- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Plaatsen configuration.php tijdens installatie op Mac
Plaatsen configuration.php tijdens installatie op Mac
10 jul 2013 10:41Bij het installeren van joomla 3.1.1 loop ik vast aan het eind.
Na het verwijderen vd installatiemap maak ik de configuration.php file.
Als ik configuration.php plaats in htdocs, dan blijft de melding:
No configuration file found and no installation code available. Exiting...
Als ik configuration.php plaats in de database (joomla311), dan wordt de melding:
Parse error: syntax error, unexpected T_CLASS, expecting T_STRING in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/joomla311/configuration.php on line 9
Hoe kan ik dit oplossen?
- djrae77
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 10:44Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even voor de duidelijkheid: je installeert Joomla lokaal met xampp? Dan wordt in principe je configuration.php automatisch aangemaakt. Dus ik begrijp even niet waarom je hem handmatig aanmaakt.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 jul 2013 10:45- hendrik60
- Joomla!NL ontdekker
10 jul 2013 11:05Bedankt voor je vlotte reactie.
Ja, ik gebruik XAMPP.
Tijdens de installatie geeft ie al aan dat hij de file niet kan aanmaken en dat ik het handmatig moet uploaden.
Kan ik liggen aan dat ik een macbook heb?
- djrae77
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 11:09 - 10 jul 2013 11:13hendrik60 schreef : En als ik het goed begrijp heb je joomla in de folder joomla311 gezet? Dan moet de configuration.php daar ook staan (in de root van joomla). En wat staat er in je configuration.php op en rond de derde regel?
Dit staat er in mijn configuration.php:
Edit WoodyF4u: Ik heb de inhoud van je configuration.php hier weggehaald. daarin staat info waarmee een hacker je site zou kunnen overnemen. Nu is dat nog lokaal, maar zodra je met die site online komt, kun je die pineut zijn. Wees dus voorzichtig met dit soort info..
- djrae77
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 11:10 - 10 jul 2013 11:10In die fase van de installatie toont Joomla! je wel hoe het bestand eruit gaat zien.
Kopieer die inhoud.
Maak met behulp van bijvoorbeeld Notepad++ een nieuwe leeg bestand aan met de naam:
configuration.php
Let op dat je bij bestandstype kiest voor 'alle bestanden'. Anders wordt het bijvoorbeeld:
configuration.php.txt
en dat werkt niet.
Plak de gekopieerde inhoud in dat bestand.
En sla dat op in je rootmap van de installatie. In jouw geval dus de map: joomla311
Daarna zal de installatie afgerond kunnen worden.
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 jul 2013 11:21Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jul 2013 11:54WoodyF4u schreef : Hoe dan ook... Het bestand wordt niet vanzelf aangemaakt, zoals je aangaf.
In die fase van de installatie toont Joomla! je wel hoe het bestand eruit gaat zien.
Kopieer die inhoud.
Maak met behulp van bijvoorbeeld Notepad++ een nieuwe leeg bestand aan met de naam:
configuration.php
Let op dat je bij bestandstype kiest voor 'alle bestanden'. Anders wordt het bijvoorbeeld:
configuration.php.txt
en dat werkt niet.
Plak de gekopieerde inhoud in dat bestand.
En sla dat op in je rootmap van de installatie. In jouw geval dus de map: joomla311
Daarna zal de installatie afgerond kunnen worden.
Dit heb ik dus al een keer of 6 gedaan! Ik weet niet waar de fout zit...
- djrae77
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 12:02djrae77 schreef :
hendrik60 schreef : En als ik het goed begrijp heb je joomla in de folder joomla311 gezet? Dan moet de configuration.php daar ook staan (in de root van joomla). En wat staat er in je configuration.php op en rond de derde regel?
Dit staat er in mijn configuration.php:
Edit WoodyF4u: Ik heb de inhoud van je configuration.php hier weggehaald. daarin staat info waarmee een hacker je site zou kunnen overnemen. Nu is dat nog lokaal, maar zodra je met die site online komt, kun je die pineut zijn. Wees dus voorzichtig met dit soort info..
DANK!
- djrae77
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 12:18Kun je aangeven of die 6x ook een foutmelding kreeg als je vervolgens naar je site ging?
Want na het plaatsen van het bestand configuration.php is de installatie vrijwel klaar.
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 jul 2013 12:48 - 10 jul 2013 12:51No configuration file found and no installation code available. Exiting...
Dat is dus het hele probleem. Ik verdwijder de installatie map, dan plaats ik het configuration.php bestand in database map 'joomla311' die in de map htdocs zit en als ik dan naar de proefwebsite wil gaan, dan krijg ik bovenstaande melding.
Het bestand moet toch in mijn database-map (joomla311) komen?
of in htdocs?
- djrae77
- Nieuw op Joomla!NL
10 jul 2013 12:48Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid