Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost massaal koppelen klantgroepen in virtuemart werkt niet
massaal koppelen klantgroepen in virtuemart werkt niet
20 jun 2015 15:45
Hallo,
Wellicht heeft iemand een idee. Bij het massaal koppelen van klantgroepen werkt de knop volgens mij niet.
Even knippert het beeld en dan gebeurt er niets. Ook is er niets gekoppeld. Wellicht is het een instelling in virtuemart 3.0.9.
Heb op dit forum wel iets gevonden door de artikelen eerst deactiveren en weer te activeren. Dit werkt ook niet.
Nu moet ik alle producten per product aanpassen, en met de hoeveelheid producten ben ik weken bezig.
Het probleem is dat ik de klantgroepen moet toevoegen aan producten omdat ander de verzendmethode niet zichtbaar is.
Wellicht heeft iemand een idee. Bij het massaal koppelen van klantgroepen werkt de knop volgens mij niet.
Even knippert het beeld en dan gebeurt er niets. Ook is er niets gekoppeld. Wellicht is het een instelling in virtuemart 3.0.9.
Heb op dit forum wel iets gevonden door de artikelen eerst deactiveren en weer te activeren. Dit werkt ook niet.
Nu moet ik alle producten per product aanpassen, en met de hoeveelheid producten ben ik weken bezig.
Het probleem is dat ik de klantgroepen moet toevoegen aan producten omdat ander de verzendmethode niet zichtbaar is.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- panne003
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
20 jun 2015 18:25
Bij mij lijkt het ook alsof er niets gebeurt, maar de klantgroepen worden wel gekoppeld.
Klantgroepen koppel je in dat geval toch aan de verzendmethode en niet aan de producten? Als je producten aan klantgroepen koppelt, zijn ze ook niet zichtbaar voor de groepen waar ze niet aan gekoppeld zijn namelijk. Dus volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.Het probleem is dat ik de klantgroepen moet toevoegen aan producten omdat ander de verzendmethode niet zichtbaar is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 jun 2015 20:06
Klantgroepen heb ik ook aan de verzendmethodes gekoppeld. Bij alle producten die niet aan klantgroepen worden gekoppeld geven in de afrekenpagina geen verzendmethode weer. De artikelen die ik handmatig aan aan klantgroepen heb gekoppeld geven wel een verzendmethode weer. Vond het ook wel vreemd, omdat wanneer je bij de producten geen klantgroepen specifiek aanvinkt het altijd voor alles geld. Zolang er niet een klantgroep onder arktikel is geselecteerd, krijg ik geen verzendmethode in de afrekenpagina.
Ook heb ik de klantgroepen onder de verzendmethode verwijderd en dan ook geen verzendmethode in het winkelmandje.
Ik krijg dus alleen maar de verzendmethode in de afrekenpagina te zien, wanneer het product is toegewezen aan een klantgroep.
Moet er wel bij zeggen dat ik VM1.19 gemigreerd heb naar VM3.0.9
Ook heb ik de klantgroepen onder de verzendmethode verwijderd en dan ook geen verzendmethode in het winkelmandje.
Ik krijg dus alleen maar de verzendmethode in de afrekenpagina te zien, wanneer het product is toegewezen aan een klantgroep.
Moet er wel bij zeggen dat ik VM1.19 gemigreerd heb naar VM3.0.9
- panne003
- Bekend met Joomla!NL
20 jun 2015 20:31
Migratie zou volgens mij dit probleem niet kunnen veroorzaken. Kijk eens of je meer duidelijkheid krijgt als je VM debug aanzet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 jun 2015 22:18
Opgelost
Via phpadmin heb ik de tabel shoppergroup leeg gemaakt en weer nieuwe shoppergroups gast en standaard aangemaakt met de juiste id.
Toen werkte alles weer goed.
Via phpadmin heb ik de tabel shoppergroup leeg gemaakt en weer nieuwe shoppergroups gast en standaard aangemaakt met de juiste id.
Toen werkte alles weer goed.
- panne003
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden