Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Website verplaatsen op server?
Website verplaatsen op server?
28 aug 2014 09:16 - 28 aug 2014 09:16
Recent heb ik een upgrade gedaan van mijn website van 2.5.22 naar 3.3. Eerst lokaal in XAMMP, later in een nieuwe map op de server
www.mijndomein.nl/test
(met een eigen database). Nu functioneert de site weer goed en wil ik deze verplaatsen naar de hoofdmap, public.html.
Ik heb al het een en ander gelezen en denk te weten hoe het moet, maar ik wilde nog even checken of ik het echt goed ga doen.
1. Backup van "test" middels Akeeba en downloaden backup-bestand naar eigen pc.
2. Middels FTP public.html leegmaken, behoudens "/test"
3. Middels php-myadmin de root-database leegmaken.
4. Middels FTP backup-bestand en Kickstart kopieren naar public.html.
5. Kickstart opstarten en uitvoeren.
6. Installatiemap en testmap verwijderen.
7. Nieuwe backup maken met Akeeba en weer naar pc kopieren.
Is dit correct of vergeet ik nog iets? Ik wil het liefst zo weinig mogelijk risico lopen en zo min mogelijk downtime hebben.
Ik heb al het een en ander gelezen en denk te weten hoe het moet, maar ik wilde nog even checken of ik het echt goed ga doen.
1. Backup van "test" middels Akeeba en downloaden backup-bestand naar eigen pc.
2. Middels FTP public.html leegmaken, behoudens "/test"
3. Middels php-myadmin de root-database leegmaken.
4. Middels FTP backup-bestand en Kickstart kopieren naar public.html.
5. Kickstart opstarten en uitvoeren.
6. Installatiemap en testmap verwijderen.
7. Nieuwe backup maken met Akeeba en weer naar pc kopieren.
Is dit correct of vergeet ik nog iets? Ik wil het liefst zo weinig mogelijk risico lopen en zo min mogelijk downtime hebben.
- docneet
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
28 aug 2014 09:22
Kan eenvoudiger.
1. Rootmap met FTP-programma leegmaken op de map test na.
2. Daarna de inhoud van de map 'test' met FTP-programma (Filezilla) verplaatsen naar de rootmap.
3. Het bestand configuration.php downloaden om te bewerken met bijvoorbeeld Notepad++
4. Pas de regels die verwijzen naar de map tmp en log aan, zodat de map 'test' uit die regels weg is.
5. Het bestand configuration.php (terug) uploaden naar de rootmap.
6. Klaar!!!
Je site is nu weer beschikbaar op jouw domeinnaam.
1. Rootmap met FTP-programma leegmaken op de map test na.
2. Daarna de inhoud van de map 'test' met FTP-programma (Filezilla) verplaatsen naar de rootmap.
3. Het bestand configuration.php downloaden om te bewerken met bijvoorbeeld Notepad++
4. Pas de regels die verwijzen naar de map tmp en log aan, zodat de map 'test' uit die regels weg is.
5. Het bestand configuration.php (terug) uploaden naar de rootmap.
6. Klaar!!!
Je site is nu weer beschikbaar op jouw domeinnaam.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 aug 2014 09:35
Oké, dank je. Maar eigenlijk zou ik de 2e database willen opheffen. Die heeft een naam met "test" er in gekregen en ik wil graag de originele database gebruiken. Is het dan voldoende om, naast hetgeen jij schrijft, ook nog de inhoud van de testdatabase te kopiëren naar de originele database (na deze leeggemaakt te hebben), dit in configuration.php aan te passen en vervolgens de testdatabase te verwijderen?
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
28 aug 2014 10:34
Als je dat per se wilt dan kan dat, is wat meer werk. En dan inderdaad ook je configuration.php aanpassen. Persoonlijk vind ik een databasenaam niet echt belangrijk omdat die toch alleen maar voor interne processen wordt gebruikt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 aug 2014 14:05
Ik heb de methode van Woodyf4U toegepast. Dat ging goed. Maar ik wilde graag de testdatabase verwijderen. Dus heb ik de originele database leeg gemaakt, de test database geexporteerd en vervolgens geimporteerd in de originele database. Ik dacht ook de configuration.php op de juiste manier aangepast te hebben. Er waren namelijk 2 verwijzingen naar de oude database, die ik gewijzigd heb in de nieuwe. Alles werkte, dus dacht ik de test database te kunnen verwijderen (dom, dom, dom). Helaas, dit is het resultaat:
Waarschijnlijk staat dus de verwijzing naar de database niet goed in configuration.php. Kan iemand mij vertellen wat ik zou moeten wijzigen om dit te verhelpen? Opnieuw de test database aanmaken en de tabellen importeren heeft helaas het probleem ook niet opgelost.Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Could not connect to MySQL.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
28 aug 2014 14:08
host blijft hetzelfde
username kan hetzelfde zijn, maar kan ook anders zijn
wachtwoord is zeker anders
databasenaam is zeker anders
prefix is waarschijnlijk anders
Dus ik denk minimaal drie wijzigingen.
username kan hetzelfde zijn, maar kan ook anders zijn
wachtwoord is zeker anders
databasenaam is zeker anders
prefix is waarschijnlijk anders
Dus ik denk minimaal drie wijzigingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 aug 2014 15:44
Ik kwam er niet uit. Daarom toch maar in de weer gegaan met kickstart. Gelukkig had ik daar reeds ervaring mee. Nu doet de site het weer en is de database ook de enige en juiste. Bedankt voor alle hulp.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden