Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
leeftijds checker voor producten in VM
22 jul 2013 16:17
Hallo, heb een site draaien met Joomla 2.5.4. en VM 2.0, maar heb er lange tijd niets meer aan gedaan.
Ik wil nu een nieuwe site bouwen op basis van J 2.5 en de nieuwste VM.
Ik heb een vraag over een leeftijdchecker.
Op de site worden ook producten als alcohol en tabak aangeboden. Die moeten niet te bestellen (of zelfs niet te zien zijn) als je jonger bent dan 18 jaar.
Hoe is dat het beste op te lossen?
Alvast bedankt!
Ik wil nu een nieuwe site bouwen op basis van J 2.5 en de nieuwste VM.
Ik heb een vraag over een leeftijdchecker.
Op de site worden ook producten als alcohol en tabak aangeboden. Die moeten niet te bestellen (of zelfs niet te zien zijn) als je jonger bent dan 18 jaar.
Hoe is dat het beste op te lossen?
Alvast bedankt!
- Mikey
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 jul 2013 16:54 - 23 jul 2013 11:11
Dan moet je ervoor zorgen dat die producten alleen te zien zijn als iemand is ingelogd.
Je moet er dan vanuit gaan dat die persoon in je registratieformulier een eerlijke leeftijd heeft opgegeven.
Doordat je maar een beperkt aanbod voor je publiek openbaar aanbiedt en de rest alleen na inloggen, voorspel ik je dat je minder zal verkopen.
Ik denk dus dat het verstandiger is om de boel volledig open te zetten en alleen middels waarschuwingen aan te geven dat jij geen verantwoordelijkheid neemt, wanneer mensen onder de 16 jouw producten bestellen.
Je moet er dan vanuit gaan dat die persoon in je registratieformulier een eerlijke leeftijd heeft opgegeven.
Doordat je maar een beperkt aanbod voor je publiek openbaar aanbiedt en de rest alleen na inloggen, voorspel ik je dat je minder zal verkopen.
Ik denk dus dat het verstandiger is om de boel volledig open te zetten en alleen middels waarschuwingen aan te geven dat jij geen verantwoordelijkheid neemt, wanneer mensen onder de 16 jouw producten bestellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
24 jul 2013 02:58
Bedankt voor je reply!
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Maar ik vroeg me dat af of dat niet per wet geregeld is?
Ik zou een tekst "ik ben ouder dan 18 jaar" met een selectievakje kunnen inprogrammeren, zonder aanvinken niet mogelijk om te bestellen.
Het is dan natuurlijk niet te controleren of het naar waarheid al dan niet wordt aangevinkt, maar dat is bij sites altijd het geval lijkt me. In het echt kun je om ID vragen immers.
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Maar ik vroeg me dat af of dat niet per wet geregeld is?
Ik zou een tekst "ik ben ouder dan 18 jaar" met een selectievakje kunnen inprogrammeren, zonder aanvinken niet mogelijk om te bestellen.
Het is dan natuurlijk niet te controleren of het naar waarheid al dan niet wordt aangevinkt, maar dat is bij sites altijd het geval lijkt me. In het echt kun je om ID vragen immers.
- Mikey
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
24 jul 2013 10:20 - 24 jul 2013 10:21Google even op online leeftijdscheck. Ik kom nog niets tegen over wettelijke regelingen. Dus een vinkje of het leeftijdsverificatieveld van VM en het duidelijk vermelden in je algemene voorwaarden en eventueel in de categorie- en productbeschrijving voldoen volgens mij wel. Maar............ ik ben geen jurist!Maar ik vroeg me dat af of dat niet per wet geregeld is?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.649 seconden