Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Probleem na backup restore via DirectAdmin
Probleem na backup restore via DirectAdmin
08 nov 2013 12:18
Gisteren heb ik geupdate naar Joomla 3.2
Omdat mijn frontend daarna niet te zien was (witte pagina) en er nog geen oplossing was, heb ik via DirectAdmin de backup teruggezet.
Nu kan ik niks met mijn site.
In de backend is het enige dat ik te zien krijg "Error displaying the error page: Application Instantiation Error"
Het lijkt erop dat alle gegevens in de configuration.php kloppen, ik zou niet weten wat ik daar nog aan moet veranderen.
Op de frontend heb ik ook een witte pagina met de error "Fatal error: Call to undefined method JSite::get() in .../plugins/system/remember/remember.php on line 94"
Ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb nog geen antwoorden gevonden via Google en op fora.
Wie kan me helpen?
Omdat mijn frontend daarna niet te zien was (witte pagina) en er nog geen oplossing was, heb ik via DirectAdmin de backup teruggezet.
Nu kan ik niks met mijn site.
In de backend is het enige dat ik te zien krijg "Error displaying the error page: Application Instantiation Error"
Het lijkt erop dat alle gegevens in de configuration.php kloppen, ik zou niet weten wat ik daar nog aan moet veranderen.
Op de frontend heb ik ook een witte pagina met de error "Fatal error: Call to undefined method JSite::get() in .../plugins/system/remember/remember.php on line 94"
Ik heb geen idee wat ik moet doen.
Ik heb nog geen antwoorden gevonden via Google en op fora.
Wie kan me helpen?
- Capotea
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
08 nov 2013 12:26
Hallo Capotea,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lijkt erop alsof er iets niet goed is gegaan met het restoren van je backup. Handigste is om je hoster te vragen om een recente backup terug te zetten. Anders heb je misschien nog iets aan dit draadje . Gaat wel over een iets andere situatie, maar is te proberen denk ik.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lijkt erop alsof er iets niet goed is gegaan met het restoren van je backup. Handigste is om je hoster te vragen om een recente backup terug te zetten. Anders heb je misschien nog iets aan dit draadje . Gaat wel over een iets andere situatie, maar is te proberen denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 nov 2013 12:42
Hallo Astrid,
Bedankt voor je antwoord.
Ik denk inderdaad ook dat er iets fout ging bij het terugzetten van de backup. Dat duurde ook erg lang.
De oplossing uit het andere draadje had ik al geprobeerd. Dat heeft voor mij niet geholpen, dat veranderde niets.
Ik zal mijn hoster nog eens vragen om een backup terug te zetten.
Gisteren was hun antwoord om op fora te gaan zoeken. Dit zou vaker voorkomen bij Joomla backups terugzetten. Maar ik vind er niks over terug op de bekende fora.
Ik laat weten hoe het verder gaat.
Bedankt voor je antwoord.
Ik denk inderdaad ook dat er iets fout ging bij het terugzetten van de backup. Dat duurde ook erg lang.
De oplossing uit het andere draadje had ik al geprobeerd. Dat heeft voor mij niet geholpen, dat veranderde niets.
Ik zal mijn hoster nog eens vragen om een backup terug te zetten.
Gisteren was hun antwoord om op fora te gaan zoeken. Dit zou vaker voorkomen bij Joomla backups terugzetten. Maar ik vind er niks over terug op de bekende fora.
Ik laat weten hoe het verder gaat.
- Capotea
- Nieuw op Joomla!NL
08 nov 2013 13:21
De hoster heeft een eerdere backup teruggezet, maar het probleem blijft identiek aan wat ik hierboven beschreef.
Er is dus niks veranderd met het terugzetten van de backup.
Wat nu? Ik weet het niet.
Er is dus niks veranderd met het terugzetten van de backup.
Wat nu? Ik weet het niet.
- Capotea
- Nieuw op Joomla!NL
08 nov 2013 13:24Dit duidt meestal op een fout in configuration.php zoals je zelf ook al aangaf.Error displaying the error page: Application Instantiation Error
Heel vreemd inderdaad dat je met een teruggezette backup dit probleem nog hebt.
Heb je een link naar je site zodat we kunnen kijken of het misschien een lokaal/DNS probleem is?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
08 nov 2013 13:54
Dat is de error in de backend inderdaad.
In de frontend staat deze: Fatal error: Call to undefined method JSite::get() in .../plugins/system/remember/remember.php on line 94
Dit is de site wandelenrondroden.nl
In de frontend staat deze: Fatal error: Call to undefined method JSite::get() in .../plugins/system/remember/remember.php on line 94
Dit is de site wandelenrondroden.nl
- Capotea
- Nieuw op Joomla!NL
08 nov 2013 14:04
Lijkt er toch op dat je hoster een te recente backup terug gezet heeft. Dus eentje van het moment dat je al problemen had.
Wat je nog zou kunnen proberen is om een compleet installatiepakket van Joomla 3.1.5 (zonder de map installation) over te zetten met ftp. Maar blijft een gok.
Wat je nog zou kunnen proberen is om een compleet installatiepakket van Joomla 3.1.5 (zonder de map installation) over te zetten met ftp. Maar blijft een gok.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
08 nov 2013 14:12
Dat zou in theorie kunnen, al waren er toen nog geen problemen zichtbaar op de site en in de backend ook niet.
In welke zin is Joomla 3.1.5 overzetten een gok? Hopen dat het helpt of hopen dat er niet meer kapot gaat?
In dat laatste geval zoek, vraag en denk ik liever even verder
In welke zin is Joomla 3.1.5 overzetten een gok? Hopen dat het helpt of hopen dat er niet meer kapot gaat?
In dat laatste geval zoek, vraag en denk ik liever even verder
- Capotea
- Nieuw op Joomla!NL
08 nov 2013 14:17 - 08 nov 2013 14:17
Hoi Capotea,
Tip: Wis voordat je de backup terug zet je data en je database op je host.
Met de update naar Joomla 3.2 is er nogal wat gewijzigd. Door eerst alles te wissen, voor de restore, sluit je uit dat hier enige invloed vanuit gaat.
Tip: Wis voordat je de backup terug zet je data en je database op je host.
Met de update naar Joomla 3.2 is er nogal wat gewijzigd. Door eerst alles te wissen, voor de restore, sluit je uit dat hier enige invloed vanuit gaat.
- Otto
- Bezoeker
08 nov 2013 14:29In zoverre dat je eigenlijk eerst moet achterhalen wat er nu op je server staat. Denk dat dat op een snelle manier te zien is als je kijkt bij je plugins. Als daar een map twofactorauth staat, dan zijn je bestanden dus al van na de update en zou je hetzelfde kunnen doen maar dan met 3.2.0.In welke zin is Joomla 3.1.5 overzetten een gok? Hopen dat het helpt of hopen dat er niet meer kapot gaat?
En ja, het blijft een gok, maar het is nu behoorlijk kapot en behalve je hoster vragen om nog een eerdere backup terug te zetten, zie ik verder geen mogelijkheden helaas.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
08 nov 2013 14:39
Bedankt voor de tips en het meedenken Astrid en Otto.
Die map twofactorauth staat inderdaad bij de plugins.
Is het dan het slimste om, zoals Otto zegt, alle data te verwijderen en de database te legen voor de backup terug te zetten?
De reden waarom ik een backup terugzette is omdat ik na de update naar Joomla 3.2 een witte pagina kreeg. Dus Joomla 3.2 opnieuw uploaden lijkt me ook niet handig op dit moment.
Die map twofactorauth staat inderdaad bij de plugins.
Is het dan het slimste om, zoals Otto zegt, alle data te verwijderen en de database te legen voor de backup terug te zetten?
De reden waarom ik een backup terugzette is omdat ik na de update naar Joomla 3.2 een witte pagina kreeg. Dus Joomla 3.2 opnieuw uploaden lijkt me ook niet handig op dit moment.
- Capotea
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden