Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

03 mei 2014 16:47
#1
Ik heb van mijn website (in onwikkeling) hospice.kerkmail.nl de upgrade gedaan van versie 2.5.20 naar 3.2.3.
Na de upgrade kreeg ik de melding:

Fatal error: Call to a member function isAdmin() on a non-object in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/plugins/system/remember/remember.php on line 42

Daarna heb ik de back-up weer teruggezet maar in de back-end zie ik alleen maar in het scherm:

Fatal error: Call to undefined method JAdministrator::setHeader() in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/libraries/cms/html/behavior.php on line 671

In de Front-end krijg ik de melding die op de site zichtbaar is en is mijn menustructuur verdwenen.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Discussie gesloten.
  • Menno-DeBron
  • Menno-DeBron's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

03 mei 2014 17:17
#2
Hoe heb je de backup teruggezet? Lijkt erop alsof je de Joomla 3 versie hebt overschreven met de Joomla 2.5 bestanden.
Die remember foutmelding komt inderdaad voor bij sommige hosters, oplossing is om voor het upgraden de map te hernoemen naar remember_oud of zoiets.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

03 mei 2014 17:30
#3
Dag Astrid,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de back-up teruggezet via het back-upcentrum van mijn provider. Vóór het upgraden heb ik niet de remembermap hernoemd of de remember.php hernoemd. Heb nu wel de remember.php hernoemd naar remember_old.php maar dat helpt niet (meer).

Mijn probleem is nu dat ik niet meer bij de back-end kan komen en ook de site niet meer te zien is, anders dan de header.

Als je nog een oplossing zou weten, dan hoor ik die graag. Ik heb ook al aan de provider gevraagd waarom de back-up niet teruggezet kan worden maar ik verwacht i.v.m. het weekend niet eerder een reactie dan na maandag (bevrijdingsdag).

Alvast bedankt voor je reactie.

Menno
Discussie gesloten.
  • Menno-DeBron
  • Menno-DeBron's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

03 mei 2014 18:00
#4
Helaas. Beetje onhandig dat je niet zelf een backup hebt gemaakt voordat je zo'n grote upgrade gaat doen. Maar als je die niet hebt, dan ben ik bang dat je toch op je hoster zult moeten wachten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

08 mei 2014 21:07
#5
Is dit al opgelost?
Vandaag kwam ik namelijk dezelfde error tegen bij updaten van 2.5.20 naar 3.3.0
Na even zoeken vond ik een workaround die bij mij heeft gewerkt.
Voordat je gaat updaten zorg je er eerst voor dat alle extensies op de laatste versie draaien.
Vervolgens zet je de plugin "Systeem - Onthoud mij" tijdelijk uit via Pluginbeheer.
Dan start je de update naar Joomla! 3.3.0
Als die klaar is schakel je de plugin weer in.

Ik hoop natuurlijk wel voor je dat je een back-up via je provider hebt kunnen terughalen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

09 mei 2014 10:05
#6
Wouter, dank voor je antwoord. Ik ben nog bezig met de provider. Ik heb op deze manier al wel een oude back-up (1/2 jaar) terug kunnen zetten.
Ik hoop er met de provider nog uit te kunnen komen (Backup via DirectAdm). Als het gelukt is zal ik het draadje sluiten.

Groeten, Menno
Discussie gesloten.
  • Menno-DeBron
  • Menno-DeBron's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

09 mei 2014 18:35 - 09 mei 2014 18:37
#7
Ik heb via de provider de back-up terg kunnen zetten en dat ging goed. Vervolgens de plugin "Systeem - Onthoud mij" uitgeschakeld en daarna de upgrade gedaan naar versie 3.3.0. Dat is allemaal gelukt.

Ik heb alleen nog problemen met het Realpin prikbord en met Chronoforms:

Prikbord Realpin geeft volgende meldingen:

Warning: require_once(/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_realpinDScontroller.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_realpin/realpin.php on line 14

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_realpinDScontroller.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_realpin/realpin.php on line 14

Chronoforms:
- Contactformulier geeft deze meldingen:

Warning: require_once(/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_htmlDScomponentsDScom_chronoformsDSchronoforms.html.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_chronoforms/chronoforms.php on line 62

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_htmlDScomponentsDScom_chronoformsDSchronoforms.html.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_chronoforms/chronoforms.php on line 62

- Ander Chronoformsformulier geeft deze meldingen:

Warning: require_once(/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_htmlDScomponentsDScom_chronoformsDSchronoforms.html.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_chronoforms/chronoforms.php on line 62

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_htmlDScomponentsDScom_chronoformsDSchronoforms.html.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/hospice/domains/hospice-assen.nl/public_html/components/com_chronoforms/chronoforms.php on line 62

Is hier iets over bekend? Anders zal ik denk ik Realpin en Chronoforms moeten deïnstalleren en opnieuw installeren en de formulieren opnieuw maken.

Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.

Het uitzetten van de plugin "Systeem-onthoud mij" zou eigenlijk vermeld moeten worden bij het downloaden van het update-bestand.

Edit Astrid: Ik heb de foutmeldingen tussen tags geplaatst i.v.m. de leesbaarheid, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 09 mei 2014 18:37 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Menno-DeBron
  • Menno-DeBron's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

09 mei 2014 18:41 - 09 mei 2014 18:42
#8
Vermoed dat dat veroorzaakt wordt doordat de versies van de extensies niet geschikt zijn voor Joomla 3. Chronoforms kan je er in principe overheen installeren, maar je kunt ook je formulieren exporteren, Chrono de-installeren, dan de juiste versie installeren en je formulieren weer importeren.

Realpin ken ik helaas niet.
Maak wel eerst een backup voor de zekerheid!
:off:
En die fout met remember.php komt niet altijd voor. Het is nogal raadselachtig waarom dat soms gebeurt.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 mei 2014 18:42 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Upgrade Joomla 2.5.20 naar 3.2.3

09 mei 2014 20:33
#9
Ik kom niet meer bij Chronoforms in de Back-end. Kom de formulieren niet meer exporteren. Ik heb de nieuwste versie gedownload. Ook van Realpin heb ik een nieuwe versie gedownload. Wel weer even uitzoeken hoe het ook alweer ging maar daar kom ik wel uit.

Dank voor jullie medewerking.
Ik zal het draadje sluiten.
Discussie gesloten.
  • Menno-DeBron
  • Menno-DeBron's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.787 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie