Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Waarom back up maken bij het opnieuw installeren template
16 aug 2014 07:57
Door mijn gebrek aan kennis in het bouwen van een website heb ik dus een groot aantal aanpassingen in de template ( JSN-Gruve-free en JSN-gruve-pro) gedaan i.p.v. deze vast te leggen in custom.css. Nu is mij op het forum geadviseerd om eerst een back-up te maken, daarna de templates te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar nu komt het: het is misschien erg dom, maar wat heeft de back up voor een zin? Als ik de templates opnieuw installeer en ik zou de back up terugzetten dan ben ik toch weer op hetzelfde punt als dat ik nu ben, met allemmaal wijzigingen aan gebracht in de template van JSN-Gruve-free en JSN-gruve-pro? Moet ik niet gewoon met een schone lei beginnen en vanaf nul met een schone template beginnen op te bouwen? Natuurlijk heb ik een back-up gemaakt allen begrijp ik in dit geval het nut niet.
Dank voor jullie reakties
Dank voor jullie reakties
- Lunast
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
16 aug 2014 08:19
De back-up is het punt waarop je kunt terugvallen als het nieuwe wat je aan het inrichten bent toch niet blijkt te werken.
Wanneer je de templates die je nu hebt geïnstalleerd straks hebt verwijderd, kun je ze opnieuw gaan inrichten.
Gaat er dan iets mis, dan kun je altijd terug naar je back-up.
Maar volgens mij hoef je niet zover te gaan. (Wel eerst een actuele back-up maken).
Als je kiest voor JSN-Gruve PRO, dan kun je ook het volgende doen:
Verwijder met een FTP-programma de map css uit je template-map.
Pak het installatiepakket van JSN Gruve op je PC uit en plaats de map css die je daar vindt in de templatemap JSN Gruve op je site via een FTP-programma.
Maak een leeg bestand custom.css aan en plaats dat erbij in dezelfde map.
Stel in je template-instellingen in dat je verwijst naar custom.css
Vervolgen ga je nu de aanpassingen die je wil gaan maken in het css, plaatsen in het bestand custom.ss
En dan ben je weer net zover als voor deze actie, met dat verschil dat als JoomlaShine een update voor het template uitbrengt, jouw aanpassingen niet worden overschreven.
Wanneer je de templates die je nu hebt geïnstalleerd straks hebt verwijderd, kun je ze opnieuw gaan inrichten.
Gaat er dan iets mis, dan kun je altijd terug naar je back-up.
Maar volgens mij hoef je niet zover te gaan. (Wel eerst een actuele back-up maken).
Als je kiest voor JSN-Gruve PRO, dan kun je ook het volgende doen:
Verwijder met een FTP-programma de map css uit je template-map.
Pak het installatiepakket van JSN Gruve op je PC uit en plaats de map css die je daar vindt in de templatemap JSN Gruve op je site via een FTP-programma.
Maak een leeg bestand custom.css aan en plaats dat erbij in dezelfde map.
Stel in je template-instellingen in dat je verwijst naar custom.css
Vervolgen ga je nu de aanpassingen die je wil gaan maken in het css, plaatsen in het bestand custom.ss
En dan ben je weer net zover als voor deze actie, met dat verschil dat als JoomlaShine een update voor het template uitbrengt, jouw aanpassingen niet worden overschreven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
16 aug 2014 08:41
Wouter
Dank je wel weer voor je (snelle) reactie. Dit verhaal geeft de burger weer moed. Maar een paar vragen: ik moet een nieuw custos.css aanmaken, maar ik heb nu toch ook al een custom.css en gaat dit elkaar dan niet tegen werken of kan ik dit bestand ook direct naar deze map kopiëren? Ik heb voor de zekerheid de tekst uit dit custom.css bestand gekopieerd naar teksteditor zodat ik de laatste wijzigingen vanaf woensdag dus apart bewaard heb. En hoe kan ik de template instellingen laten verwijzen naar custom.css. Tot slot dit geldt voor JSN-gruve-pro, maar hoe zit het dan met JSN-gruve-free hier zullen ook wijzigingen instaan die, waarschijnlijk er niet in behoren te staan?
Dank wederom
Dank je wel weer voor je (snelle) reactie. Dit verhaal geeft de burger weer moed. Maar een paar vragen: ik moet een nieuw custos.css aanmaken, maar ik heb nu toch ook al een custom.css en gaat dit elkaar dan niet tegen werken of kan ik dit bestand ook direct naar deze map kopiëren? Ik heb voor de zekerheid de tekst uit dit custom.css bestand gekopieerd naar teksteditor zodat ik de laatste wijzigingen vanaf woensdag dus apart bewaard heb. En hoe kan ik de template instellingen laten verwijzen naar custom.css. Tot slot dit geldt voor JSN-gruve-pro, maar hoe zit het dan met JSN-gruve-free hier zullen ook wijzigingen instaan die, waarschijnlijk er niet in behoren te staan?
Dank wederom
- Lunast
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
16 aug 2014 08:50
1.Waarom werk je met twee templates?
2. Je huidige custom.css kun je inderdaad ook weer gebruiken in het vernieuwde template.
3. Wat je in de Free hebt gewijzigd weet jij alleen zelf, dus dat moet je zien te achterhalen en anders ben je dat kwijt.
4. De verwijzing naar custom.css staat bij de meeste templates van JSN in de template-instellingen en dan de tab "SEO & System".
Je moet dan in het blok achter "Custom CSS/JS File(s)" alleen het woord custom.css te typen.
Maar omdat je vraag eigenlijk ging de reden van het maken van een back-up en die vraag is beantwoord, sluit ik dit topic.
Mocht je meer vragen over templates en aanpassingen hebben, maak dan even een nieuw topic aan.
2. Je huidige custom.css kun je inderdaad ook weer gebruiken in het vernieuwde template.
3. Wat je in de Free hebt gewijzigd weet jij alleen zelf, dus dat moet je zien te achterhalen en anders ben je dat kwijt.
4. De verwijzing naar custom.css staat bij de meeste templates van JSN in de template-instellingen en dan de tab "SEO & System".
Je moet dan in het blok achter "Custom CSS/JS File(s)" alleen het woord custom.css te typen.
Maar omdat je vraag eigenlijk ging de reden van het maken van een back-up en die vraag is beantwoord, sluit ik dit topic.
Mocht je meer vragen over templates en aanpassingen hebben, maak dan even een nieuw topic aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden