Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Virtuemart categorieën van Engels naar Nederlands

Virtuemart categorieën van Engels naar Nederlands

07 jan 2020 18:59
#1
Aangezien de huidige website met virtuemart webshop vernieuwd gaat worden, heb ik een full package, joomla en virtuemart met voorbeelddata, geïnstalleerd op xampp.
Dit omdat de template nogal uitgebreid is, en ik wil kijken hoe alles gemaakt is.
Het is een Engelse template, en de voorbeelddata in virtuemart is dus ook Engels.
Ik heb zowel in joomla als in virtuemart de talen geïnstalleerd naast de oorspronkelijke Engelse (GB-gb)
Zodra de webshop op Nederlands wordt gezet in virtuemart, mis ik bij de virtuemart categorieën de taalstrings, hetgeen logisch is.
Ik wil echter gaan bouwen onder de Nederlandse taal, maar de voorbeelddata behouden in de categorieën.
Vraag: Moet ik in de database een nieuwe tabel aanmaken, die nederlands is en daar de engelse voorbeelddata inzetten?
Kan iemand mij daar een voorbeeld van geven, hoe ik dit kan doen?
  • Marcel014
  • Marcel014's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88

Virtuemart categorieën van Engels naar Nederlands

07 jan 2020 19:59
#2
Ik heb de Engelse tabel geëxporteerd, en in Notepad hernoemd naar Nederlands, en geïmporteerd in de database, nu kan ik verder.
Als iemand een betere of snellere manier weet, hoor ik het graag.
  • Marcel014
  • Marcel014's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88

Virtuemart categorieën van Engels naar Nederlands

07 jan 2020 20:28
#3
Lijkt me handiger om een extra site lokaal te installeren op dezelfde manier, maar dan zonder de virtuemart voorbeelddata. Dan heb je een schone site en kan je die site met voorbeelddata als spiekbriefje gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.888 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie