Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost van joomla 1.5 naar 2.5 en VM 1 naar VM 2

van joomla 1.5 naar 2.5 en VM 1 naar VM 2

05 jun 2013 10:01
Ik ben bezig om een website met webshop over te zetten van Joomla 1.5.26 naar 2.5.11 en VM 1.1.9 naar 2.0.20b.
Joomla 2.5 is gelukt met SPUpgrade en wat hulp van dit forum. Dus nu verder met VM. Maar waar moet ik de migratie laten plaatsvinden? In de 2.5 installatie zit geen VM, die komt niet mee met de migratie. Moet ik de upgrade van VM dan in de oude 1.5 site doen? En dan een vm2 installeren op de nieuwe site en dan de tabellen uit de database kopiëren van de 1.5 site naar de 2.5 site?
Of moet ik de oude VM1 op een of andere manier overzetten naar de nieuwe 2.5 en dan die migreren naar VM2?
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

05 jun 2013 10:08
VM 1 werkt niet in Joomla 2. Ik heb deze handleiding gevolgd en eerst VM 1 in Joomla 1.5 geupgrade naar VM2. Aangezien je je upgrade al gedaan hebt, moet je volgens mij dan VM 2 kunnen installeren in Joomla 2.5 en dan de tabellen over kunnen zetten. Zorg voor goede backups!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

05 jun 2013 10:41
Ik ben nu bezig met de upgrade van VM naar 2 in de oude Joomla 1.5. Ik loop dan vast op de migratie, stap 11 van de tutorial.
Ik krijg de melding: Fatal error: Call to undefined method JDatabaseMySQLi::getTableColumns()mijnwebsite/administrator/components/com_virtuemart/helpers/vmtable.php on line 1400

Nu heb ik al ergens gezien dat ik dat in mijn php.ini file kan uitcommenten, maar ik kan de php.ini file nergens vinden.
Die ook weer proberen op te sporen met de phpfinder, maar dan staat hij ergens hier: /usr/local/lib/php.ini
Die locatie kan ik niet vinden, dus dan moet ik een php5.ini file uploaden in mijn root. Dat heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Vind ik ook niet zo raar, want ik weet niet wat ik in die php5.ini file moet zetten. Dei heb ik dus leeg gelaten.
Heb jij enig idee hoe ik nu verder moet?
  • jecrvali

05 jun 2013 10:57
heb je deze ook gelezen?

PHP Fatal error: Call to undefined method JDatabaseMySQL::getTableColumns() in /var/www/joomla15-vm2/administrator/components/com_virtuemart/helpers/vmtable.php on line 1400

just comment the specified line out and it will work on j 1.5

//$columns = $db ->getTableColumns($this->_tbl);

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

05 jun 2013 11:23
dat was dus even een misverstandje bij mijzelf. Ik dacht dat ik die regel moet uitcommenten in de php.ini file, maar dat moet dus hier.
Dat heb ik gedaan, nu krijg ik de foutmelding niet meer.
Maar nu heb ik weer het probleem dat de migratie zelf niet lekker loopt. Ik krijg steeds de volgende melding:
Migration was interrupted by max_execution time, please restart
Dan restart ik weer, maar ik krijg steeds dezelfde melding. Ik heb de execution time verhoogd, maar dat helpt niet. Vervolgens heb ik alles per onderdeel gemigreerd, dus general, users only enz. Dat ging wel goed, maar ik zie geen producten in categorieen en ik krijg de euro ook niet ingesteld.
Misschien maar overnieuw beginnen?
  • jecrvali

05 jun 2013 11:34
Over die euro zou ik me niet zo druk maken. Ik kan me nog herinneren dat VM2 bij mij ook niet lekker draaide in de oude Joomla 1.5 site. Maar nadat ik de tabellen had overgezet naar de Joomla 2.5 site, heb ik daar alles ingesteld.
Maar je zou idd je backup van 1.5 terug kunnen zetten en nog een poging kunnen wagen.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

05 jun 2013 12:48
Ik heb de tabellen overgezet naar joomla 2.5. Ik kan nu inderdaad mijn shop currency veranderen.
Nog een probleem: ik heb heel veel categorieen en heel veel producten, maar de koppeling daartussen is verloren gegaan. Moet ik dat nu allemaal weer handmatig koppelen?

Ook ben ik alle afbeeldingen kwijt binnen vm. Die heb ik wel in de juiste map gezet: images/stories/virtuemart
  • jecrvali

05 jun 2013 13:01
Die koppeling zou wel in stand moeten blijven, dus is er toch iets niet helemaal goed gegaan met de migratie denk ik. Ook de afbeeldingen moeten gewoon gekoppeld blijven.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

05 jun 2013 13:18
Dan doe ik het maar een keertje opnieuw.
  • jecrvali

18 jun 2013 17:07
Ik ben nog steeds bezig met de migratie van mijn webshop.
Ik heb de handleiding gevolgd van ostraining die hierboven genoemd staat. Dat gaat allemaal goed t/m het installeren van vm 2 (stap 6). Als ik dan ga kijken naar mijn producten, dan staan die er allemaal in. Mijn categorieën staan er ook allemaal in. Maar de koppeling van de producten aan de categorieën waar ze in horen, is verdwenen.
Ook staan de laatste orders er niet in. Ik heb een back-up gebruikt van t/m vandaag (17 juni), maar de orders staan er maar in tot 2 juni.

Wat zou er fout gegaan zijn?

Ik heb de file /components/com_virtuemart/ hernoemd. Moet dit ook bij de file administrator/components/com_virtuemart/? Daar heb ik niets mee gedaan.
  • jecrvali

19 jun 2013 10:33

Ik heb een back-up gebruikt van t/m vandaag (17 juni), maar de orders staan er maar in tot 2 juni.

Weet je zeker dat je de juiste backup hebt gebruikt? Was dit een schone 1.5.26 site waar je nog geen eerdere migratie op hebt gedaan?
Dat van het ontbreken van de koppeling begrijp ik echt niet. Kan er ook niets over vinden helaas.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

19 jun 2013 11:33
ja, wat ik dus niet begrijp is dat ik een site heb in Joomla 1.5.26, een virtuemart in 1.1.9 die goed werkt. Alle orders staan erin, alle producten zijn aan categorieën gekoppeld, alles werkt gewoon.

Dan ga ik de vm updaten naar 2.0.18a volgens de instructies van ostraining. Ik volg ze echt stap voor stap. Dan heb ik op een gegeven moment een VM2 in mijn Joomla 1.5. En dan zie ik wel de producten en de categorieën staan, maar niet meer gekoppeld aan elkaar. En ben ik dus de orders van 2 t/m 17 juni kwijt.

Is er een andere manier om die koppeling in stand te houden? De database handmatig overzetten ofzo?
  • jecrvali
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie