMart
30 jan 2014 13:46 - 30 jan 2014 19:27
ik ben dom en stom maar ik kom er echt niet uit..
Ik wil mijn website aanpassen en moet dit in de PHP bestanden doen.
Nu heb ik dus firebug geinstalleerd en kanhiermee heeld uidelijk vinden in welke regel ik iets moet aanpassen. Echter zie ik nergens in welk bestand deze regel staat??
In onderstaand voorbeeld zie je aan de rechterkant een balkje staan met "vmsite-ltr.css" ik dacht dus dat ik het in dit bestand moest gaan zoeken, maar helaas pindakaas, nergens is die regel te vinden of iets wat er ook maar op lijkt..
Is er iemand die mij misschien kan helpen met hoe ik firebug goed kan gebruiken??
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel 'Firebug' mij onduidelijk leek voor andere lezers toen na een aantal reacties de vraag duidelijk werd. Verder ook dit topic verplaatst naar het juiste forum
Ik wil mijn website aanpassen en moet dit in de PHP bestanden doen.
Nu heb ik dus firebug geinstalleerd en kanhiermee heeld uidelijk vinden in welke regel ik iets moet aanpassen. Echter zie ik nergens in welk bestand deze regel staat??
In onderstaand voorbeeld zie je aan de rechterkant een balkje staan met "vmsite-ltr.css" ik dacht dus dat ik het in dit bestand moest gaan zoeken, maar helaas pindakaas, nergens is die regel te vinden of iets wat er ook maar op lijkt..
Is er iemand die mij misschien kan helpen met hoe ik firebug goed kan gebruiken??
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel 'Firebug' mij onduidelijk leek voor andere lezers toen na een aantal reacties de vraag duidelijk werd. Verder ook dit topic verplaatst naar het juiste forum
- zyra
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
30 jan 2014 14:22
Het hangt er vanaf wat je wil gaan aanpassen.
Firebug is voor het aanpassen van je website-opmaak.
De css-bestanden in de map van je template bepalen de opmaak.
Dus als je de lay-out van de geselecteerde regel wil aanpassen zit je met Firebug goed.
Maar als je de inhoud van een regel wil aanpassen, zou dat in het PHP-bestand kunnen.
Maar handiger is dat om het met een Taal-override te doen.
Het hangt er dus vanaf wat je wil.
Firebug is voor het aanpassen van je website-opmaak.
De css-bestanden in de map van je template bepalen de opmaak.
Dus als je de lay-out van de geselecteerde regel wil aanpassen zit je met Firebug goed.
Maar als je de inhoud van een regel wil aanpassen, zou dat in het PHP-bestand kunnen.
Maar handiger is dat om het met een Taal-override te doen.
Het hangt er dus vanaf wat je wil.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
30 jan 2014 14:38
Wat zoek je dan? Die regel staat er wel degelijk:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 jan 2014 14:42
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 jan 2014 15:04
Bedankt voor het Filmpje Jelle, die was behoorlijk hulpzaam.
Astrid, Waar zie jij dan "Verzenden via PostNL" staan? het enige wat overeenkomt met erlkaar is de naam "vmshipment_name" en "vmshipment_cost"
Nu is dit misschien een verkeerd voorbeeld voor wat ik wil..
Als je bij mijn webshop iets wilt bestellen en je kijkt daarna in het winkelwagentje dat zie je het volgende:
Op deze pagina wil ik 1 ding echt heel graag veranderd hebben wat volgens mij dus in php/css bestanden moet gebeuren.
Bij verzendwijze en betaalwijze wordt je doorgestuurd naar een aparte pagina waar je dan het volgende ziet:
Ik zou dit dus heel graag gewoon op dezelfde pagina willen hebben als de winkelwagen zodat je daar gewoon enkel de optie aan hoeft te klikken van je keuze. ook graag zonder dat het opslaan vereist want dat vindt ik ook maar raar.
Naar mijn idee is dit nogal een drastische verandering en twijfel ik dus of ik dit in back-end of in de bestanden moet gaan zoeken. Ik kom er dus maar niet uit hoe ik dit nu moet doen Back-end heb ik al doorgezocht en daar lijkt hier niks over te staan. met firebugs kom ik dus niet verder als de vergelijking van "vmpayment_name" etc.
Astrid, Waar zie jij dan "Verzenden via PostNL" staan? het enige wat overeenkomt met erlkaar is de naam "vmshipment_name" en "vmshipment_cost"
Nu is dit misschien een verkeerd voorbeeld voor wat ik wil..
Als je bij mijn webshop iets wilt bestellen en je kijkt daarna in het winkelwagentje dat zie je het volgende:
Op deze pagina wil ik 1 ding echt heel graag veranderd hebben wat volgens mij dus in php/css bestanden moet gebeuren.
Bij verzendwijze en betaalwijze wordt je doorgestuurd naar een aparte pagina waar je dan het volgende ziet:
Ik zou dit dus heel graag gewoon op dezelfde pagina willen hebben als de winkelwagen zodat je daar gewoon enkel de optie aan hoeft te klikken van je keuze. ook graag zonder dat het opslaan vereist want dat vindt ik ook maar raar.
Naar mijn idee is dit nogal een drastische verandering en twijfel ik dus of ik dit in back-end of in de bestanden moet gaan zoeken. Ik kom er dus maar niet uit hoe ik dit nu moet doen Back-end heb ik al doorgezocht en daar lijkt hier niks over te staan. met firebugs kom ik dus niet verder als de vergelijking van "vmpayment_name" etc.
- zyra
30 jan 2014 15:11
Bij configuratie op tabblad Afrekenen deze optie aanvinken:
'Middels een pagina afrekenen' ingeschakeld
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
30 jan 2014 15:38
Dan heb ik inderdaad de keuzes op dezelfde pagina staan maar moet er nog steeds op "opslaan" geklikt worden...
als ik de knoppen inspecteer krijg ik het volgende te zien:
Als ik deze regel met firebug verwijder dan is de knop inderdaad weg. Maar nu moet ik die regel dus ergens in een bestand zien te vinden.. als ik aan de rechterkant kijk van firebug zie ik weer die "vmsite_ltr.css" staan. maar als ik in dat bestand kijk zie ik enkel maar weer die enkele woorden die overeenkomen.. in dit geval dus "buttonBar-right"..
Hoe ga ik dan dus die regel verwijderen, waar zie ik in welk PHP bestand onderstaande regel staat?
Of moet ik in dat CSS bestand die "ButtonBar-right" verwijderen en is dat voldoende? slaat hij dan ook automatisch die optie op die gekozen is?
als ik de knoppen inspecteer krijg ik het volgende te zien:
Als ik deze regel met firebug verwijder dan is de knop inderdaad weg. Maar nu moet ik die regel dus ergens in een bestand zien te vinden.. als ik aan de rechterkant kijk van firebug zie ik weer die "vmsite_ltr.css" staan. maar als ik in dat bestand kijk zie ik enkel maar weer die enkele woorden die overeenkomen.. in dit geval dus "buttonBar-right"..
Hoe ga ik dan dus die regel verwijderen, waar zie ik in welk PHP bestand onderstaande regel staat?
Code:
<div class="buttonBar-right">
<button class="vm-button-correct" type="submit" name="setpayment">Opslaan</button>
</div>
Of moet ik in dat CSS bestand die "ButtonBar-right" verwijderen en is dat voldoende? slaat hij dan ook automatisch die optie op die gekozen is?
- zyra
30 jan 2014 21:47
Als je maar 1 betaalmethode hebt die correct geconfigureerd is en je geeft in je configuratie aan dat de betaalmethode automatisch gekozen moet worden dan heb je geen knop.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
23 feb 2014 11:13
Het is de bedoeling dat er 3 betaal mogelijkheden komen, iDeal, Paypal en overschrijving.
is er dan helemaal geen mogelijkheid om die opslaan knoppen te verwijderen en dat ie gewoon de optie kiest die aangevinkt is? lijkt me zo raar dat dat niet kan?
is er dan helemaal geen mogelijkheid om die opslaan knoppen te verwijderen en dat ie gewoon de optie kiest die aangevinkt is? lijkt me zo raar dat dat niet kan?
- zyra
23 feb 2014 11:16 - 23 feb 2014 11:28
En toch is het zo. Aan de checkboxen is geen actie gekoppeld, die is alleen gekoppeld aan de knop Opslaan. Of je moet er geld voor over hebben, dan kan je
deze
aanschaffen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
23 feb 2014 19:34 - 23 feb 2014 19:41
is het niet mogelijk om de checkboxen aan een actie te koppelen dan? dat zou dit dan ook oplossen denk ik?
Zelf heb ik nu gekozen om het afrekenen in meerder pagina's/stappen te laten verlopen waardoor de knoppen nu niet meer zo lelijk aanwezig zijn in het winkelwagentje. Denk wel dat het voor het forum handig is als mijn laatste vraag hierover beantwoordt wordt voor het topic gesloten word?
Zelf heb ik nu gekozen om het afrekenen in meerder pagina's/stappen te laten verlopen waardoor de knoppen nu niet meer zo lelijk aanwezig zijn in het winkelwagentje. Denk wel dat het voor het forum handig is als mijn laatste vraag hierover beantwoordt wordt voor het topic gesloten word?
- zyra
Tijd voor maken pagina: 0.788 seconden