Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost testsite van xampp naar host
testsite van xampp naar host
25 aug 2014 09:28
Mijn allereerste website is bijna klaar. Dit gedaan via xampp en Joomla 3.3.
Nu wil de website online zetten. Ik lees op forum dat er goede ervaringen zijn met Wned. nl.
Mijn vraag is deze link xampp naar website voldoende of moet ik deze link AkeebaBackup ook gebruiken? En een kind kan de was doen?
Via xampp, htdocs heb ik een mapje aangemaakt: testsite. Om alles netjes te houden wilde ik de naam veranderen in de naam van de website. Maar helaas toen vond ie de website niet meer. Is het nodig en verstandig om de naam te veranderen? Zo ja, waar moet ik dan alles aanpassen in Joomla bij Algemene Instellingen?
Alvast bedankt.
Margarita
Nu wil de website online zetten. Ik lees op forum dat er goede ervaringen zijn met Wned. nl.
Mijn vraag is deze link xampp naar website voldoende of moet ik deze link AkeebaBackup ook gebruiken? En een kind kan de was doen?
Via xampp, htdocs heb ik een mapje aangemaakt: testsite. Om alles netjes te houden wilde ik de naam veranderen in de naam van de website. Maar helaas toen vond ie de website niet meer. Is het nodig en verstandig om de naam te veranderen? Zo ja, waar moet ik dan alles aanpassen in Joomla bij Algemene Instellingen?
Alvast bedankt.
Margarita
template: protostar
Joomla! 3.9.10
Joomla! 3.9.10
- margarita
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
25 aug 2014 10:02
Hoi Margarita.
Mijn voorkeur gaat uit om gebruik te maken van akeeba.
Na de backup, upload je dit .jpa bestand samen met kickstart.php naar de root van de je domein. (je moet niet eerst joomla installeren, de directory dient leeg te zijn)
Ga daarna naar www.jedomein/kickstart.php en volg de stappen die je ziet. Binnen een paar minuten is je site dan online.
Succes!
Mijn voorkeur gaat uit om gebruik te maken van akeeba.
Na de backup, upload je dit .jpa bestand samen met kickstart.php naar de root van de je domein. (je moet niet eerst joomla installeren, de directory dient leeg te zijn)
Ga daarna naar www.jedomein/kickstart.php en volg de stappen die je ziet. Binnen een paar minuten is je site dan online.
Succes!
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
25 aug 2014 10:18
Helemaal met Romke eens. Wil je alleen nog even deze
link
geven. Die legt het stap voor stap uit.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 aug 2014 11:20 - 25 aug 2014 11:26
Heb de link erbij gepakt.
Ik probeer Akeeba te installeren via web, gezocht op Akeeba. Dan kom ik uit bij Akeeba Backup. Heb 2x op installatie geklikt. Maar dan krijg ik dit:
Fout Archive does not exist
Waarschuwing
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch\tmp\install_53fafeecb7267
JFolder: :map: Pad is geen map. Pad: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch\tmp\install_53fafeecb7267
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch\tmp\install_53fafeecb7267
JInstaller: :Installeren: Kan Joomla XML instellingenbestand niet vinden
Installeren via uploadpakket lukt mij ook niet. Ik heb akeeba backup core versie 3.11.4 gedownload.
Fout Er is een fout opgetreden bij het uploaden van dit bestand naar de server.
Ik probeer Akeeba te installeren via web, gezocht op Akeeba. Dan kom ik uit bij Akeeba Backup. Heb 2x op installatie geklikt. Maar dan krijg ik dit:
Fout Archive does not exist
Waarschuwing
JFolder: :map: Pad is geen map. Pad: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch\tmp\install_53fafeecb7267
JInstaller: :Installeren: Kan Joomla XML instellingenbestand niet vinden
Installeren via uploadpakket lukt mij ook niet. Ik heb akeeba backup core versie 3.11.4 gedownload.
Fout Er is een fout opgetreden bij het uploaden van dit bestand naar de server.
Joomla! 3.9.10
Joomla! 3.9.10
- margarita
- Bekend met Joomla!NL
25 aug 2014 11:37 - 25 aug 2014 11:38
Vreemd. Ik neem aan dat je eerder wel extensies hebt kunnen installeren?
Je geeft aan dat je geprobeerd hebt de mapnaam te wijzigen. Controleer even bij Algemene Instellingen op de tabbladen Systeem en Server of je paden nog goed staan:
Je geeft aan dat je geprobeerd hebt de mapnaam te wijzigen. Controleer even bij Algemene Instellingen op de tabbladen Systeem en Server of je paden nog goed staan:
Enne......... installeer je wel het juiste bestand? Lijkt erop dat je Joomla zelf probeert te installeren i.p.v. Akeeba.C:\xampp\htdocs\testsite/logs
C:\xampp\htdocs\testsite/tmp
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
25 aug 2014 11:47
Ik heb wel eens eerder extensies kunnen installeren.
bij systeem staat: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch/logs
bij server staat: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch/tmp
Ik heb deze download gepakt.
bij systeem staat: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch/logs
bij server staat: C:\xampp\htdocs\testsite\joomla_3.3.3-stable-full_package-dutch/tmp
Ik heb deze download gepakt.
Joomla! 3.9.10
Joomla! 3.9.10
- margarita
- Bekend met Joomla!NL
25 aug 2014 11:52 - 25 aug 2014 11:53
Akeeba Backup is ondertussen een beetje groot geworden
Daardoor werkt het installeren niet altijd goed.
Ga als volgt te werk om Akeeba backup te installeren;
1. Download Akeeba backup vanaf de site.
2. Pak het bestand lokaal op je PC uit met bijvoorbeeld 7Zip.
3. Ga met een FTP-programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map tmp in je de mappen van je Joomla!-installatie en maak die map leeg.
4. Upload daarna de uitgepakte bestanden van Akeeba backup naar die map tmp.
5. Ga naar Extensiebeheer en kies daar bij het installeren voor "installeren vanuit de map tmp".
Nu zal het wel goed gaan.
6. Na afloop wel weer even de map tmp leegmaken.
Edit WoodyF4u: Ik heb bovenstaande geschreven voor een actie op een hostingserver. Voor een lokale installatie kun je natuurlijk ook via de Verkenner de map tmp benaderen.
Daardoor werkt het installeren niet altijd goed.
Ga als volgt te werk om Akeeba backup te installeren;
1. Download Akeeba backup vanaf de site.
2. Pak het bestand lokaal op je PC uit met bijvoorbeeld 7Zip.
3. Ga met een FTP-programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map tmp in je de mappen van je Joomla!-installatie en maak die map leeg.
4. Upload daarna de uitgepakte bestanden van Akeeba backup naar die map tmp.
5. Ga naar Extensiebeheer en kies daar bij het installeren voor "installeren vanuit de map tmp".
Nu zal het wel goed gaan.
6. Na afloop wel weer even de map tmp leegmaken.
Edit WoodyF4u: Ik heb bovenstaande geschreven voor een actie op een hostingserver. Voor een lokale installatie kun je natuurlijk ook via de Verkenner de map tmp benaderen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
25 aug 2014 12:09
Dus kloppen je paden niet. Zet er de paden in zoals ik je ze heb aangegeven. En op localhost heb je waarschijnlijk niet te maken met een uploadlimiet, dus je moet het pakket gewoon kunnen installeren via extensiebeheer.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
25 aug 2014 12:11
Ik heb
akeeba backup core
gedownload. Is dat de juiste?
Installeren component is geslaagd.
Ik heb deze extensie ook meteen maar gedaan: Dutch (Netherlands) translation file for Akeeba Backup
Ik neem aan dat ik nu weer verder kan met deze link verder kan?
Installeren component is geslaagd.
Ik heb deze extensie ook meteen maar gedaan: Dutch (Netherlands) translation file for Akeeba Backup
Ik neem aan dat ik nu weer verder kan met deze link verder kan?
Joomla! 3.9.10
Joomla! 3.9.10
- margarita
- Bekend met Joomla!NL
25 aug 2014 12:12
Yep. Als de installatie nu wel geslaagd is, kan je gewoon verder met de handleiding. Succes!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
25 aug 2014 12:28
Heb inmiddels een back up gemaakt.
Filezilla ook gedownload.
Voor ik verder kan zal ik dus eerst via Wned. nl iets moeten regelen. Domeinnaam (naam is nog vrij) en de hosting. Zodra dat er is kan ik verder neem ik aan. Als dat geregeld is ga ik weer verder, dan maar hopen dat site online wil.
Filezilla ook gedownload.
Voor ik verder kan zal ik dus eerst via Wned. nl iets moeten regelen. Domeinnaam (naam is nog vrij) en de hosting. Zodra dat er is kan ik verder neem ik aan. Als dat geregeld is ga ik weer verder, dan maar hopen dat site online wil.
Joomla! 3.9.10
Joomla! 3.9.10
- margarita
- Bekend met Joomla!NL
25 aug 2014 12:46
Je bent op de goede weg.
Zodra je account bij Wned actief is en je kunt via een internet-programma (Internet Explorer, Firefox, oid) bij je domein, dan zie je daar een WNed-pagina.
Maak de rootmap leeg met behulp van Filezilla. De rootmap is public_html bij Wned.
Plaats er vervolgens het back-upbestand in. dat is het bestand *.jpa dat je van je lokale site hebt.
Plaats er ook het bestand kickstart.php van de Akeeba-site in.
Zorg er nu eerst voor dat je via het beheerscherm (Diect Admin) bij Wned eerst een database aanmaakt, zodat je straks databasenaam, database-gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord hebt.
Ga daarna naar je domein op internet en zet erachter /kickstart.php
Volg nu de wizard van ANGIE (onderdeel van Akeeba Backup) en een paar minuten later is je site online.
Zodra je account bij Wned actief is en je kunt via een internet-programma (Internet Explorer, Firefox, oid) bij je domein, dan zie je daar een WNed-pagina.
Maak de rootmap leeg met behulp van Filezilla. De rootmap is public_html bij Wned.
Plaats er vervolgens het back-upbestand in. dat is het bestand *.jpa dat je van je lokale site hebt.
Plaats er ook het bestand kickstart.php van de Akeeba-site in.
Zorg er nu eerst voor dat je via het beheerscherm (Diect Admin) bij Wned eerst een database aanmaakt, zodat je straks databasenaam, database-gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord hebt.
Ga daarna naar je domein op internet en zet erachter /kickstart.php
Volg nu de wizard van ANGIE (onderdeel van Akeeba Backup) en een paar minuten later is je site online.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.783 seconden