Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Virtuemart 3 voorraad automatisch laten bijwerken

Virtuemart 3 voorraad automatisch laten bijwerken

23 mrt 2015 15:11 - 23 mrt 2015 15:12
#1
Hallo,

Op mijn ontwikkelsite heb ik nu FTP synchronisatie met mijn server waardoor nu automatisch alle prijzen worden upgedate. Nu houden wij geen voorraad bij maar hebben we 3 voorraadniveau's in onze prijslijst. Groen = op voorraad, geel = binnen enkele werkdagen leverbaar en rood = End of life. Nu wordt onze prijslijst (.xls) file uitgelezen door diverse scripts en in de virtuemart database gezet.

Ik zou graag aanpassingen willen maken wat betreft de voorraad, want nu worden de availability images bijgewerkt. Groen = direct leverbaar en Geel = 5 dagen levertijd.

Ik zou graag willen dat de voorraad als volgende wordt bijgewerkt:
Groen in excel = product op voorraad
Geel = product wel te bestellen, maar ook gele kleur (low stock).
Rood = niet te bestellen.

Dit is de code zoals wij die nu in het script hebben staan:
Code:
for ($j = 1; $j <= $data->sheets[0]['cells']; $j++) { for ($i=1;$i <= 14; $i++) // Als voorraad kolom leeg is die waarde vervangen met -0- { if ($i==8 AND !isset($data->sheets[0]['cells'][$j][$i]) ) $data->sheets[0]['cells'][$j][$i] = "-0-"; if (isset($data->sheets[0]['cells'][$j][$i]) ) // Als kolom niet leeg is waarde vullen met Excel anders vullen met " " { $xls[$i]= $data->sheets[0]['cells'][$j][$i]; } else { $xls[$i] = " "; } } if ($xls[1]=='Aten' OR $xls[1]=='Altusen' OR $xls[1]=='Enermax' OR $xls[1]=='Fractal Design' OR $xls[1]=='Zalman') { // Aten, Altusen, Enermax, Fractal Design, Zalman producten $xls[8]=str_replace("-0-","5dagen.png",$xls[8]); // Replace -0- met 5dagen.png voor koppeling images $voorraad=str_replace("voorraad","voorraad.png",$xls[8]); // Replace voorraad met voorraad.png voor koppeling images

Voor alle duidelijkheid: Wij werken dus nu met voorraad afbeeldingen en daar wil ik dus nu voorraad status/aantal van maken.


Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 23 mrt 2015 15:12 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jarich.
  • Jarich.'s berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 48
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.231 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie