Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost site verhuizen naar subdomain van andere site
site verhuizen naar subdomain van andere site
14 jan 2015 15:41
Mijn bedrijfssite (in up-to-date Joomla 3) kan langzamerhand min of meer met pensioen.
Ik ben nu bezig een nieuw domein in te richten met een muziekafdeling en een genealogietoepassing (TNG, in een subdomein).
Het lijkt me een goed idee om mijn bedrijfssite ook hier naar toe te verhuizen in een tweede subdomain.
Is dat subdomein nodig?
Mijn indruk is, dat ik dan ook in het subdomain een complete Joomla-versie moet installeren etc.
Klopt dat, of zijn er andere oplossingen?
En daarna, kan ik dan de HTTPDOCS map met FTP gewoon overbrengen?
En de database, hoe doe ik dat?
Is niet urgent, ik wil het dit voorjaar af hebben. Als ik dan het bedrijfsaccount opzeg, kan daar tot eind dec 2015 een verwijzing naar de nieuwe site blijven staan
Ik ben nu bezig een nieuw domein in te richten met een muziekafdeling en een genealogietoepassing (TNG, in een subdomein).
Het lijkt me een goed idee om mijn bedrijfssite ook hier naar toe te verhuizen in een tweede subdomain.
Is dat subdomein nodig?
Mijn indruk is, dat ik dan ook in het subdomain een complete Joomla-versie moet installeren etc.
Klopt dat, of zijn er andere oplossingen?
En daarna, kan ik dan de HTTPDOCS map met FTP gewoon overbrengen?
En de database, hoe doe ik dat?
Is niet urgent, ik wil het dit voorjaar af hebben. Als ik dan het bedrijfsaccount opzeg, kan daar tot eind dec 2015 een verwijzing naar de nieuwe site blijven staan
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.9 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
14 jan 2015 15:46
Subdomein/submap is wel nodig. Neem aan dat het een aparte site moet blijven?
Handigste is om een backup van je site met Akeeba backup te maken en deze dan te restoren in die submap met kickstart. Maak wel eerst een nieuwe database aan op je nieuwe domein voordat je hieraan begint.
Handigste is om een backup van je site met Akeeba backup te maken en deze dan te restoren in die submap met kickstart. Maak wel eerst een nieuwe database aan op je nieuwe domein voordat je hieraan begint.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 jan 2015 16:25
Ach ja, kickstart. Nog nooit hoeven gebruiken, en dan denk je daar niet zo snel aan.
Een subdomein wordt het, want dan kan ik de bedrijfsnaam nog steeds in de url laten terugkomen, en als ik dat doe met een deeplink naar een gewone submap, ziet het er sullig uit...
Bedankt, gaat wel lukken
Een subdomein wordt het, want dan kan ik de bedrijfsnaam nog steeds in de url laten terugkomen, en als ik dat doe met een deeplink naar een gewone submap, ziet het er sullig uit...
Bedankt, gaat wel lukken
Groet,
Leo
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
14 jan 2015 17:58
OK, dan sluit ik dit topic.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.765 seconden