Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost BTW instellen bij producten
BTW instellen bij producten
20 okt 2013 18:07 - 20 okt 2013 18:07
Ik kom er niet uit en hoop dat iemand het probleem herkent en een oplossing weet
VM 2.0.22a / Joomla 2.5.11
De webwinkel is opgezet zonder btw uitsplitsing of btw regel.
Nu wil ik toch graag de btw uitgesplitst zien..
Daarvoor heb ik bij BTW & rekenregels een btw tarief aangemaakt. Bij configuratie Toon BTW in winkelwagen aangevinkt. Dit blijkt dus niet te werken..(volgens mij in de vroegere VM versie wel?)
Om te kijken of ik dan alle produkten moet aanpassen heb ik een test produkt aangemaakt. Prijs in het vakje voor 'bereken de kostprijs' ingegeven en bereken kostprijs aangevinkt ->btw regel toegepast -> maar na opslaan zijn alle (prijs)vakjes leeg. Als ik dan de kostprijs (=winkelprijs) b.v. 100 euro ingeef en de btw regel wordt toegepast kost het produkt 121 euro. Ben echt even de weg kwijt..
wie weet de oplossing ...
VM 2.0.22a / Joomla 2.5.11
De webwinkel is opgezet zonder btw uitsplitsing of btw regel.
Nu wil ik toch graag de btw uitgesplitst zien..
Daarvoor heb ik bij BTW & rekenregels een btw tarief aangemaakt. Bij configuratie Toon BTW in winkelwagen aangevinkt. Dit blijkt dus niet te werken..(volgens mij in de vroegere VM versie wel?)
Om te kijken of ik dan alle produkten moet aanpassen heb ik een test produkt aangemaakt. Prijs in het vakje voor 'bereken de kostprijs' ingegeven en bereken kostprijs aangevinkt ->btw regel toegepast -> maar na opslaan zijn alle (prijs)vakjes leeg. Als ik dan de kostprijs (=winkelprijs) b.v. 100 euro ingeef en de btw regel wordt toegepast kost het produkt 121 euro. Ben echt even de weg kwijt..
wie weet de oplossing ...
- Hennie2402
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 okt 2013 10:02 - 24 okt 2013 10:02
Weet zo niet of het automatisch kan, maar je maakt een denkfout bij kostprijs. Kostprijs is de prijs ex BTW, dus je moet de 100 euro invullen bij uiteindelijke prijs
en dan bereken kostprijs aanvinken.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
en dan bereken kostprijs aanvinken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 okt 2013 18:36
ok.. Ik heb een nieuwe artikel aangemaakt en 100 euro ingevoerd in uiteindelijke prijs . Bereken kostprijs aangevinkt maar ik krijg geen kostprijs ingevuld zie bijlage. Overal wordt 100 euro neergezet..
Wat doe ik nog fout?
groetjes,
Hennie
Wat doe ik nog fout?
groetjes,
Hennie
- Hennie2402
- Bekend met Joomla!NL
-
25 okt 2013 18:47
Vermoed dat je BTW regel niet klopt. Er staat namelijk ook niets achter "BTW resulteert in"
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 okt 2013 22:15
Ik heb ook zoiets gehad. Het bleek dat ik bij de instellingen van de BTW regels bij begindatum een datum in de toekomst aangegeven had. Hierdoor werd de BTW regel nog niet toegepast.
- peka
- Nieuw op Joomla!NL
30 okt 2013 18:15
Bij BTW regels had ik btw per factuur i.p.v. btw per artikel geselecteerd.
Maar zoals ik het nu zie moet elke artikel opnieuw geopend worden en de kostprijs naar de uiteindelijk prijs verhuizen en dan de btw regel toepassen...en kostprijs berekenen..
Maar zoals ik het nu zie moet elke artikel opnieuw geopend worden en de kostprijs naar de uiteindelijk prijs verhuizen en dan de btw regel toepassen...en kostprijs berekenen..
- Hennie2402
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.906 seconden