Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

installatie pakket maken voor joomla site

installatie pakket maken voor joomla site

24 mrt 2014 15:52
#1
Hallo,

Als ik een template aanschaf via een template website krijg je een zip binnen met daarin de totale joomla installatie met de juiste componenten, de juiste template settings en een gevulde database als je zou willen.
Nu wil ik voor mijn dansschool een nieuwe site gaan bouwen, want hij is hoog nodig aan verbouwing toe. Maar omdat de huidige site in de main directory zit moet ik in een submap bouwen.
Kan je zelf ook zo'n zip bestand samen stellen van een website die je ergens geconfigureerd hebt, want ik lees een hoop draadjes over het verplaatsen van alle bestanden en dan de config.php aanpassen, maar deze methode lijkt mij veel veiliger, de vraag is alleen hoe zo'n installatie map te maken van een bestaande joomla site!

Ben benieuwd.
Discussie gesloten.
  • tyno
  • tyno's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

installatie pakket maken voor joomla site

24 mrt 2014 15:56 - 24 mrt 2014 15:56
#2
Kan, maar het is veel eenvoudiger om op je bestaande site Akeeba Backup te installeren en die dan in een submap te zetten met behulp van kickstart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 24 mrt 2014 15:56 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

installatie pakket maken voor joomla site

24 mrt 2014 16:08
#3
Oke Astrid, is dan de situatie zo dat ik in www.mijndomein.nl/new de nieuwe site bouw en dan als deze klaar is met akeeba verplaats naar de main root, en de oude verwijder

Of plaats ik de oude in een submap en die kickstart zorgt ervoor dat de oude site voorlopig benaderd wordt? zodat ik de nieuwe in de main root kan bouwen

Dit is even nieuw voor mij!

ps. is er ergens een draadje waar staat hoe ik zo'n map zou kunnen maken (aangaande mijn oorspronkelijke vraag)
Discussie gesloten.
  • tyno
  • tyno's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

installatie pakket maken voor joomla site

24 mrt 2014 16:19
#4
Dan heb ik je vraag niet goed begrepen denk ik. Het handigste is om je nieuwe site te bouwen in een submap. Zo blijft je oude site gewoon bereikbaar.
Als je nieuwe site klaar is, maak je met een ftp programma (Filezilla) je hele rootmap leeg. Dat wil zeggen alles verwijderen behalve je submap.
Dan open je je submap, selecteert alles wat daarin staat en dat sleep je gewoon 1 niveau hoger. Controleer of je submap leeg is en verwijder die dan ook.
Je logt in als administrator en verwijdert nog even de naam van de submap uit de paden naar /tmp en /logs.

Om op safe te spelen is het wel handig om voordat je deze actie onderneemt eerst een backup te maken met Akeeba.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.058 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie