Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Virtuemart 3.0.2 Categorie en Productlayout
Virtuemart 3.0.2 Categorie en Productlayout
29 dec 2014 16:41
De website
www.oudvorden.nl
maakt gebruik van J 2.5.28. Voor de presentatie van grote aantallen oude foto's wordt Virtuemart 2.6.14 gebruikt. Ik heb de website inmiddels op een testsite gemigreerd naar J 3.3.6 en Virtuemart 3.0.2 Dat is met behulp van SP Transfer goed gelukt. Echter zijn er enkele opvallende layout verschillen, waarbij de layout van VM 2.6.14 de juiste is.
- In het Categorieoverzicht is het lettertype te klein.
- Het Productoverzicht bij VM 3.0.2 is te groot en anders georienteerd.
Ter vergelijking heb ik screenshots bijgevoegd.
Graag advies hoe dit aan te passen.
bestcons
- In het Categorieoverzicht is het lettertype te klein.
- Het Productoverzicht bij VM 3.0.2 is te groot en anders georienteerd.
Ter vergelijking heb ik screenshots bijgevoegd.
Graag advies hoe dit aan te passen.
bestcons
- bestcons
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
29 dec 2014 17:06
Hallo bestcons,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het eerste probleem is vrij snel op te lossen met css door dit aan je template.css toe te voegen:
Grootte naar wens aanpassen.
En dit zorgt ervoor dat het in de buurt komt van de vertrouwde layout, maar daar zal je denk ik nog wel iets meer aan moeten passen:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het eerste probleem is vrij snel op te lossen met css door dit aan je template.css toe te voegen:
Code:
.category-view .row .category .spacer h2 {
font-size: 22px;
}
En dit zorgt ervoor dat het in de buurt komt van de vertrouwde layout, maar daar zal je denk ik nog wel iets meer aan moeten passen:
Code:
.vm-product-media-container {
float: left;
}
.vm-product-descr-container-0 {
float: right;
}
div.vm-details-button {
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 dec 2014 21:26
Dank voor je suggestie. Helaas heb ik geen enkele ervaring met het wijzigen van css. Toch heb ik een poging gewaagd.
Eerst was het zoeken naar de template css. Ik denk dat het in de map com_virtuemart -> assets -> css zit. Daar staan 10 css bestanden in, waaronder vm-ltr-common.css. Daar heb ik aanpassingen ingezet, net voor de tekst “general style”. De lettergrootte in het Categorieoverzicht is helaas niet gewijzigd.
Het resultaat van het Productoverzicht is bijgevoegd. Artikelnummer en beschrijving staan op de goede plaats maar nog te kort op de (te kleine) miniatuurafbeelding. Het blokje met Artikelgegevens (oorspronkelijk staat daar Details) staat nog steeds verdwaald rechts onder in een verder leeg veld.
bestcons
Eerst was het zoeken naar de template css. Ik denk dat het in de map com_virtuemart -> assets -> css zit. Daar staan 10 css bestanden in, waaronder vm-ltr-common.css. Daar heb ik aanpassingen ingezet, net voor de tekst “general style”. De lettergrootte in het Categorieoverzicht is helaas niet gewijzigd.
Het resultaat van het Productoverzicht is bijgevoegd. Artikelnummer en beschrijving staan op de goede plaats maar nog te kort op de (te kleine) miniatuurafbeelding. Het blokje met Artikelgegevens (oorspronkelijk staat daar Details) staat nog steeds verdwaald rechts onder in een verder leeg veld.
bestcons
- bestcons
- Joomla!NL ontdekker
29 dec 2014 21:50
Je moet nooit de css bestanden van extensies wijzigen, omdat die bij een update worden overschreven. Definities dus toevoegen aan de css van je template, zoals eerder aangegeven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 dec 2014 21:53
Het template.css is onderdeel van je AllRounder-template.
Dat vind je op deze plaats:
De map templates vind je als je met FTP naar de mappen en bestanden van je site gaat.
In template.css voeg je de regels toe die Astrid je heeft geadviseerd.
Dat vind je op deze plaats:
../templates/allrounder-j1.6/css/template.css
De map templates vind je als je met FTP naar de mappen en bestanden van je site gaat.
In template.css voeg je de regels toe die Astrid je heeft geadviseerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
29 dec 2014 22:19
Dank Astrid en Wouter,
Ik heb de code aan de Allrounder template direct aan het begin van in template.css gezet, zoals aangegeven. Het effect is hetzelfde als in mijn vorige bericht.
bestcons
Ik heb de code aan de Allrounder template direct aan het begin van in template.css gezet, zoals aangegeven. Het effect is hetzelfde als in mijn vorige bericht.
bestcons
- bestcons
- Joomla!NL ontdekker
30 dec 2014 07:47
Als je je testsite live hebt staan, dan is het handiger om even een link te geven zodat de leden mee kunnen kijken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 dec 2014 08:35
Het is
dedecanije.nl
en op
www.dedecanije.nl/index.php/component/vi...overzicht?Itemid=114
staat het Categorieoverzicht. Dan doorklikken naar het productoverzicht.
Let op dat het een kopie is van de website www.oudvorden.nl , dus veel hyperlinks (o.a. in het menu) gaan direct naar de originele website. Daarom is er aan de menukant onderaan een aparte toegang gemaakt VM Category
bestcons
Let op dat het een kopie is van de website www.oudvorden.nl , dus veel hyperlinks (o.a. in het menu) gaan direct naar de originele website. Daarom is er aan de menukant onderaan een aparte toegang gemaakt VM Category
bestcons
- bestcons
- Joomla!NL ontdekker
30 dec 2014 08:50
Nog even ter aanvulling. Ik heb naast Allrounder 2 andere templates gebruikt die hetzelfde resultaat opleveren. Het lijkt dus meer een Virtuemart 3.0.2 oorzaak te hebben. Op beide websites zijn dezelfde VM instellingen gebruikt, waaronder bij templates dat de css van Virtuemart gebruikt wordt.
- bestcons
- Joomla!NL ontdekker
30 dec 2014 09:03 - 30 dec 2014 09:04
Deze:
Moet je even vervangen door deze:
Deze
vervangen door deze:
Deze toevoegen:
En dan moet het een heel eind in de buurt komen. Ik zou ze wel onderaan je template.css zetten en niet bovenaan.
Code:
.vm-product-descr-container-0 {
}
Code:
.vm-product-descr-container-1 {
}
Code:
font-size: 22px;
}
Code:
font-size: 22px !important;
}
Code:
.vm3pr-0 {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 dec 2014 09:29
Bedankt. Kijk maar.
De lettergrootte is nu goed.
De Productomschrijving is anders, maar nog wel afwijkend van het origineel. Het kader met de tekst Artikelgegevens is ook groter dan het origineel en het hele veld is ongeveer twee keer zo hoog.
bestcons
De lettergrootte is nu goed.
De Productomschrijving is anders, maar nog wel afwijkend van het origineel. Het kader met de tekst Artikelgegevens is ook groter dan het origineel en het hele veld is ongeveer twee keer zo hoog.
bestcons
- bestcons
- Joomla!NL ontdekker
30 dec 2014 09:38
Ja, maar je hebt nu twee definities die ik je in eerste instantie gaf, verwijderd. Die moet je er in ieder geval nog bijzetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.789 seconden