Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kopie van website van XAMMP naar server van hosting provider
Kopie van website van XAMMP naar server van hosting provider
20 aug 2014 12:35 - 20 aug 2014 12:36
Astrid schreef dit in antwoord op een eerdere vraag:
Nu heb ik dus nog een nieuwe vraag:
Ik heb de site lokaal geupgrade naar 3.3 omdat ik op de server van de hosting provider te weinig ruimte had. Dat is zojuist aangepast en dus geen belemmering meer. Nu zou het handig zijn om deze online te zetten in een submap en de lokale database te exporteren naar een nieuwe database op de server zodat ik daar verder kan experimenteren en een link kan geven aan Artisteer support om mij met een ander probleem te kunnen helpen. Is ergens beschreven welke handelingen ik precies moet doen en waar ik die submap moet plaatsen om de nieuwe website online te kunnen zien en om deze eerst te kunnen vervolmaken alvorens ik mijn oude site vervang door de nieuwe?
Maar je weet nu in ieder geval zeker dat je backup goed is en je weet hoe je hem terug moet zetten. Je zou overigens ook nog een extra database aan kunnen maken en nog een keer je backup (met de nieuwe database gegevens) kunnen restoren in een submap. Dan kan je daar experimenteren en blijft je 2.5 site gewoon netjes online.
Nu heb ik dus nog een nieuwe vraag:
Ik heb de site lokaal geupgrade naar 3.3 omdat ik op de server van de hosting provider te weinig ruimte had. Dat is zojuist aangepast en dus geen belemmering meer. Nu zou het handig zijn om deze online te zetten in een submap en de lokale database te exporteren naar een nieuwe database op de server zodat ik daar verder kan experimenteren en een link kan geven aan Artisteer support om mij met een ander probleem te kunnen helpen. Is ergens beschreven welke handelingen ik precies moet doen en waar ik die submap moet plaatsen om de nieuwe website online te kunnen zien en om deze eerst te kunnen vervolmaken alvorens ik mijn oude site vervang door de nieuwe?
- docneet
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
20 aug 2014 12:46 - 20 aug 2014 12:47
Het handigste doe je dat met
Akeeba
backup. Maak een backup van je lokale site met Akeeba.
Maak een nieuwe map op je server en maak een nieuwe database aan (schrijf de gegevens hiervan op of kopieer ze naar kladblok).
Zet het door Akeeba gegenereerde .jpa bestand samen met kickstart.php in die nieuwe map.
Type jouwurl.nl/nieuwemap/kickstart.php en volg de stappen.
Maak een nieuwe map op je server en maak een nieuwe database aan (schrijf de gegevens hiervan op of kopieer ze naar kladblok).
Zet het door Akeeba gegenereerde .jpa bestand samen met kickstart.php in die nieuwe map.
Type jouwurl.nl/nieuwemap/kickstart.php en volg de stappen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 aug 2014 13:04
Ik ga er mee aan de slag, maar heb nog 1 vraagje: Moet die map in public_html worden aangemaakt of 1 niveau hoger?
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
20 aug 2014 13:08
Als je bij je hoster een map public_html hebt waar je originele Joomla site staat, dan maak je daar dus een nieuwe map aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 aug 2014 13:40 - 21 aug 2014 22:23
Ik heb de stappen gevolgd en toen bleek de gehele website niet meer bereikbaar. Ik kreeg echter ook een melding dat er problemen waren met het beveiligingscertificaat. Na een mailtje aan de hosting provider bleek het probleem bij hen te liggen. Het certificaat moest nog aangepast worden nadat men de webruimte had uitgebreid. Nu functioneren zowel mijn oude site als mijn nieuwe. Ik ga met Artisteer in conclaaf hoe ik de feedweergave kan aanpassen. Daarna finetunen van de nieuwe site.[strike] Als dat gebeurd is dan moet de nieuwe site verhuizen naar de huidige, Dus van
www.mijndomein.nl/test
naar
www.mijndomein.nl
. Hoe doe ik dat het meest veilig, dus zonder het risico data kwijt te raken?[/strike]
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
21 aug 2014 22:24
Graag 1 onderwerp per topic.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden