Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

akeeba backup

akeeba backup

20 dec 2014 11:16
#1
Na installatie van akeeba backup zie ik niet alle knoppen van het configuratiescherm van akeeba. Ik krijg enkel de knoppen: Scheduling information en component parameters.
Bij een andere hosting heb ik dit probleem niet. De hosting daarover al aangesproken, maar hij kan ook niet vinden waar het probleem zit.
de php-versies zijn goed, de versies van joomla zijn ook OK, enkel bij de nieuwste versie van akeeba backup heb ik problemen. Zet ik de oude versie op de website, dan lukt het wel.

Enkele weken terug had ik het probleem al voorgelegd op het forum, maar niemand kan mij blijkbaar helpen. Ik gebruik een gratis versie van akeeba en dan kan je ook geen support krijgen bij akeeba. Is er iemand met een betalende versie die wel die vraag zou willen stellen aan akeeba of iemand die mij op een andere manier zou kunnen verder helpen?

bedankt, bedankt
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 311

akeeba backup

20 dec 2014 12:13
#2
Beste cb,
Ik begrijp uit je verhaal dat je meerdere sites in beheer hebt, en dat je graag goede back-ups wil hebben.
Nu wil je (gratis) ondersteuning via iemand die wel netjes aan Akeeba betaald.
Dat vind ik niet fair.
Als jij behoefte hebt aan ondersteuning van Akeeba, dan raad ik je aan de PRO-versie van Akeeba Backup aan te schaffen. Zo duur is die nu ook weer niet.
Akeeba Backup is 40 euro/jaar en AdminTools is 40 euro per jaar. Samen in een Essentials-bundle heb je ze al voor 60 euro per jaar.
Dat is echt veel goedkoper dan een website waar je geen back-up van kunt maken.

De enige oplossing die ik zo voor je kan bedenken is om de extensie nogmaals te installeren en te kijken of die het dan wel doet.
Of zoals je al aangaf tijdelijk nog de oude versie te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11307

akeeba backup

20 dec 2014 12:53
#3
akeeba is inderdaad al vrij snel 40 euro per jaar, wanneer ik daar dan ook nog bij tel de templates (ongeveer 45 euro per jaar), fox contact (ongeveer 15 euro per 6 maand dacht ik), docman (ongeveer 50 euro), course manager (ongeveer 55 euro), simple image gallery (ongeveer 55 euro dacht ik), acl manager (ongeveer 20 euro dacht ik) en dan noem ik nog vele andere niet op waarvan ik allemaal al aankopen heb gedaan. Dan kom ik al aan een flink bedrag per jaar.
ik dacht toch dat het forum gratis was om vragen te stellen - uiteraard is het uw goed recht om zo te reageren. Maar ik ben docent en ik probeer mijn leerlingen zo veel mogelijk bij te brengen, zit er ergens een fout dan probeer ik de fouten op te zoeken.
Denk ook niet dat mijn leerlingen van mij verwachten dat ik ze allemaal gratis extensies bezorg. Ik veronderstel wanneer akeeba gratis ter beschikking staat ze toch ook kan gebruikt worden.
Ik probeer enkel te achterhalen waar de fout zit

De extensies heb ik al meermaals opnieuw geinstalleerd en het werkt niet. Mijn leerlingen allemaal op dezelfde hostings hebben allemaal al de extensie opnieuw geinstalleerd en het werkt niet. Dan verwachten ze van de docent om het probleem op te zoeken tijdens de vakanties.
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 311

akeeba backup

20 dec 2014 15:14
#4

Mijn leerlingen allemaal op dezelfde hostings hebben allemaal al de extensie opnieuw geinstalleerd en het werkt niet.

Dan is het een probleem met serverconfiguratie en zal je dit toch aan je hoster voor moeten leggen. En hulp voor gratis extensies voor zover dat binnen onze mogelijkheden ligt, proberen we altijd te geven, maar zoals Wouter terecht aangeeft: wij gaan geen vragen voor je stellen bij de Akeeba support. Maar zelfs al zou je in staat zijn om de vraag daar te stellen, dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord: serverconfiguratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37553

akeeba backup

27 dec 2014 23:20
#5
Hallo,

Ik bedenk maar wat, heb je al eens geprobeerd de download van Akeeba Backup in een map op je PC thuis eerst uit te pakken en dan met een ftp programma b.v. FileZilla het hele handeltje naar de tmp map te uploaden en dan naar extensie beheer en kiezen voor 'installeren vanuit map' de nieuwe te installeren wellicht gaat het dan wel goed.
Suc6 Kees
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

akeeba backup

28 dec 2014 09:37
#6
ja, heb ik inderdaad ook al eens uitgetest en ik krijg hetzelfde.
Maar op een ander forum hadden ze mij gezegd dat ik eens de volledige site moet afhalen en op een andere server plaatsen en dan eens de backup opnieuw installeren. En dat ga ik een van de volgende dagen eens doen, maar nog geen tijd gehad.
Ik laat het zeker weten of dat wel werkt of niet .....
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 311

akeeba backup

29 dec 2014 11:04
#7
de site verhuisd naar een andere host waarbij de akeeba wel werkt, en daar functioneert het component wel volledig. zelfs een update gedaan en werkt ook.
update gedaan op de andere host en daar werkt het niet.
De host hiervan nogmaals aangesproken en ik wacht uiteraard zijn reactie af, verder kan ik niet doen. Bedankt aan iedereen
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 311

akeeba backup

29 dec 2014 12:02 - 29 dec 2014 13:31
#8
Fijn om te lezen dat het niet aan Akeeba Backup ligt.
Succes met die ene hoster.
Omdat je nu weet waar het aan ligt, sluit ik deze topic.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11307
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.697 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie