Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Update van J2.5.19 naar J3.2.4 met JoomlaNL-download
04 jun 2014 14:44
Goede middag
Ik heb van deze website, de download link gehaald om van Joomla versie 2.5.19 naar Joomla 3.2.4 te gaan.
De installatie op zich, zou volgens het systeem OK zijn, maar ik had onder de groene OK balk een hele lijst met file error's die volgens mij verwezen naar tabellen in de database.
Ik klikte te snel, dus ik kan het hier niet kopiëren, sorry
Alle content zit nog wel in de website, maar de website zelf is niet meer toegankelijk.
ik krijg een error op het scherm.
Ook in Joomla 3.2.4 is de extra update-link van Joomla zelf niet aanwezig, die joomla en extensies controleert op updates.
Ik heb van deze website, de download link gehaald om van Joomla versie 2.5.19 naar Joomla 3.2.4 te gaan.
De installatie op zich, zou volgens het systeem OK zijn, maar ik had onder de groene OK balk een hele lijst met file error's die volgens mij verwezen naar tabellen in de database.
Ik klikte te snel, dus ik kan het hier niet kopiëren, sorry
Alle content zit nog wel in de website, maar de website zelf is niet meer toegankelijk.
ik krijg een error op het scherm.
Ook in Joomla 3.2.4 is de extra update-link van Joomla zelf niet aanwezig, die joomla en extensies controleert op updates.
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
04 jun 2014 14:48
Wat voor error? Waren al je extensies wel geschikt voor Joomla 3?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 jun 2014 14:57
En als aanvulling op de vraag van Astrid:
1. Heb je een back-up gemaakt van je 2.5.19 site?
2. Heb je wel eerst geupdate naar 2.5.20?
3. Heb je onderzocht of alle extensies die je hebt draaien in 2.5 zonder problemen naar Joomla! 3.x kunnen? Er zijn namelijk extensies die je moet deïnstalleren of uitschakelen voor de update naar Joomla! 3.x
Het is in ieder geval verstandig om eerst de back-up terug te zetten, daarna op bovenstaande vragen een antwoord zoeken en pas daarna de update opnieuw draaien.
En als je weer in je 2.5-site bent, controleer dan ook even of daar de optie Joomla!-update via Componenten beschikbaar is. Want dat is de eerste weg om de update vanuit 2.5 naar 3.x mee te starten.
1. Heb je een back-up gemaakt van je 2.5.19 site?
2. Heb je wel eerst geupdate naar 2.5.20?
3. Heb je onderzocht of alle extensies die je hebt draaien in 2.5 zonder problemen naar Joomla! 3.x kunnen? Er zijn namelijk extensies die je moet deïnstalleren of uitschakelen voor de update naar Joomla! 3.x
Het is in ieder geval verstandig om eerst de back-up terug te zetten, daarna op bovenstaande vragen een antwoord zoeken en pas daarna de update opnieuw draaien.
En als je weer in je 2.5-site bent, controleer dan ook even of daar de optie Joomla!-update via Componenten beschikbaar is. Want dat is de eerste weg om de update vanuit 2.5 naar 3.x mee te starten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
04 jun 2014 16:46 - 04 jun 2014 16:47
Goede middag
Ik heb inderdaad rechtstreeks de update gedaan via de link op deze website: Joomla 2.5-> 3.2.4 updatepakket
( www.joomlanl.nl/downloads/category/14-updatepakketten )
Er is dus geen update van 2.5.19 naar 2.5.20 gebeurd.
Vermits er in de omschrijving "2.5.x" stond, ging ik er vanuit dat alles werkte
De error's die ik kreeg, waren van toepassing op de database.
Hoe ik het zou interpreteren, is dat het systeem de indeling van de database niet kon aanpassen van J2 naar J3
Ik ging er ook vanuit dat ik een backup had op mijn server, via DirectAdmin.
Blijkbaar stond dit nog niet op punt, en was er dus geen.
Ik heb ondertussen al met de serverbeheerder contact gehad, en hij gaat proberen mij een backup door te sturen.
De enige plugin die ik geïnstalleerd heb, was Phoca Gallery.
Ik heb nog geprobeerd om deze te updaten, doch zonder succes.
Voor de veiligheid heb ik nu alles verwijderd, en ben ik bezig aan het opnieuw inputten van data.
Van het content-gedeelte uit de PHPMyAdmin had ik gelukkig wel een backup.
Joomla!-update is hier trouwens ook niet beschikbaar
Ik heb inderdaad rechtstreeks de update gedaan via de link op deze website: Joomla 2.5-> 3.2.4 updatepakket
( www.joomlanl.nl/downloads/category/14-updatepakketten )
Er is dus geen update van 2.5.19 naar 2.5.20 gebeurd.
Vermits er in de omschrijving "2.5.x" stond, ging ik er vanuit dat alles werkte
De error's die ik kreeg, waren van toepassing op de database.
Hoe ik het zou interpreteren, is dat het systeem de indeling van de database niet kon aanpassen van J2 naar J3
Ik ging er ook vanuit dat ik een backup had op mijn server, via DirectAdmin.
Blijkbaar stond dit nog niet op punt, en was er dus geen.
Ik heb ondertussen al met de serverbeheerder contact gehad, en hij gaat proberen mij een backup door te sturen.
De enige plugin die ik geïnstalleerd heb, was Phoca Gallery.
Ik heb nog geprobeerd om deze te updaten, doch zonder succes.
Voor de veiligheid heb ik nu alles verwijderd, en ben ik bezig aan het opnieuw inputten van data.
Van het content-gedeelte uit de PHPMyAdmin had ik gelukkig wel een backup.
Joomla!-update is hier trouwens ook niet beschikbaar
- Seppe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
04 jun 2014 19:59
Onlangs en ik begonnen met een artikel over update-problemen als je van Joomla! 2.5.x naar 3.x.x gaat.
De standaard Joomla!-update zonder extensies lukt nog wel, maar enkele extensies (waaronder Phoca Gallery) kun je niet 1-op-1 mee-updaten.
Het artikel met enkele tips vind je hier .
Ik hoop voor je dat je met die back-up weer een werkende 2.5-site kunt herstellen
Installeer dan gelijk even Akeeba Backup.
Daarmee maak je snel en eenvoudig een back-up van alle mappen en bestanden + de database.
Erg handig voor de veiligheid tijdens een update-proces
De standaard Joomla!-update zonder extensies lukt nog wel, maar enkele extensies (waaronder Phoca Gallery) kun je niet 1-op-1 mee-updaten.
Het artikel met enkele tips vind je hier .
Ik hoop voor je dat je met die back-up weer een werkende 2.5-site kunt herstellen
Installeer dan gelijk even Akeeba Backup.
Daarmee maak je snel en eenvoudig een back-up van alle mappen en bestanden + de database.
Erg handig voor de veiligheid tijdens een update-proces
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
07 jun 2014 08:52
Ik heb het vervolg van je vraag
afgesplitst
, omdat dit niet meer over updaten gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.712 seconden