Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
oude Joomla bestanden (website) installeren
18 aug 2014 09:54 - 18 aug 2014 10:19
Ik heb zojuist Joomla geïnstalleerd, want ik heb van een verhuizing de bestanden van een website op mijn pc staan die ik weer wil uploaden, want die oude website is even nodig om de teksten te kunnen overnemen.
Ik weet nu niet welke bestanden ik (via FilleZilla) moet uploaden vanuit die map.
Iemand die mij kan helpen?
nieuw met Joomla
Edit Astrid: Ik heb "Spoed hulp nodig " uit je post verwijderd. Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Lees s.v.p. ook de forumregels even door.
Ik weet nu niet welke bestanden ik (via FilleZilla) moet uploaden vanuit die map.
Iemand die mij kan helpen?
nieuw met Joomla
Edit Astrid: Ik heb "Spoed hulp nodig " uit je post verwijderd. Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Lees s.v.p. ook de forumregels even door.
- Carmen73
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 10:14
Beste Carmen73
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Hoe heb je de back-up van de oude site gemaakt?
Met behulp van Akeeba Backup of handmatig?
In het laatste geval moet je zowel de bestanden en mappen hebben, maar ook een back-up van de database.
Graag dus even wat meer info.
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Hoe heb je de back-up van de oude site gemaakt?
Met behulp van Akeeba Backup of handmatig?
In het laatste geval moet je zowel de bestanden en mappen hebben, maar ook een back-up van de database.
Graag dus even wat meer info.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 aug 2014 10:34
Ik heb in FilleZilla ingelogd en ben in de map gegaan van die website, daarna heb ik al die mappen en bestanden geselecteerd en klikte op downloaden. Daarna had ik alles op mijn pc staan. Toen heb ik de Hostnet opgezegd en kreeg het token voor de verhuizing.
Ik dacht zelf, dat ik daar zo even de mappen en bestanden in kon plaatsen, maar begreep nu dat ik wel eerst Joomla moest installeren. Nu ik dat heb gedaan, zit ik nog steeds met al die mappen en bestanden op mijn pc, waarin natuurlijk ook nog oude (ftp) inloggegevens staan, van die oude Hostnet.
Pfff, ik maak zelf mijn website met Wordpress en wilde dit wel even voor iemand doen
Probleem is, dat ik dit dus niet voor elkaar krijg terwijl die persoon het graag a.s. woensdag wilt laten zien aan iemand, die hem kan helpen met een financiering. Ik heb dus iets beloofd, maar kan het niet voor elkaar krijgen. Help!
Ik dacht zelf, dat ik daar zo even de mappen en bestanden in kon plaatsen, maar begreep nu dat ik wel eerst Joomla moest installeren. Nu ik dat heb gedaan, zit ik nog steeds met al die mappen en bestanden op mijn pc, waarin natuurlijk ook nog oude (ftp) inloggegevens staan, van die oude Hostnet.
Pfff, ik maak zelf mijn website met Wordpress en wilde dit wel even voor iemand doen
Probleem is, dat ik dit dus niet voor elkaar krijg terwijl die persoon het graag a.s. woensdag wilt laten zien aan iemand, die hem kan helpen met een financiering. Ik heb dus iets beloofd, maar kan het niet voor elkaar krijgen. Help!
- Carmen73
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 10:39
Als je met Wordpress werkt, dan zou je toch moeten weten dat dit soort sites bestaan uit bestanden en een database. Je kunt je site dus alleen werkend krijgen als je ook een backup van de database hebt en die importeert via phpmyadmin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 aug 2014 10:43
Je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt door alleen de mappen en bestanden naar je PC te halen.
Het installeren van Joomla! op de nieuwe server is niet voldoende.
Je moet van de oude server bij Hostned ook de database als back-up meenemen.
Als je die nu niet hebt, zal het niet lukken om je site bij de nieuwe provider weer te activeren.
Dat was je overigens bij Wordpress ook niet gelukt zonder database.
Ik hoop voor je dat Hostned je nog aan een volledige back-up (inclusief database) kan helpen.
Het installeren van Joomla! op de nieuwe server is niet voldoende.
Je moet van de oude server bij Hostned ook de database als back-up meenemen.
Als je die nu niet hebt, zal het niet lukken om je site bij de nieuwe provider weer te activeren.
Dat was je overigens bij Wordpress ook niet gelukt zonder database.
Ik hoop voor je dat Hostned je nog aan een volledige back-up (inclusief database) kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 aug 2014 11:45
Hmmmm, ja was niet erg handig van me inderdaad.
Ik ben bang dat ik het heb verprutst.
Nu snel een nieuwe maken met WP!
Bedankt voor jullie reacties, het was een ware les!
Ik ben bang dat ik het heb verprutst.
Nu snel een nieuwe maken met WP!
Bedankt voor jullie reacties, het was een ware les!
- Carmen73
- Nieuw op Joomla!NL
18 aug 2014 11:54
Succes met WP.
Volgende keer graag wat voorzichtiger met Joomla!
Ik sluit dit topic.
Volgende keer graag wat voorzichtiger met Joomla!
Ik sluit dit topic.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden