Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost SQL fout in database

SQL fout in database

02 jul 2014 09:46 - 02 jul 2014 09:47
#1
Hallo,

Ik heb op mijn PC een Joomlasite op Joomla 3.3.1 (de laatste update)

Als ik een instelling wil saven dan krijg ik een foutmelding nummer 1146 met een opmerking SQL=TRUNCATE TABLE in een tabel die er niet is genaamd prefix_updates. (prefix is natuurlijk bij mij anders)
Bij het saven van een gegeven in een andere extensie geeft hij dezelfde foutmelding nummer 1146 met dan soms een andere SQL=

Bij de controle m.b.v. phpMyAdmin van de database zie ik die tabel niet.
Nu wil ik in phpMyAdmin aan de hand van een boek over php & Mysql van easy computing een tabel toevoegen.
Nu vul ik dus de prefix_updates als naam in en dan geeft het programma aan dat deze tabel reeds bestaat maar ik zie hem niet in de lijst van tabellen.
Ik heb gekeken ter vergelijking in de database van mijn site bij mijn host dus de site die op internet te zien is Joomla 2.5.22 of daar ook dezelfde tabel bestaat en dat is ook juist, ik heb die tabel bekeken en alle onderdelen bekeken en even op papier geschreven het waren er 14 dus wat doe ik dan ik ga in de database op mijn PC hetzelfde aanbrengen maar dan bij het opslaan geeft hij aan dat de tabel reeds bestaat maar ik zie hem niet, even opslaan met een andere prefix wordt hij wel opgeslagen en zie ik hem in de lijst maar dat is natuurlijk niet wenselijk
Wie heeft een idee wat deze fout melding kan zijn

Alvast bedankt voor het antwoord
Gr Kees
Mvg Kees,
Laatst bewerkt 02 jul 2014 09:47 door pa2cjh.
Discussie gesloten.
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 425

SQL fout in database

02 jul 2014 10:08
#2
Snelste is om de hele site te verwijderen en opnieuw te beginnen. Verder is dit een probleem met je locale server, dus als je per se wilt weten wat er fout gaat, dan even op het forum van de makers kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

SQL fout in database

02 jul 2014 16:41
#3
Hallo Astrid,

Ik heb de site helemaal schoongemaakt (map Leeg ) en ook de database helemaal geleegd en heb een eerdere backup terug gezet en nu werkt het wel goed ook heb ik de naam van de database verandert en toen zag ik wel na het installeren de tabel prefix_updates er in staan dus nu is het en blijft het hopenlijk goed.
Vr Gr. Kees
Mvg Kees,
Discussie gesloten.
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 425
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.798 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie