Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Joomla van Xampp naar website verplaatsen

Joomla van Xampp naar website verplaatsen

28 apr 2014 10:48
#1
Hallo,

Ik gebruik dit forum veel om mijn vragen beantwoord te krijgen. Nu heb ik een probleem waarbij ik op dit forum als het internet geen oplossing kan vinden. ik wil mijn joomla site van xampp naar de server verplaatsen. Ik heb het volgende geprobeerd:

1 database van xampp via phpmyadmin geëxporteerd (naam: test.sql)-> naar cpanel website, database aangemaakt -> database geselecteerd -> importeren. vervolgens kreeg ik een warning (zie bijlage 1). Ik snap niet hoe dit probleem op te lossen

Had ik hier eerst joomla moeten installeren via ftp. en dan pas database uploaden?

2. vervolgens akeeba back up willen installeren en dan via kickstart op de server zetten. Vaker van akeeba gebruik gemaakt, maar nog nooit een site lokaal gebouwd. Nu wil ik deze installeren en lukt dit niet. ik krijg een error als in bijlage 2.

Wat doe ik fout of kan ik nog doen? Ben hier al 3 dagen mee bezig maar weet de oplossing niet te vinden. Heeft hier iemand de oplossing? Bij voorbaat dank!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • roydjah
  • roydjah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Joomla van Xampp naar website verplaatsen

28 apr 2014 10:54
#2
Voor het installeren van akeeba kun je het downloadpakket eerst uitpakken op je lokale pc. Daarna verplaatsen naar de tmp map van je lokale site. Daarna log je in op je lokale site en kies dan bij installeren de optie vanuit (tmp)map.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Joomla van Xampp naar website verplaatsen

28 apr 2014 11:12
#3
Bedankt. Ik wist niet dat het ook zo kon!
Discussie gesloten.
  • roydjah
  • roydjah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.913 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie