Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Warning: require_once
12 jan 2015 10:43 - 12 jan 2015 13:51
Ik zag precies hetzelfde al langskomen na het door zoeken van het forum maar daar stond alleen dat het weer werkt maar niet hoe, dus vandaar mijn vraag aan jullie, Ik wilde gaan updaten van joomla 2.5.24 naar 3.3.6 de uitleg van Astrid helemaal compleet gevolgd, naar mijn idee ging het allemaal goed, totdat de installatie bleef hangen bij 14 procent, nu back ups allemaal terug gezet, zowel de site als de database en als ik nu naar back end ga krijg ik deze waarschuwing:
Kan iemand me helpen met dit? Hoe kom ik weer in de back end?
Alvast bedankt!
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Warning: require_once(/home//domains/***.nl/public_html/libraries/import.legacy.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home//domains/***.nl/public_html/administrator/includes/framework.php on line 33
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home//domains/***.nl/public_html/libraries/import.legacy.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home//domains/***.nl/public_html/administrator/includes/framework.php on line 33
Kan iemand me helpen met dit? Hoe kom ik weer in de back end?
Alvast bedankt!
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Gemarkeerd als webneus door: Astrid
- Barbje
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 jan 2015 11:20
Hallo Barbje,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je wel eerst alles verwijderd voordat je je backup hebt teruggezet? Er wordt nu namelijk gezocht naar Joomla 3 bestanden.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je wel eerst alles verwijderd voordat je je backup hebt teruggezet? Er wordt nu namelijk gezocht naar Joomla 3 bestanden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jan 2015 11:35
Ehhhhmmmm ja dat dacht ik dus, maar nu ik beter heb gekeken zag ik dat er van een aantal bestanden de owner niet klopte, die waren dus ook niet verwijderd, nu alsnog gedaan en ben nu bezig met het terug zetten van de back-up en ik hoop dat het dan weer wel werkt, ik laat het nog weten....
- Barbje
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 jan 2015 13:46
Inmiddels is de site weer online en kan ik ook weer in de back-end, ik denk dat ik ook de oorzaak van het probleem heb gevonden, bij mijn host worden dus blijkbaar bestandrechten toegewezen aan apache ipv aan mij, dit is dus ook de reden dat de joomla 3.3.6 update niet voltooid kon worden omdat er geen toegang was tot deze bestanden, is dit nu iets wat ik zelf ergens mee kan oplossen of moet ik dit bij de host neerleggen? Ik weet dat er iets is als Apache-module mod_ruid2 maar ik kan niet goed vinden wat dat nou inhoud... iemand hier die mij dat in jip en janneke taal kan uitleggen? Alvast bedankt!
- Barbje
- Nieuw op Joomla!NL
-
12 jan 2015 13:52
Jip en Janneke uitleg is niet zo eenvoudig. Waar het op neer komt is dat, bij wat wij een Joomla!-vriendelijke serverconfiguratie noemen, het niet nodig is om de ftp-laag aan te zetten en dat (vaak door gebruik te maken van mod_ruid2 - maar er zijn ook andere oplossingen), de gebruiker automatisch eigenaar wordt/blijft van alle joomla mappen en bestanden.
Helaas zijn er nog veel hosters die dit niet goed in orde hebben, waardoor je bij het installeren/gebruiken van Joomla (maar ook Wordpress bijvoorbeeld), tegen dit soort problemen aanloopt.
Helaas zijn er nog veel hosters die dit niet goed in orde hebben, waardoor je bij het installeren/gebruiken van Joomla (maar ook Wordpress bijvoorbeeld), tegen dit soort problemen aanloopt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jan 2015 13:58
Mijn hoster bied dit wel aan maar daar moet dan speciaal naar gevraagd worden, en dan moet de site verhuisd worden naar een andere server, ik ga eens contact met ze opnemen, is misschien handiger. De ftp laag aanzetten is dacht ik niet slim vanwege beveiligings issues, ik kan me herinneren dat ik dat veelvuldig tegen ben gekomen toen ik begon met Joomla, inmiddels 5 jaar geleden. Astrid bedankt tot nu toe voor je hulp!
- Barbje
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden