Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 08:16
#1
Hallo,

Ik heb een website ge-upgrade van versie 2.5.22 >> 3.31. Opzich is dit gelukt alleen lukt het niet om joomla een mail te laten versturen bv een formulier. Ook het registreren van nieuwe gebruikers lukt niet (omdat joomla dan ook moet mailen) De website draait nu op xampp maar ik heb ook wamp geprobeerd en heb meerdere malen de website overnieuw geïnstalleerd. Ook phpmail,send mail en SMTP uitvoerig geprobeerd. Ook op een server lukt het niet, ik weet dat mijn mail server instellingen helemaal goed staan. Heel vreemd misschien maar bij alle keren dat ik het opnieuw heb geïnstalleerd is het 1 x wel gelukt. Is er misschien een module of plugin die ik moet aanpassen, is dit een bekend probleem? Of zijn er andere mogelijkheden die ik nog zou kunnen proberen? Bedankt voor de hulp,
Discussie gesloten.
  • hans3103
  • hans3103's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 09:17
#2
Localhost kan je alleen werkend krijgen met smtp en dan dezelfde gegevens gebruiken als die je bijvoorbeeld bij je accountinstellingen in Outlook of livemail gebruikt. Die andere twee werken niet lokaal (zonder dat je eerst eventueel heel veel andere dingen instelt).

Als het op je server niet werkt, dan moet je contact met je hoster opnemen. De beste manier om e.e.a. te testen is door het standaard contactformulier van Joomla te gebruiken overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 17:41
#3
Astrid bedankt voor het snelle antwoord maar ik heb alles goed staan, ik doe de hosting zelf maar dit is een probleem waar ik zo niet uitkomt. Ik ga verder wat proberen en hoop dat ik eruit kom......
Discussie gesloten.
  • hans3103
  • hans3103's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 20:12
#4
Het vreemde is het volgende, voor de update dus joomla 2.5 heb ik op dezelfde server 2x joomla geïnstalleerd dit uiteraard gescheiden van elkaar. Met precies dezelfde mail instellingen werkt het bij de ene wel bij de andere niet. Als ik een schone 2.5 of 3.0 installeer werkt het goed. Ik gebruik dan smtp email. Zijn er misschien modules of schrijfrechten die ergens het mailen tegenhouden? Of zou er iets in de datebase kunnen fout kunnen zijn waardoor het mailen word geblokeerd? Ik hoopte dat het bij de update van 2.5 naar 3.3.1 weer zou gaan werken omdat er bestanden overschreven zouden worden maar helaas werkt het niet.
Discussie gesloten.
  • hans3103
  • hans3103's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 20:17 - 18 jun 2014 20:18
#5
Niet dat ik weet. Maar je kunt er een keer een compleet installatie pakket (zonder de map installation) overheen zetten. Foutrapportage op maximum zou misschien ook nog een oorzaak kunnen laten zien of de Apache error logs of de mail logs van je server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 jun 2014 20:18 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

18 jun 2014 20:17
#6
Omdat je zelf de server beheert, is het voor jou geen probleem om er nog een schone Joomla! 3.3.1-site bij te installeren.
Ik ben benieuwd of die site het dan ook niet doet.
Als dat het geval is, ligt het niet aan Joomla!, maar aan de serverinrichting.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

update van 2.5 >>3.3 mail probleem

23 jun 2014 16:13 - 23 jun 2014 16:14
#7
Het probleem is verholpen als je via je ftp programma in de map libraries/phpmailer het bestand phpmailer.php overschrijft met dit bestand uit een joomlaversie voor 2.5.4. Dit moet je elke keer doen als er een update geweest is van Joomla
Laatst bewerkt 23 jun 2014 16:14 door CGproductions.
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie