Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
map rechten
map rechten
03 mei 2014 13:59 - 03 mei 2014 14:05
Hallo allen,
Bedankt voor het lezen, ik heb alle mogelijke onderwerpen opgezocht in dit forum en de antwoorden geprobeerd.
Wat is het probleem ik heb op de live server een site met versie Joomla 2.5.19 www.haremaker.nl
Nu de nieuwste versie van Joomla 3.3.x uitgekomen is heb ik die op mijn PC binnen xampp heel goed draaiende.
Hier heb ik een database met een andere naam en prefix dan mijn hoofdsite.
Nu dacht ik kom ik ga op de live server een testsite zetten en verder ontwikkelen de test site is www.joomlatest.haremaker.nl
Dus heb ik bij het installeren van J3.3.0 in die subdomein de database de naam gegeven zoals die van de J3.3.0 op mijn PC met de bedoeling deze via Akeeba Backup over te brengen.
Totzover is er niets loos, maar na het installeren in het subdomein zie ik dat de mappen allemaal op rood staan, terwijl in FilleZilla de mappen allemaal op 755 en de bestanden op 644 staan.
PHP Version 5.3.23
Alle adviezen uit het forum geprobeerd maar niets helpt, wie kan mij vertellen waar het probleem is?
ter info ik had eerst een andere naam als subdomein en toen was het probleem er ook maar de hoster kon ze wel zo krijgen dat ze in de backend wel als groen stonden maar er waren toen in FileZilla drie mappen die niet aan te passen waren.
Ik heb ook een aantal keren een reset gegeven in DirectAdmin van mijn hoster ook dat hielp niet
Een heel verhaal maar wellicht heeft iemand dat ook eens meegemaakt
vr. gr. Kees pa2cjh
Bedankt voor het lezen, ik heb alle mogelijke onderwerpen opgezocht in dit forum en de antwoorden geprobeerd.
Wat is het probleem ik heb op de live server een site met versie Joomla 2.5.19 www.haremaker.nl
Nu de nieuwste versie van Joomla 3.3.x uitgekomen is heb ik die op mijn PC binnen xampp heel goed draaiende.
Hier heb ik een database met een andere naam en prefix dan mijn hoofdsite.
Nu dacht ik kom ik ga op de live server een testsite zetten en verder ontwikkelen de test site is www.joomlatest.haremaker.nl
Dus heb ik bij het installeren van J3.3.0 in die subdomein de database de naam gegeven zoals die van de J3.3.0 op mijn PC met de bedoeling deze via Akeeba Backup over te brengen.
Totzover is er niets loos, maar na het installeren in het subdomein zie ik dat de mappen allemaal op rood staan, terwijl in FilleZilla de mappen allemaal op 755 en de bestanden op 644 staan.
PHP Version 5.3.23
Alle adviezen uit het forum geprobeerd maar niets helpt, wie kan mij vertellen waar het probleem is?
ter info ik had eerst een andere naam als subdomein en toen was het probleem er ook maar de hoster kon ze wel zo krijgen dat ze in de backend wel als groen stonden maar er waren toen in FileZilla drie mappen die niet aan te passen waren.
Ik heb ook een aantal keren een reset gegeven in DirectAdmin van mijn hoster ook dat hielp niet
Een heel verhaal maar wellicht heeft iemand dat ook eens meegemaakt
vr. gr. Kees pa2cjh
Mvg Kees,
- pa2cjh
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
map rechten
03 mei 2014 14:15Tja, als je hoster er al tussen moet komen om een eenvoudige verhuizing mogelijk te maken, dan zou ik persoonlijk gaan twijfelen aan de serverconfiguratie. En als je al gezocht hebt en alles hebt geprobeerd, dan heb ik eigenlijk ook geen suggesties meer helaas.ter info ik had eerst een andere naam als subdomein en toen was het probleem er ook maar de hoster kon ze wel zo krijgen dat ze in de backend wel als groen stonden maar er waren toen in FileZilla drie mappen die niet aan te passen waren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
map rechten
03 mei 2014 14:29
Hallo Astrid,
Bedankt voor je reactie, ik had ook niet gedacht dat het wellicht een probleem is van de server waar ik niet bij kan komen.
Ik had gister telefonisch contact met de hoster en die wist ook zo 123 geen antwoord die moest toen een systeembeheerder van waar hij de servers heeft geparkeerd benaderen, maar het is nog niet klaar ik wacht af want ik had een mail gestuurd naar de hoster en aangezien het weekend is zal het nog wel duren voor ik van hem antwoord krijg.
Zodra ik wat weet laat ik het weten
Voor nu alvast bedankt en een goed weekend.
Vr. Gr. Kees
Bedankt voor je reactie, ik had ook niet gedacht dat het wellicht een probleem is van de server waar ik niet bij kan komen.
Ik had gister telefonisch contact met de hoster en die wist ook zo 123 geen antwoord die moest toen een systeembeheerder van waar hij de servers heeft geparkeerd benaderen, maar het is nog niet klaar ik wacht af want ik had een mail gestuurd naar de hoster en aangezien het weekend is zal het nog wel duren voor ik van hem antwoord krijg.
Zodra ik wat weet laat ik het weten
Voor nu alvast bedankt en een goed weekend.
Vr. Gr. Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
map rechten
04 mei 2014 11:53
Hallo
In mijn verdere onderzoek naar dit probleem heb ik iets gevonden n.l. in de relevante instellingen van mijn hoofd site staat onder andere bij Open basedir als antwoord Geen
Bij dezelfde relevante instellingen van de testsite staat bij
Open basdir als antwoord / Home / haremake / tmp var / tmp usr / local / lib / php /
Zou dit het probleem kunnen zijn of kan ik de database in de normale db kunnen opnemen met een andere prefix?
Gr Kees
In mijn verdere onderzoek naar dit probleem heb ik iets gevonden n.l. in de relevante instellingen van mijn hoofd site staat onder andere bij Open basedir als antwoord Geen
Bij dezelfde relevante instellingen van de testsite staat bij
Open basdir als antwoord / Home / haremake / tmp var / tmp usr / local / lib / php /
Zou dit het probleem kunnen zijn of kan ik de database in de normale db kunnen opnemen met een andere prefix?
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
map rechten
04 mei 2014 13:49
Zoals Astrid al aangaf ligt het waarschijnlijk aan de serverconfiguratie en niet aan de db.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
map rechten
04 mei 2014 13:55
Bedankt Webbiertje,
Ik heb in DirectAdmin op mijn hoster deze informatie gevonden.
Processor Name Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2400.003
Vendor ID GenuineIntel
Vendor ID GenuineIntel
Vendor ID GenuineIntel
Total Memory 4194304 kB
Free Memory 1602484 kB
Total Swap Memory 4194304 kB
Free Swap Memory 3594308 kB
System Uptime 10 Days, 6 Hours and 35 Minutes
Apache 2.2.23 Running
DirectAdmin 1.43.3 Running
Exim 4.80.1 Running
MySQL 5.5.30 Running
Named 9.8.2rc1 *** Stopped ***
ProFTPd 1.3.4b Running
sshd Running
dovecot 2.1.1 Running
Php 5.3.23 Installed
Gr Kees pa2cjh
Ik heb in DirectAdmin op mijn hoster deze informatie gevonden.
Vendor ID GenuineIntel
Vendor ID GenuineIntel
Vendor ID GenuineIntel
Vendor ID GenuineIntel
Total Memory 4194304 kB
Free Memory 1602484 kB
Total Swap Memory 4194304 kB
Free Swap Memory 3594308 kB
System Uptime 10 Days, 6 Hours and 35 Minutes
Apache 2.2.23 Running
DirectAdmin 1.43.3 Running
Exim 4.80.1 Running
MySQL 5.5.30 Running
Named 9.8.2rc1 *** Stopped ***
ProFTPd 1.3.4b Running
sshd Running
dovecot 2.1.1 Running
Php 5.3.23 Installed
Gr Kees pa2cjh
Mvg Kees,
- pa2cjh
map rechten
04 mei 2014 14:25
Je hebt alleen maar een probleem met het subdomein. je moet toch bij je hoster zijn om het probleem op te lossen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
map rechten
05 mei 2014 09:55
Hallo allen,
Het antwoord is dat als je bij deze hoster een subdomein aanmaakt, moet de systeembeheerder de rechten speciaal ingesteld worden.
Gr Kees pa2cjh
Het antwoord is dat als je bij deze hoster een subdomein aanmaakt, moet de systeembeheerder de rechten speciaal ingesteld worden.
Gr Kees pa2cjh
Mvg Kees,
- pa2cjh
map rechten
05 mei 2014 10:08
Dit klinkt niet echt Joomla vriendelijk. Ik zou dan toch kijken naar een Joomla vriendelijke hoster.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.949 seconden