Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Menu met artikels per merk
Menu met artikels per merk
23 jul 2013 18:54
Hallo,
Graag had ik op mijn VM website een menu gehad waar alle merken mooi onder elkaar staan opgelijst. Wanneer men op een merk klikt zou dan vervolgens alle producten van dat merk zichtbaar moeten zijn.
Momenteel staan mijn producten op een andere manier onderverdeeld op de website. Wel is elk product reeds gekoppeld aan zijn merk..
Ook heb ik momenteel al een link waarbij alle merken op de website worden getoond. Wanneer je dan op dat logo klikt, kan je vervolgens de knop aanklikken "toon alle producten van dit merk".
Toch zou ik het eenvoudiger willen weergeven via een simpel menu op de homepage.. Iemand die me kan helpen? Misschien een component dat dit kan waarmaken?
Alvast bedankt voor de hulp!
Graag had ik op mijn VM website een menu gehad waar alle merken mooi onder elkaar staan opgelijst. Wanneer men op een merk klikt zou dan vervolgens alle producten van dat merk zichtbaar moeten zijn.
Momenteel staan mijn producten op een andere manier onderverdeeld op de website. Wel is elk product reeds gekoppeld aan zijn merk..
Ook heb ik momenteel al een link waarbij alle merken op de website worden getoond. Wanneer je dan op dat logo klikt, kan je vervolgens de knop aanklikken "toon alle producten van dit merk".
Toch zou ik het eenvoudiger willen weergeven via een simpel menu op de homepage.. Iemand die me kan helpen? Misschien een component dat dit kan waarmaken?
Alvast bedankt voor de hulp!
- Logickske
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
23 jul 2013 20:01
Hiervoor heeft Virtuemart de Fabrikanten (ingedeeld in Fabrikantencategoreën).
Tevens kan je dus de module_virtuemart fabrikanten gebruiken om je merken te tonen.
P.S. Fabrikanten = lees merken.
Tevens kan je dus de module_virtuemart fabrikanten gebruiken om je merken te tonen.
P.S. Fabrikanten = lees merken.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
23 jul 2013 23:19
Ok en hoe kan ik dan concreet dat menu tevoorschijn toveren? Welke actie moet ik ondernemen?
- Logickske
- Webneus 2
24 jul 2013 00:07
Je maakt in Virtuemart beheerssgedeelte Fabrikanten-categorieën (lees: merk-categorieën) aan
Alle artikelen (producten) krijgen een fabrikant (lees: merk) mee
Je maakt een module aan "Virtuemart fabrikanten"
De module zet je bijvoorbeeld op #left
Deze module werkt dan als "menu"
Let op! Dit is een extra "menu". Als je wilt besluiten alléén dit als menu aan te bieden dan zal Virtuemart niet goed functioneren. Virtuemart heeft altijd een mod_mainmeu van Joomla nodig.
Het staat je wel vrij om extra menu's aan te bieden.
Alle artikelen (producten) krijgen een fabrikant (lees: merk) mee
Je maakt een module aan "Virtuemart fabrikanten"
De module zet je bijvoorbeeld op #left
Deze module werkt dan als "menu"
Let op! Dit is een extra "menu". Als je wilt besluiten alléén dit als menu aan te bieden dan zal Virtuemart niet goed functioneren. Virtuemart heeft altijd een mod_mainmeu van Joomla nodig.
Het staat je wel vrij om extra menu's aan te bieden.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
24 jul 2013 11:59
Ok maar als ik fabrikant categorieen aanmaak, dan komen deze bij mijn huidige menu (onderverdeling van mijn producten) te staan omdat dit menu op "het hoogste niveau wordt weergegeven...
Is er geen kant- en-klaar component beschikbaar voor wat ik zoek?
Is er geen kant- en-klaar component beschikbaar voor wat ik zoek?
- Logickske
- Webneus 2
24 jul 2013 12:27
Ik denk dat je Anne niet helemaal begrijpt. Je kunt fabrikanten aanmaken in VM (in jouw geval dus merken) en dan kan je een artikel toewijzen aan een fabrikant. Of het moet zijn dat je fabrikanten al voor iets anders gebruikt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 jul 2013 13:04
Dat is al het geval.. Ik heb verschillende fabrikanten (merken) op de website staan en bij het toevoegen van een product, koppel ik het dan ook meteen aan de juiste fabrikant.
Dat is dus geen probleem want dat heb ik al!
Nu wil ik enkel een menu hebben waarbij staat:
Merk A (34)
Merk B (15)
Merk C (5)
...
Waarbij de cijfertjes tussen haakjes het aantal producten voorstelt dat er van dat merk op de website staan..
Als je vervolgens op bv. "Merk A" klikt, zou ik meteen alle producten van dat merk willen zien staan.. In mijn voorbeeld dus 34 producten...
Ik heb gemerkt dat dit ongeveer mogelijk is (zonder het aantal producten tussen haakjes) met de module "Virtuemart fabrikanten". Dan krijg je inderdaad een hele oplijsting van alle fabrikanten. Probleem is dan dat wanneer je op de naam van de fabrikant klikt, je dan eerst nog eens op de link "toon alle producten van deze fabrikant" moet klikken, vervolgens naar onder moet scrollen (standaard onderverdeling van mijn winkel-categorieen die eerst staat) om dan inderdaad alle producten van die fabrikant te zien...
Dit is me wat omslachtig voor de bezoeker en ik wil het eenvoudiger...
Dat is dus geen probleem want dat heb ik al!
Nu wil ik enkel een menu hebben waarbij staat:
Merk A (34)
Merk B (15)
Merk C (5)
...
Waarbij de cijfertjes tussen haakjes het aantal producten voorstelt dat er van dat merk op de website staan..
Als je vervolgens op bv. "Merk A" klikt, zou ik meteen alle producten van dat merk willen zien staan.. In mijn voorbeeld dus 34 producten...
Ik heb gemerkt dat dit ongeveer mogelijk is (zonder het aantal producten tussen haakjes) met de module "Virtuemart fabrikanten". Dan krijg je inderdaad een hele oplijsting van alle fabrikanten. Probleem is dan dat wanneer je op de naam van de fabrikant klikt, je dan eerst nog eens op de link "toon alle producten van deze fabrikant" moet klikken, vervolgens naar onder moet scrollen (standaard onderverdeling van mijn winkel-categorieen die eerst staat) om dan inderdaad alle producten van die fabrikant te zien...
Dit is me wat omslachtig voor de bezoeker en ik wil het eenvoudiger...
- Logickske
- Webneus 2
24 jul 2013 13:20
Begrijp wat je bedoelt en staat ook iets over op het
VM Forum
. Daar wordt overigens ook verwezen naar de commerciële extensie
Custom filters
.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.675 seconden