Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Variaties en voorraad

Variaties en voorraad

03 mrt 2014 18:14
Goedemiddag,

Is er ook een manier om te zorgen dat de variaties van een product in de voorraad bijgeschreven kan worden?

Ik heb nu heel netjes variaties van 1 kg, 2,5 kg, 5 kg en 20 kg bij een artikel staan, maar als iemand bijvoorbeeld 5 kg besteld rekent VM een complete zak van 20 kg. Het zou dus fijn wezen als ik die variaties van 1 product kan behouden (zodat je niet van 1 product 4 verschillende artikels aan hoeft te maken) maar dan wel de voorraad per gewicht in kan vullen en af laten trekken wanneer er een kleine hoeveelheid wordt besteld.

Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Groetjes Zyra
  • zyra
  • zyra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Variaties en voorraad

06 mrt 2014 17:17 - 06 mrt 2014 17:24
Het is gelukt door middel van dit topic.

Nu loop ik alleen tegen het volgende aan;

Ik moet bij het hoofdartikel een voorraad aangeven anders kun je niks bestellen ondanks dat de subartikelen dus wel op voorraad zijn. Gezien je het hoofdartikel niet als apart artikel kunt gebruiken wanneer je de 'stock variant plugin' kiest om meerdere varianten van het artikel toe te voegen, zoek ik nu dus een oplossing hiervoor.
Tevens geeft het "voorraad stoplichtje" in de categorielijst ook groen aan terwijl er maar 1 variant op voorraad is van de 4 varianten, omdat je het hoofdartikel op "veel op voorraad" moet zetten omdat er anders weer niet besteld kan worden. Verwarrend voor de klant dus.

Is het mogelijk om de voorraad (inclusief voorraad stoplicht in de categorielijst) te laten bepalen door de subartikelen die aangemaakt zijn met de stock variant plugin? of is er een andere nette oplossing die niet verwarrend is voor klant en administrator?

Voorbeeld is hier te zien.
Enkel "Parkietenzaad grof met zonnebloempitten" heeft de stock variant plugin in gebruikt. De overige 2 zaden gebruiken de gewone winkel variant die dus geen voorraad bij houd van de verschillende gewichten.
  • zyra

Variaties en voorraad

07 mrt 2014 12:17
Ik heb de stock varianten even verwijderd gezien ik allemaal berichten kreeg van mensen die er niks van snapten.. heb het dus terug gezet naar de winkel variant zonder voorraad beheer. Het voorbeeld van hierboven is dus niet meer geldig.
  • zyra
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.634 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie