Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost VM niet in NL

VM niet in NL

17 okt 2018 17:10 - 17 okt 2018 21:55
#1
Ik heb een template gekocht (Joomla + VM "vina-bubox"). VM werkt dan naadloos met het Joomla template als het goed is.
Betreft Joomla 3.6.4 en VM 3.0.18. Template is in het Engels, maar ik wil in elk geval de frontend (shopping cart enzo) in het Nederlands.
De site werkt nu prima op mn laptop (dmv xampp)
Ik heb de NL taalbestanden voor Joomla en VM (2 bestanden van virtuemart.net/community/translations ) geinstalleerd.
De backend voor Joomla en VM werkt prima in het Nederlands (kan bij inloggen ook kiezen voor NL of EN). In extensiemanager ook NL op default gezet.
Echter de frontend wil niet in het NL werken.
Bij VM Configration/Language setting/multilingual shop heb ik 'dutch' toegevoegd. Werkt niet. Hier dan 'Engels' verwijderd (staat alleen 'dutch') werkt ook niet.
NB: Ik hoef geen meertalige site!
In de map 'administrator/components/com_virtuemart/languages staat de map en-GB (uiteraard). Hier staat geen map nl-NL met virtuemart bestanden (lijkt mij te moeten na installatie van 'nl-NL.com_virtuemart.zip') Zelf de map nl-NL aangemaakt en bestanden daar uitgepakt maar werkt ook niet....
Ik zou 'my account' en 'shopping cart' enzo natuurlijk in het Nederlands willen zien.

Internet en deze site doorgeworsteld maar zie geen oplossing. Ergens gelezen om 'dutch.php te kopieren naar een bepaalde map, echter kan dat bestand niet vinden binnen mn site. Vergeet ik iets simpels of moet ik naar de makers van het template, Wie weet raad?
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 17 okt 2018 21:55 door Astrid.
  • teunteuge
  • teunteuge's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

VM niet in NL

17 okt 2018 17:35 - 17 okt 2018 17:35
#2
Ten eerste is zowel je Joomla versie als je VM versie zwaar verouderd. Dus ik zou eerst updaten. De taalbestanden staan in de map language. Weet je wel zeker dat je frontend taal in Joomla ook op Nederlands staat?
En je taalinstellingen moeten zo staan:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 17 okt 2018 17:35 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

VM niet in NL

17 okt 2018 18:19
#3
Idd, 'meertalige winkel' en 'onvertaalde strings.....' staan bij mij zoals je aangeeft.
De andere opties heb ik niet, ik neem aan dat dat komt na updaten. nl-NL staat keurig in de map 'languages'.
Dank voor je antwoord en ik ga eerst maar eens updaten, daarna laat ik even weten hoe het er mee staat.
  • teunteuge
  • teunteuge's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

VM niet in NL

17 okt 2018 21:35
#4
Upgrade gedaan naar Joomla 3.8.13.
Virtuemart geupgrade met 2 bestanden (uit 'com_virtuemart.3.4.2.9966_package_or_extract.zip'), na installatie zie ik bij Virtuemart - Configuration versie 3.2.3 staan (????).

Wat niet meer goed werkt is dat Virtuemart nu ook (weer) in het Engels is. Als ik in de tabbladen kijk (configuration) dan is de tekst daar wel in het Nederlands.

In extensies-talen-inhoudstalen zie ik dat Nederlands op 'nee' staat onder de kolom 'startpagina'.
Het wordt er niet beter op, Wie weet raad?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • teunteuge
  • teunteuge's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

VM niet in NL

17 okt 2018 21:49
#5
Ik hoop dat je een back-up hebt gemaakt van het moment voordat je de laatste updates bent gestart.
Want updates van Joomla en extensies (waaronder ook VM) doe je niet meer door bestanden te updaten.
Dat was vroeger wel de methode in Joomla, maar sinds Joomla 2.5 en 3.x gaat updaten via de Joomla-updater.

Als je dus van VM of een apart geïnstalleerde toevoeging een update hebt, dan voer je die via de Joomla-back-end uit of door een update-pakket van de ontwikkelaar te downloaden en die als een extensie te installeren. Maar dus NOOIT door enkele bestanden te vervangen.
Tegenwoordig past een update vaak ook iets in de database aan en dat gebeurt niet als je alleen bestanden vervangt./
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

VM niet in NL

17 okt 2018 22:25
#6
Ik maak steeds een backup, mooi makkelijk als localhost :-)
Die 2 bestanden zijn wel 'echte' updatebestanden en zijn via de updater netjes geinstalleerd.
Inmiddels is de frontend redelijk werkend in het Nederlands. Ik zie nu 'winkelwagen 'verschijnen en als ik hoover dan zie ik 'totaal ,,, euro' en 'toon winkelwagen', maar ook in dat venster staat nog 'your shopping cart is empty!' De achterliggende formulieren/overzicht is in het Nederlands.
Frontend werkt dus redelijk lijkt het, ik ben tevreden. Voor mij werkt het.
Zal ws enkele dingen met override moeten wijzigen neem ik aan, geen ervaring mee, maar in 'extensies-talen' lijkt het redelijk intuitief te werken.
Bedankt voor het meedenken.
  • teunteuge
  • teunteuge's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

VM niet in NL

18 okt 2018 11:37
#7
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.970 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie