Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Vreemde foutmelding na nieuwe installatie
Vreemde foutmelding na nieuwe installatie
06 okt 2014 20:25
Joomla 3.3.6 vers geinstalleerd. Na het opslaan van de wijziging "off line zetten van de site", verschijnt de foutmelding:
Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Table ltod4_session' doesn't exist SQL=SELECT `session_id` FROM `ltod4_session` WHERE `session_id` = 'dfbhd332qsdedks8cb9ahvb885' LIMIT 0, 1
De tabel waarom gevraagd wordt is waarschijnlijk van een vorige installatie. Die is er uiteraard niet omdat ik de oude db eerst verwijderd heb. Kan het zijn dat de sessie nog openstond. Ik heb mijn browsergeschiedenis al geschoond. Helpt niet.
Met oudere versie van Joomla precies hetzelfde probleem! Wat te doen?
Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Table ltod4_session' doesn't exist SQL=SELECT `session_id` FROM `ltod4_session` WHERE `session_id` = 'dfbhd332qsdedks8cb9ahvb885' LIMIT 0, 1
De tabel waarom gevraagd wordt is waarschijnlijk van een vorige installatie. Die is er uiteraard niet omdat ik de oude db eerst verwijderd heb. Kan het zijn dat de sessie nog openstond. Ik heb mijn browsergeschiedenis al geschoond. Helpt niet.
Met oudere versie van Joomla precies hetzelfde probleem! Wat te doen?
- cornelius
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
07 okt 2014 10:01Waarschijnlijk? Is de prefix van je huidige tabellen anders?is waarschijnlijk van een vorige installatie
Heb je naast het opschonen van je browsercache ook de cookies verwijderd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 okt 2014 12:27
Ja die heb ik ook verwijderd. En het gebeurt ook op een andere PC. Dus daar ligt het niet aan. Prefix is inderdaad anders.
in de config staat de prefix op "ltod4". Aangepast via DA naar de nieuwe, probleem opgelost. Dacht ik. Na aanpassing van de algemene instellingen website offline of robots staat de prefix spontaan weer op "ltod4".
in de config staat de prefix op "ltod4". Aangepast via DA naar de nieuwe, probleem opgelost. Dacht ik. Na aanpassing van de algemene instellingen website offline of robots staat de prefix spontaan weer op "ltod4".
- cornelius
-
07 okt 2014 12:35
Spookje!
En als je het aanpast via Direct Admin en dan naar Algemene instellingen gaat zonder iets aan te passen verder en dan je Algemene Instellingen nog een keer opslaat?
En als je het aanpast via Direct Admin en dan naar Algemene instellingen gaat zonder iets aan te passen verder en dan je Algemene Instellingen nog een keer opslaat?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
07 okt 2014 12:47
In de Algemene instellingen staat de DB-prefix op ltod. Aangepast en opgeslagen. Maar prompt staat ie weer op ltod4. Waar komt die spontane wijziging vandaan?
- cornelius
-
07 okt 2014 13:24
Ik zou het echt niet weten. Is heel vreemd. Neem aan dat je wel een underscore achter je prefix hebt staan?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
07 okt 2014 13:30
Is waarschijnlijk een probleem van Firefox. Als ik in de brongegevens van de pagina kijk staat daar een andere waarde (ye8yr) dan degene die getoond wordt op het scherm (ltod4). Maar die foutieve waarde wordt kennelijk wel opgeslagen in de configuratie. En dan gaat het daarna dus mis en krijg je de genoemde foutmelding. Vraag is natuurlijk nog wel hoe ik die foutieve waarde wegkrijg uit Firefox.
- cornelius
-
07 okt 2014 13:38
Welke brongegevens bedoel je? Ik herken dat niet van Firefox.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
07 okt 2014 13:40
Suggestie: Download Notepad++
- download je configuration.php
- edit je configuration.php in Notepad++
- sla je bestand op als UTF8 without BOM
- upload de nieuwe configuration.php naar je server
- download je configuration.php
- edit je configuration.php in Notepad++
- sla je bestand op als UTF8 without BOM
- upload de nieuwe configuration.php naar je server
- Otto
- Bezoeker
07 okt 2014 13:57
Ik bedoel dat FF een andere waarde toont in de rubriek prefix dan die in de config staat. Als je dan een willekeurige wijziging doorvoert in de algemene instellingen komt de getoonde waarde in de config. Met de genoemde gevolgen.
Gemarkeerd als webneus door: Jelle
- cornelius
-
07 okt 2014 14:07
Gebruik je toevallig iets van LastPass of zo? FF toont wat er staat normaal gesproken, maar het zou kunnen dat het iets met zo'n soort programma/plugin te maken heeft.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.744 seconden